וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיקגו רצה לאולימפיאדה

15.4.2007 / 0:37

עיר הרוחות גברה על לוס אנג'לס ותהיה העיר שתייצג את ארה"ב בהתמודדות על אירוח משחקי 2016 מול מדריד, ריו דה ז'נרו, רומא וטוקיו

אחרי סנט לואיס (1904), לוס אנג'לס (1932, 1984) ואטלנטה (1996), החליטה העיר שיקגו שגם היא רוצה להיקרא "עיר אולימפית", הגישה את מועמדותה בפני הוועד האולימפי האמריקאי לארוח הארוע היוקרתי בשנת 2016, וזכתה.

עכשיו ראש העיר ריצ'ארד דאלי וחבורתו ישקדו על שכנוע הוועד האולימפי הבינלאומי, כי עירם היא זו הראויה לאירוח המשחקים. מתחרותיה של שיקגו הן מדריד, פראג, ריו דה ז'נרו, רומא וטוקיו. אגב, שתי האחרונות כבר אירחו את האולימפיאדות בשנים 1960 ו-1964 בהתאמה.

"זו היתה החלטה קשה", אמר יו"ר הוועד האולימפי האמריקאי פיטר אווברוט, "ואם היה לי את הכוח והיכולת הייתי מעניק את הזכות לשתי הערים, כי אם היה אפשר לקחת את שני ראשי הערים הללו ולתת להם לנהל את המדינה, היינו במצב טוב יותר".

"זה מצוין וחשוב מאוד לעירנו", שמח יו"ר הוועדה שזכתה במכרז ההתמודדות מטעם העיר שיקגו פטריק רייאן, "וזו רק ההתחלה". ומה בתוכניות לקראת המכרז הקובע באמת? העיר השלישית בגודלה בארה"ב מתכננת להקים איצטדיון של 80 אלף מקומות בעלות זמנית של 366 מיליון דולר, ולשכן את הכפר האולימפי, שעלותו מוערכת בכ-1.1 מיליארד דולר על גדות אגם מישיגן, שלחופו שוכנת העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully