וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בומבוניירה של דרבי

יניב בינו

15.4.2007 / 9:21

בוקה ג'וניורס תארח הלילה (ראשון, 22:10) בבומבוניירה את ריבר פלייט, כשהמיזו'נריוס יודעים: הפסד והם מחוץ לתמונת האליפות. שוב

הערב (ראשון), ב-22:10 שעון ישראל (לצערנו, לא נוכל לצפות בהתמודדות), יעלו על מגרש 'הבומבונרה' 22 גלדיאטורים לסופרקאלסיקו של דרום אמריקה וארגנטינה, בו תארח בוקה ג'וניורס את ריבר פלייט. הם לא יעלו רק להבקיע שערים ולזכות בשלוש נקודות יוקרתיות. הם יילחמו שם על הכבוד, היוקרה והשליטה בבואנוס איירס, עד הדרבי הבא.

זר אולי לא יבין זאת, אבל בארגנטינה השנאה עתיקת היומין בין שתי הקבוצות היא הרבה יותר מאשר יריבות ספורטיבית ותמיד מבטיחה קרב של ממש, שמרתק 39 וחצי מיליון ארגנטינאים ומיליונים נוספים ברחבי העולם אל מסכי הטלוויזיה.

ב-2004 סקר ה'אובזרבר' הבריטי 50 אירועי ספורט שחייבים להיות בהם לפני שעוברים לעולם הבא. הסופרקאלסיקו של ארגנטינה נמנה עליהם. כ-50,000 זוכים מאושרים יוכלו ליהנות מהחוויה המרטיטה כשירעידו את יציעי 'הבומבונרה', דבר שכאמור יבטיח להם מקום בעולם הבא.

189 ימים מחכים להם בקוצר רוח שחקני ואוהדי בוקה לנקום את ההשפלה מהדרבי הראשון שנערך בליגת האפרטורה. כזכור, הגיעו אז האנשים משכונת 'לה בוקה' למונומנטאל כמוליכי הטבלה הגאים, בדרך לאליפות שלישית רצופה, אלא שאותו הפסד (3:1) הביא גם לתחילת המשבר שפקד את הקבוצה ואשר בסופו הוחמצה ההזדמנות לעשות היסטוריה כשהאליפות נדדה בסוף העונה ללה פלאטה לקבוצת אסטודיאנטס, לאחר פוטו פיניש דרמטי שכלל משחק אליפות.

"אין משחק שמשתווה לזה בכל העולם"

שחקנה לשעבר של ריבר פלייט, גונזאלו היגואין, שכבש צמד במשחק הקודם, נדד בחלון ההעברות מזרחה ונחת אצל פאביו קאפלו בריאל מדריד. פרננדו גאגו, אקס בוקה ג'וניורס, חבר אליו וגם הצטרף לאימפריה ממדריד. אבל לא משנה מי נמצא בסגל, הסופרקלאסיקו תמיד יהיה גדול מכלל שחקניו. חואן רומן ריקלמה, שחזר מויאריאל לקבוצת נעוריו, בוקה ג'וניורס, נשמע מאושר: "התגעגתי. אין אף משחק שמשתווה לזה בכל העולם".

בוקה מגיעה למשחק בכושר מצוין, לאחר שהצליחה לכבוש את פסגת הטבלה במחזור הקודם עם ניצחון 1:3 על ולז סרספילד, קבוצתו של מאמנה לשעבר ריקרדו לה וולפה. אבל גם למשחק הקודם הגיעה הקבוצה כשהיא במקום הראשון ואנו זוכרים איך הוא הסתיים. חלוץ הקבוצה מרטין פאלרמו, שמפציץ ומוליך את הליגה עם שמונה כיבושים, חימם קמעה את האווירה ערב המשחק: "מישהו חייב לסלק אותם מהדרך".

'אל לוקו', שהתכבד העונה גם בכיבוש רביעייה לרשתה של חימנסיה לה פלאטה, עוד הוסיף: "זהו משחק שאתה רוצה ששמך יופיע על הלוח יותר מבכל משחק אחר". שוערה הראשון של הקבוצה, מאוריציו קארנטה, שקיבל את האפודה אחרי שאלדו בובדיז'ה הפארגוואי לא סיפק את הסחורה סבר: "לריבר זה משחק של להיות או לחדול, אבל גם לנו. זו תהיה חגיגה כשמיליוני אנשים יצפו בהתמודדות".

מיג ל אנחל רוסו, מאמן בוקה, שהחליף תפקידים עם לה וולפה, התרגש לפני ההתמודדות: "זה אחד המשחקים הגדולים בעולם וזה כמובן שונה מכל משחק אחר בליגה". לגבי גיז'רמו בארו שלוטו, ששמו נקשר עם קבוצת קולמבוס קרו מליגת הכדורגל של ארה"ב, אמר המאמן: "לא דיברתי איתו עדיין. זה מקרה מיוחד. הוא אחד השחקנים החשובים שלנו ואני צריך לתת לו את כל הכבוד המגיע".

מי שמקפיד להגיע כל משחק אל היציע ולעודד בלי הרף הוא דייגו ארמנדו מראדונה, שמזוהה עם בוקה יותר מכול. מספר 10 האגדי, שחזר לבית החולים שם הוא עורך ביקורים תכופים לאחרונה, הספיק להצהיר: "אגיע למשחק גם אם אצטרך לקבל זריקה". רופאו של הארגנטינאי השמנמן אמר כי כל שזקוק לו דייגו כעת זה שקט ושלווה, כך שלא כדאי לשחקני בוקה להפסיד, כדי שלא יצטרכו להספיד.

לריבר זו הזדמנות לצאת מהצרות

ריבר פלייט מגיעה לבומבונרה פצועה וחבולה. המיז'ונרס, שלא זכו מאז אליפות הקלאוסורה ב-2004 ושהיו המועמדים הבכירים ביותר לזכות העונה בטורניר, שוב מפשלים. בשבוע שעבר הודחה הקבוצה במפתיע מגביע הליברטדורס עם הפסד לקבוצת קראקאס מונצואלה. גם בליגה מקרטעים האדומים-לבנים. במחזור הקודם שוב ניצלו מהפסד עם שער שיוויון נגד בלגראנו והם מרוחקים כבר שש נקודות מבוקה.

"זה הצ'אנס האחרון שלנו ואנו חייבים לקחת אותו", אמר מאורו רוזאלס, חלוץ הקבוצה, שיפתח בחוד לצידו של רובן מרקו. חרף הביקורות הרבות כנגד מאמן הקבוצה דניאל פסארלה, שחוזהו הוארך לפני המשחק הקודם עד אוגוסט 2008, נשיא המועדון חוזה מריה אגילר יצא להגנתו והודיע כי הוא יישאר עד תום החוזה. פסארלה דווקא מחכה למשחק: "הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לנו זה המשחק הזה, מכיוון שהוא יכול להחזיר אותנו למאבק האליפות".

ואם בצרות עסקינן, הרי שאריאל אורטגה ממשיך לעשות כאבי ראש למאמנו ושוב לא נכלל בסגל. 'החמורון', שלא נכלל בסגל במשחק ההפסד בליברטדורס, נעלב, רב עם המאמן אחרי שסירב להתאמן ונופה מהסגל למשחק הליגה נגד בלגראנו.

לגבי השחקן הסורר אמר פסארלה: "שוחחתי עימו, אבל הוא לא זומן בגלל שזה לא יהיה רציני לקחת אותו בחשבון". גם החלוצים ארנסטו פאריז'אס ורדמל פלקאו הקולומביאני ייעדרו מהעימות. רק 2,865 כרטיסים הוקצו לאוהדי ריבר.

היריבות, בת יותר ממאה השנים בין שני המועדונים, הניבה 299 משחקים עד כה בכל המסגרות (כולל משחקי ידידות, אם אפשר לקרוא לזה כך). בוקה רשמה 112 ניצחונות, ריבר 96 ו-91 משחקים הסתיימו בתוצאת תיקו. לא נותר לנו אלא למנות את השעות כדי לראות איפה נסמן את האיקס הבא במשחק ה-300.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully