וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב בלאגן בבית"ר

טיבריוס דראו צעק וקילל את דרור שמשון, שחקנים מפנים אצבע מאשימה לאופיו הילדותי של דרק בואטנג ויוסי מזרחי שוב לחוץ

תוצאת התיקו אמש (שבת) מול מכבי הרצליה (2:2) לא הכניסה את בית"ר ירושלים לפאניקה, אך עצרה מצד שני את חגיגות האליפות. לפחות זמנית. "היינו צריכים לנצח את המשחק הזה וחבל שהוא ככה ברח לנו בין הידיים", אמר דוד אמסלם מיד לאחר סיום המשחק. "יש תחושה אדירה של פספוס, אבל הפער עדיין 7 נקודות והזכייה באליפות תהיה תלויה אך ורק בנו".

המגן הוותיק התייחס גם למשחק הגביע הקרוב מול מכבי חיפה. "יש לנו משחק קשה מאוד ביום רביעי וכמה שהוא חשוב לחיפה, ככה הוא חשוב כפליים עבורנו. יכול להיות שהתוצאה מול הרצליה הורידה אותנו מעט לקרקע. ככה נגיע עם הגב אל הקיר מול חיפה".

מאמן הקבוצה יוסי מזרחי קיים לפני אימון הקבוצה אחר הצהריים אסיפה שבה נזף בשחקנים על היכולת הדלה שהציגה הקבוצה מול מכבי הרצליה.

ההכנות למשחק הגביע יחלו כבר היום (ראשון), כשבניגוד לנוהל הרגיל בו מקבלים השחקנים חופשה יום לאחר המשחק, הפעם קבע המאמן יוסי מזרחי אימון צהריים וזאת על מנת להביא את שחקניו מוכנים בצורה המקסימאלית למשחק מול האלופה. בצוות המקצועי מגדירים את המשחק מול מכבי חיפה כמשחק הכי חשוב של בית"ר העונה: "אם לא ננצח, יזכרו לנו רק את ההפסד ויכתימו לנו את העונה. השחקנים יודעים טוב מאוד שזה כמו גמר גביע ונרכז את מרב המאמצים לקראת המשחק הזה".

הגורם העיקרי לדאגה בבית"ר הוא דרק בואטנג, הקשר האחורי מגאנה. מלבד השער שכבש מול הפועל כפ"ס לפני שלושה שבועות, נמצא הקשר בירידה גדולה. הבעיה העיקרית עם בואטנג היא מנטלית. הקשר מאוד ילדותי בהתנהגות שלו, לעתים גם חסר אחריות, תכונות שאולי מסבירות מדוע הוא משחק בישראל ולא בקבוצה גדולה באירופה.

הדברים תקפים לא רק למשחק מול הרצליה. סימנים בולטים ראשונים לאופי הלקוי של הגנאי היה אפשר לראות בסיבוב השני במשחק הניצחון מול הפועל כפ"ס, 0:2 בטדי. במהלך המחצית התווכח השחקן עם מספר שחקנים בחדר ההלבשה והחליט לעלות למחצית השנייה כשהוא עושה "מיני שביתה". השוער איציק קורנפיין, שקלט את ההתנהגות המכוונת של הקשר, צעק עליו ודרש ממנו שיתחיל לתת את המקסימום. למזלה של בית"ר ולמרות ההתנהגות של בואטנג, זה הסתיים עם שלוש נקודות.

דוגמה נוספת לכך, על-פי שחקני הקבוצה, היתה במשחק החוץ מול הפועל פ"ת. עד שער הניצחון של עמית בן שושן, בואטנג שיחק בחוסר חשק ילדותי, מה שעצבן לא מעט שחקנים. אלא שלאחר כיבוש השער קיבל פתאום הקשר הגנאי מוטיבציה מחודשת. "הוא כמו ילד קטן", אמר שחקן בקבוצה על המקרה.

הילד כבר בן 24

באימון בשבוע שעבר זה כבר התפוצץ באמצעי התקשורת, אחרי שבמהלך אחד האימונים הביא הקשר את בנו למתחם בבית וגן. בזמן ששאר השחקנים עשו מתיחות התפנה הקשר לשחק עם בנו, שהמתין לו בשולי המגרש. טיבריוס דאראו לא אהב את הרעיון וצעק לגנאי לחזור למגרש, אך זה מנגד עשה את עצמו מתעלם. רק כשהתקרב בחזרה אל חבורת השחקנים ושמע את בנאדו מדבר עליו, לא חסך בצעקות לעברו של הבלם: "אתה חרא. אם אתה גבר דבר מול הפרצוף שלי ולא מאחורי הגב".

"יש הרגשה כאילו דרק עושה מה שהוא רוצה", אומר הבוקר שחקן בקבוצה, "הוא שחקן גדול ואחד הזרים הכי טובים שנחתו בישראל, אבל אם הוא ימשיך להתנהג ככה הוא לא יגיע לרמות הגבוהות באירופה כמו שהוא רוצה. בתחילת העונה הוא הגיע לכאן ככוכב הגדול של בית"ר. לאט לאט הוא למד להכיר את המנטאליות הישראלית, שם לב שהוא זוכה למירב תשומת הלב וכנראה זה מה שגרם לו להפגין מעט זלזול כלפי הסביבה".

אחת הטענות המרכזית אותן מפנים מספר שחקנים כלפי הגנאי, קשורה לחוסר היציבות שלו. "לדרק יש בעיה מרכזית", מספר חבר בקבוצה, "אחרי שהוא כובש או עושה פעולה טובה, הוא נעלם לדקות ארוכות ומרגישים את זה היטב על המגרש. יש קטע מצחיק אצלנו שלפעמים אנחנו אומרים בינינו שעדיף שהוא לא יבקיע וככה נרוויח אותו על המגרש ל-90 דקות".

גורם בצוות המקצועי מתפנה לנתח את הבעיה: "אסור לשכוח שדרק הוא בסה"כ ילד שעוד לא הגיע לגיל 24. הוא נמצא בפעם הראשונה בקריירה שלו ככוכב הכי גדול של קבוצה בה הוא משחק, וזה לא פשוט לשאת אחריות כזאת עם צפיות כל כך גדולות.

"יש משחקים שהוא נעלם לדקות ארוכות ואולי זה נובע גם מזלזול, אבל לפי דעתי הסיבה היחידה לכך היא שהוא עדיין לא עבר את תהליך ההתבגרות ששחקנים גדולים עשו. גל אלברמן הוא דוגמא מצוינת לשחקן בן 24 שחושב כמו שחקן עם קריירה של 15 שנה. אולי השיתוף בינו לבין דרק יעביר לו מעט מהבגרות שיש לאלברמן. הוא חייב לעשות סוויץ' בראש ולא להיות ילד".

דראו שוב מתפרע

מתחים של אלופה בדרך? בתום אימון הצהריים של בית"ר ירושלים היום (ראשון) , התעמת המומחה לפיזיות הצרפתי, טיבריוס דראו, עם עמיתו, דרור שמשון, בטענה כי זה אינו מבצע את עבודתו בצורה טובה.

המתח בין דראו לשמשון החל כבר לפני מספר חודשים, אך הישראלי העדיף לשים את המחלוקות בצד ולהתרכז אך ורק בעבודה. הצרפתי מצידו לא אהב את העובדה ששמשון לא מציית להוראותיו וזוכה לאהבת השחקנים - דבר שגרם למתח לעלות בתקופה האחרונה.

היום בתום האימון עצביו של דראו געו ולפני ארוחת הצהריים ואל מול השחקנים ההמומים הוא החל לקלל בצורה משפילה את שמשון תוך כדי צעקות. הישראלי ההמום העדיף שלא להגיב ושחקנים בקבוצה הרגישו נבוכים מאוד לאור האירועים. "עדיף שדברים כאלה לא יקרו", אמר שחקן בקבוצה, "אנחנו רוצים אליפות והדבר הכי גרוע שיכול להיות זה ששני אנשים בצוות המקצועי יריבו. מה שדראו עשה היום היה מכוער מאוד, הוא ניסה להשפיל את דרור ליד השחקנים, אבל אני מאמין ששמשון יידע איך להתמודד מול המצב הזה ולא להיכנס לעימות מיותר".

היום אחר הצהריים הגיע שוער המשנה אבי איבגי לאצטדיון טדי למבחנים במסגרת התוכנית כוכב נולד. אל מול יציעים ריקים, אך מול שופטים נוקשים נבחן איבגי במסגרת התוכנית ולאחר שסיים לשיר שמע את הבשורה: "עברת לשלב הבא". אחד מהשופטים אגב, היה חברו לקבוצה, שמעון גרשון, שהחמיא לשוער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully