וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם מסי משחק בברצלונה, למה בוזגלו לא בחיפה?"

15.4.2007 / 16:24

אחרי שאחיו אסי הושעה מהכח, סגר מאור בוזגלו מהפועל פ"ת חשבון עם שלושער. האב יעקב עדיין לא מבין למה גיא לוי והתקשורת מתעלמים

מאז שחזר מהפציעה בכף רגלו, מציג קשר הפועל פתח תקוה מאור בוזגלו יכולת גבוהה, שהגיעה לשיאה בשלושער שכבש אמש (שבת) לרישתה של הכח עמידר רמת גן בניצחון 2:3 באורווה. שלושת השערים שכבש מאור קבעו בעצם כי הסגולים של אורי מלמיליאן כנראה יפרדו העונה מליגת העל, אבל היתה לכך גם השלכה משפחתית, שכן בשורות הכח משחק אחיו הגדול של מאור, אסי. האחרון הושעה בשבוע שעבר משורות הכח בגלל התבטאויות כלפי ההנהלה, והיה זה מאור שסגר את החשבון המשפחתי עם היריבה מהתחתית.

"אסי הוא מקצוען שנקלע לסיטואציה שאינה באשמתו ומאותו רגע שאסי הושעה, התחלתי 'להרעיל' את מאור על חשיבות המשחק מול הכח", מספר אביהם של שני השחקנים, שחקן נבחרת ישראל לשעבר, יעקב בוזגלו, שמגדל בביתו שלושה כדורגלנים (אסי, מאור ואלמוג). "אני שמח שמאור הפנים את המסר, כי הפגיעה באסי פגעה בנו".

בוזגלו האב, שלקח עם הפועל ת"א אליפות בשנת 1981, לא אהב את העובדה שרק השלושער של מאור הפנה אל הקשר הצעיר (19) את אור הזרקורים, ולא התפתחותו לאורך העונה. "התקשורת מתעלמת מילדיי. כמה פעמים כתבו על מאור ועל התקדמותו? כלום. רק אחרי שהוא כובש או מבשל דואגים לציין זאת. לצערי התקשורת מסקרת רק הצלחה ולא יסודות של כדורגל".

"יש מגמה נגד משפחת בוזגלו"

בוזגלו, שמכיר היטב את רזי הביצה המקומית, כואב בעיקר את העובדה שבנו לא מקבל זימון לנבחרת הצעירה של גיא לוי, שבחן לאחרונה לא מעט שחקנים. "לנבחרת לוקחים את השחקנים שנמצאים בכושר הנוכחי הטוב, וזו הפריבלגיה של המאמן. מי יכול להסביר לי איך שחקן כמו מאור, שמקבל הרבה דקות בקבוצת ליגת על, לא בנבחרת הצעירה של ישראל, בזמן שרוב שחקני האולימפית יושבים על הספסל בליגה?

"הרי אם מאור, שמשחק בנבחרת הנוער עד גיל 19 לא היה טוב, הוא לא היה משחק בה וזה מה שחשוב. כי מנבחרת הנוער אתה יכול לעלות ישר לבוגרת, ולא חייב לעבור דרך האולימפית. הבעיה היא, שנבחרת הנוער הפכה בעיני התקשורת לזניחה, על אף העבודה הגדולה שעושה שם המאמן זאביק זלצר. בכלל, הבעיה המרכזית היא היכן השחקן משחק ומה קורה סביבו, ולצערי בארץ מה שקובע זה איזה קשרים יש לך ולא מה הם כישוריך".

ליעקב בוזגלו נדמה כאילו ישנם אנשים מאחורי הקלעים אשר מעוניינים לקדם שחקנים אחרים על חשבון בניו, וכי לו, משום מה, יש חלק בזה. "אני לא החלפתי מילה מימי עם גיא לוי ולחצתי לו את היד רק פעם אחת. עם כל הכבוד שיש לי לכשרונות הגדולים והצעירים שלנו, לכל כדורגלן יש תקופות טובות יותר או פחות. בכלל לדעתי יש פה מין מגמה כלפי משפחתינו. כשהאחים דגו משחקים אחד מול השני אז יש כתבות ודיבורים, אבל כשהאחים בוזגלו מתעמתים במשחק ליגת על, זה לא מעניין אף אחד. האם זו לא מגמה? אם שחקן מוכשר כמו מסי יכול לשחק בברצלונה, למה כישרון כמו מאור לא יכול לשחק במכבי חיפה? לצערי יש מגמה בהקשר של משפחת בוזגלו. האם יש עוד כדורגלן לשעבר ששלושת ילדיו משחקים כדורגל? לא מפרגנים לנו".

"יש אנשים שמונעים ממאור להתפתח ברמת הנבחרות. ההצלחה של מאור היא על ציר זמן ולא משהו מקרי. מעבר להיותי כדורגלן עבר ואיש מקצוע אני גם אבא, וכואב לי לדבר דווקא אחרי שמאור הצטיין, כי אני יודע שכולם יאמרו 'הנה הוא פתאום מדבר'. כל הזמן יש ביקורת עלי, אנשים לא מכירים אותי וחושבים שאני כוחני והמציאו עלי סטיגמות, וזאת בזמן שיש לי משפחה לתפארת וילדים מקסימים ומחונכים. מה רוצים ממני, שאשב בצד ולא אחנך, אלמד ואתרום מנסיוני העשיר?".

"מאור הוא שחקן אירופי לכל דבר"

לבוזגלו, כאמור, נסיון עשיר. מעבר להיותו שחקן לשעבר בנבחרת ולאליפות שלקח עם האדומים, בארון הגביעים הפרטי שלו אפשר למצוא גם את גביע המדינה בו זכה בשנת 1984 עם הפועל לוד, ואליפות 1987 במדי בית"ר ירושלים. "אני גם אבא וגם המאמן האישי של מאור ואני בטוח שהוא יגיע לאן שהוא צריך להגיע, למרות מה שמייחסים לנו. מאור הוא שחקן אירופי לכל דבר, והוא מוכיח לנו שמעבר להיותו שחקן גדול, הוא גם אדם בוגר שיודע להתגבר על מכשולים".

הפועל פ"ת של העונה, ודאי רבים יסכימו, היא ברוך אחד גדול. אגודת הפאר הזו ירדה לליגה הלאומית, ואם יש משהו שהרוויחו הצעירים של המאמן אייל לחמן זה נסיון כואב שמעשיר את הקריירה הקצרה שלהם. בוזגלו מסכים עם הדברים: "הרווח של מאור מהפועל פ"ת של העונה, בא לידי ביטוי כיום. הוא הרוויח חוסן מנטלי וגופני, נסיון וטקטיקה, דברים שלא היו לו לפני כן, והוא יהנה מכך בשנים הקרובות. אם הוא היה נשאר במכבי חיפה, ממנה הוא הושאל להפועל פ"ת, היה לוקח לו שלוש שנים להשיג זאת".

מדוע אם כן הגיעה הפריחה המאוחרת? "הבעיה היא שמאור לא תופקד לאורך העונה בתפקידו הטבעי כקשר התקפי, אלא ביצע מטלות הגנתיות. לשמחתי הדבר השתנה לאחרונה וזה בא לידי ביטוי. אי אפשר לתאר במילים את מה שהמאמן אייל לחמן תרם למאור, ובכלל זה העובדה שהוא סמך עליו שיבצע תפקידים שאינם ברזומה שלו".

אין ספק שלחמן יהיה מרוצה אם בוזגלו ישאר גם בעונה הבאה בהפועל פ"ת, כדי לתרום למאמצי חזרתה לליגת העל, אבל השאלתו של בוזגלו נידונה בימים אלה עם מכבי חיפה. "יש כרגע תהום בינינו למכבי חיפה", מבהיר יעקב בוזגלו, "אבל הכל פתוח ויש משא ומתן. נדמה לי שרוני לוי צריך להחליט ולתת תשובות, ואם הדברים יסתדרו אז הוא יחזור לחיפה, אם לא - אז לא. זו גם לא בושה לשחק בלאומית וכבר שחקנים גדולים כאלי אוחנה עשו זאת. בכל מקרה עדין לא ידוע היכן מאור יהיה בעונה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully