וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדו מספאחיה, רדו ממכבי

מייק קרנון

16.4.2007 / 12:53

כמה ימים אחרי התבוסה במוסקבה, מוצא מייק קרנון בכל זאת כמה נקודות אור בעונה של הצהובים, ולא מתגעגע לערוץ 1

1. גם היום, מספר ימים אחרי ההפסד במוסקבה, אני עדיין מתקשה להבין מה הביא אנשים להעריך שמכבי עלית תל אביב תחזור מאולם אלכסנדר גומלסקי במוסקבה עם הכרטיס לאתונה. כל עוד מדובר באוהדים, ניחא. אבל כאשר שמעתי כמה אנשי מקצוע (לא אזכיר שמות כדי לא לפגוע בכבודם) מדברים על הלחץ האטומי בו שרויים שחקני צסק"א, לא ידעתי אם לצחוק או לבכות. האם הם באמת האמינו ששחקניו של מסינה יקלעו שוב ב-32% מהשדה כמו בנוקיה? המציאות טפחה על פניהם כאשר לאנגדון וחבריו הגיעו ל-63%.

2.מכבי מודל 2006/7 אינה ראויה למקום בין ארבע הגדולות של אירופה, פשוט משום שאין לה הכלים להתמודד בחברה זו. להפיל את התיק על נוון ספאחיה זה לא נכון ולא הוגן. ברור שכמאמן הראשי יש לו אחריות למה שקורה במגרש. מנחי "חדשות הספורט", אלי אילדיס, ומירי נבו ניסו בכל מחיר להכריח את עודד קטש "ללכלך" על המאמן, ללא הצלחה. גם צביקה שרף (יציע העיתונות), לא נפל במלכודת. כאנשי מקצוע יש להם בוודאי הרבה ביקורת על ספאחיה, אבל הם גם יודעים, מניסיונם האישי, שהמאמן הוא לא חזות הכל.

תנו לספאחיה את סולומון (שלא להזכיר כבר את שאראס), פארקר ובאסטון במקום ביינום (או ירטין), יאסאיטיס ופיליקס, ואין ספק שמכבי הייתה נראית שונה לחלוטין, מה שלא מבטיח שהייתה עוברת את צסק"א ללא יתרון ביתיות. בקיץ האחרון מכבי עמדה על סף סיכום עם זוראן פלאניניץ', אלכס אקר ומרכוס הייסליפ. מסיבות שונות זה לא הסתייע. גם עם פלאניניץ' בלבד בעמדת הרכז, אני מאמין שהכדורסל של הצהובים היה איכותי הרבה יותר.

3. כמה נתונים מעניינים מה"סטטיסטיק סנטר" באתר היורוליג: בדירוג המשוקלל אחרי שלב רבע הגמר (23 משחקים לכל קבוצה), מכבי ניצבת במקום הרביעי עם מדד של 20.93 אחרי טאו 21.81, צסק"א 21.63 וברצלונה 21.12. מכבי מובילה בנקודות זכות עם ממוצע של 82.317 ובסך הכל ריבאונדים (35.2 למשחק).

ניקולה וויצ'יץ' מוביל את היורוליג עם מדד משוקלל של 21.73, ואין לי ספק שאם מכבי הייתה עולה לפיינל פור הוא היה נבחר ל-MVP. הוא מקדים את פאפאדופולוס (דינמו ממוסקבה) 20.29 ואת סקולה (טאו) עם 18.71.

4. מאז הצטרפה ליורוליג בעונת 2001/02, השתתפה מכבי ארבע פעמים בפיינל פור עם שתי זכיות והפסד אחד בגמר. זה עדיין המאזן הטוב ביותר בליגה. צסק"א העפילה עכשיו בפעם החמישית עם זכייה אחת, פנאתינאיקוס בפעם השלישית עם זכייה אחת, גם טאו תופיע בפיינל פור השלישי שלה כשהיא עדיין מחפשת את הגביע הראשון. לברצלונה שתי הופעות וזכייה אחת. מאידך, נעלמו הקבוצות האיטלקיות כמו בנטון, סיינה ושתי הנציגות של בולוניה.

5. נוון ספאחיה יכול להתנחם בעובדה אחת – הוא בחברה טובה עם עוד שלושה ממאמני העל של אירופה שלא יהיו בפיינל פור באתונה: דושאן איבקוביץ', דושקו איוונוביץ' וכמובן פיני גרשון. לרשות שלושתם היו סגלים חזקים בהרבה מזה של מכבי ולמרות זאת הם בחוץ. ספאחיה יכול גם לציין בסיפוק שקבוצתו גברה העונה על שלוש מהקבוצות שישחקו באתונה:מלאגה (פעמיים), צסק"א ופנאתינאיקוס.

תודה ולא להתראות לערוץ 1

אחרי שלושים ושבע שנים נפרדו ביום חמישי האחרון דרכיהן של רשות השידור ומכבי עלית תל אביב. במשך השנים זה היה שילוב מוצלח, בעיקר משום שלא הייתה אלטרנטיבה. אבל למרות הרצון הטוב, החבר'ה מירושלים נותרו מאחור בכל מה שקשור לאיכויות השידורים. הטלוויזיה של 2007 שונה לחלוטין מזו של שנות ה-70 וה-80. אבל ברוממה לא הפנימו זאת, לא תמיד באשמתם של אנשי מחלקת הספורט.

אם השידור ההזוי האחרון ממוסקווה ומירושלים משקף את מה שהיה עלינו להמשיך לצפות בו, אז מוטב שמישהו אחר יעשה זאת טוב יותר. תודה לכם אנשי הערוץ הראשון, ולא להתראות.

חמש פלוס לייב? הצחקתם אותם

בעוד שבועיים תגיע לסיומה תקופת ההיכרות של ערוצי הספורט החדשים חמש פלוס לייב וחמש פלוס גולד. מה-1 במאי צריך להתחיל לשלם. עבור מה? משחקי גביע המדינה? הבדיחות של שפיגלר וכהן? מטחנת המילים והפרשנויות של "תוצרת בית"? ובעיקר שידורים חוזרים בלתי פוסקים של כל מה שבא ליד?

מאז עלו ערוצים אלה לאויר, נערכו ברחבי העולם עשרות אירועים בעלי חשיבות ועניין גם לחובב הספורט הישראלי. אליפות העולם בשחייה ואליפות אירופה בג'ודו עם ייצוג ישראלי נרחב, גמר גביע יול"ב וגמר היורוקאפ של פיב"א, טורנירי הענק בטניס באינדיאן וולס ומיאמי (עם פאר ואנדיוני) ומשחקי רבע גמר גביע דייויס. חיפשתם אירועים אלה בחמש פלוס לייב? הצחקתם אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully