וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם שחקנים ישבתו, הם ישלמו את המחיר"

שגיא ניר

15.4.2007 / 12:23

יו"ר בליגת העל מאיים כי קבוצות תשחררנה שחקנים ישראלים בעקבות השביתה, שצפויה להביא להקפאת הירידות. אלון: "הודאות לשביתה גבוהה"

הערב, יום ראשון, לא יתקיים, כמתוכנן, מחזור בליגת העל בכדורסל, וכפי שזה נראה כרגע גם קיומו של מחזור הליגה ביום חמישי מוטל בספק, לפחות לאור המשך הנתק בין מנהלת ליגת העל וארגון השחקנים, המאיים לפתוח בשביתה בשל אי ההגעה להסכם לגבי הישנות החוק הרוסי. ביום שלישי יקיים ארגון השחקנים מסיבת עיתונאים, בה יודיע על השבתת הליגה, בעוד שבקבוצות כבר עומלים על פעולות מנע, שחלק מהן עשויות להציל את עורן המקצועי והכלכלי: החלטה על הקפאת הירידות.

"שביתת שחקנים תגרום לקרע עד סוף העונה בין השחקנים לקבוצות. אי אפשר לשבות, אפילו למשחק אחד, ואז לחזור כאילו לא היה כלום", אומר אחד מיושבי הראש של קבוצות הליגה. "יהיו יושבי ראש שלא יחזירו שחקנים לקבוצה - אם אין ירידות ושחקנים מעלו באמון הם ישלמו את המחיר". במקרה של שביתה, תנצלנה כמה מהקבוצות את כניסתה לתוקף של הקפאת הירידות כדי לנסות ולשחרר שחקנים ישראלים מחוזיהם, תוך טענה של הפרת חוזה בשל השביתה.

במנהלת אישררו, כזכור, את המשך החוק הרוסי גם בעונה הבאה, אך בארגון השחקנים מתעקשים לעגן את ההחלטה בהסכם מולם, ולשלוש שנים. אותו יושב ראש מספר: "החוק הרוסי היה פשרה, כי בין יושבי הראש היה רוב לאלו שתומכים בשלושה זרים בלבד, וזה עוד יקרה בהמשך. אימצנו את החוק הרוסי בשביל הקבוצות שמשחקות באירופה. זה שניר אלון מוכר לשחקנים את זה שנשנה את ההחלטה שלנו בקיץ זה בלוף". "כדורסל והסתדרות לא הולכים יחד", הוא אומר. "צריך להבדיל בין ארגון שחקנים והסתדרות – אנחנו לא רוצים הסכמים כובלים עם שום ארגון, וזה לא אישי נגד ניר אלון. בכל מקרה, מי שמפר הסכם במקרה של שביתה זה לא אנחנו".

"אם במנהלת חושבים שאנחנו מפרי הסכם - שיתבעו אותנו"

במנהלת מאשימים את ניר אלון שהוא מנצל את השחקנים על מנת לקדם את הקריירה הפוליטית שלו. במנהלת חוששים משביתה, שמעבר לפגיעה האנושה בתדמית הליגה, תעלה מחיר כבד מבחינה כלכלית, בשל ההתקשרות עם גורמי חסות כמו חברת צ'רלטון, הווינר והספונסרים של הקבוצות. עורכי הדין של המנהלת שלחו לאחרונה מכתב לניר אלון, בו כתבו כי במידה של פגיעה כלכלית הוא יתבע אישית.

ניר אלון התייחס להאשמות כלפיו במנהלת: "אני פועל 24 שעות ביממה ונשכב על הגדר בשביל השחקנים על מנת להבטיח את עתידם. כל השאר לא מעניין", הוא אומר. "לגבי הקפאת ירידות, יש כבר היום החלטה מאחורי הקלעים שבכל מקרה יצטרפו 2 קבוצות בעונה הבאה, אז שלא יספרו סיפורים שזה קשור לשביתה. המאבק לאליפות הוא הנקודה החשובה ואני מעריך שהליגה תמשיך כסדרה לאחר שנגיע לפתרון מוסכם".

אלון אומר כי ככל שיתקרב יום חמישי, מועד השביתה, יגבר הלחץ על מנהלת הליגה החוששת מהפגיעה הצפויה בליגה. "אני מעריך שהמנהלת תפנה בצו מניעה נגד השביתה, ואני מקווה שכך יקרה כי בית הדין יחייב אותם להיכנס למשא ומתן מולנו. הדיבורים על הפרת חוזה מצידנו אינם נכונים, כי בחוזה ישנה נקודת יציאה בסוף מרץ במידה והצדדים מגיעים למבוי סתום. אם הם חושבים שאנחנו מפרי הסכם - שיתבעו אותנו בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully