וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר רפיח

יוני מנדל

14.4.2007 / 9:00

ההחלטה לקיים מחדש את משחק הניצחון של שוג'אעיה על ח'אן יונס, שהופסק בשל קרבות אוהדים וגבה הרוג, גורמת לצעירי רפיח לחלום על אליפות

הליגה הפלסטינית אמנם מתקרבת אט אט אל סופה, אבל נראה שהעונה הרשמית מסרבת להסתיים. לאחר חודש של דחיות יתקיים מחזור המשחקים האחרון במהלך סוף השבוע, כשבמוקד הקרב על ראשות בית א'. בבית ב' הכל כבר גמור וקבוצת איחוד ספורט רפיח סיימה את הליגה במקום הראשון בהפרש ניכר, והיא ממתינה לראות מי תהיה אלופת בית א' שתתמודד מולה בגמר פלסטין. במהלך הפגרה נראה היה ששחקני שוג'אעיה בטוחים בצמרת הבית, אבל הודעת ההתאחדות הפלסטינית על ביטול תוצאת המשחק של הקבוצה נגד ח'אן יונס טרפה את כל הקלפים. עכשיו יש כבר שלוש מועמדות לתואר ראשות הבית.

הכל החל לפני כחודש במגרשה הביתי של ח'אן יונס, שהייתה במקום השני, אז שיחקה נגד שוג'אעיה, שתפסה את המקום הראשון. ח'אן יונס עלו ליתרון 0:1 במחצית הראשונה והיו"ר אוסאמה אל-פארא כבר הריח ניצחון. אלא שעם תחילת המחצית השניה הישוו שחקני שוג'אעיה, שידעו שניצחון במשחק מעניק להם באופן סופי את אליפות הבית ואת הכרטיס לגמר. הבעיות האמיתיות החלו בדקה ה-88: התקפה מסודרת של שוג'אעיה הסתיימה בשער מרהיב וביתרון חוץ מתוק של 1:2.

אז החלו אוהדי ח'אן יונס, שראו את העונה נגמרת להם מול העיניים, להתפרע. דקות ארוכות ניסו השוטרים הפלסטינים להפסיק את ההשתוללות ולאחר שהעניינים יצאו מכלל שליטה החלו היריות הראשונות להישמע. בסיום הקרבות נהרג אחד מאוהדי ח'אן יונס, בן למשפחת עאשור, ורבים אחרים נפצעו. השחקנים הסתכלו במתרחש כלא מאמינים. השופט הורה להם לרדת מן המגרש.

במהלך ישיבות ההתאחדות שנתכנסו מאז, הוחלט להעניש את מועדון הספורט של ח'אן יונס בקנס של 250 דינר (כ-1,500 שקל) ובשלושה משחקי רדיוס ללא קהל, שיימשכו גם אל תוך העונה הבאה. אבל התקווה של אנשי שוג'אעיה, כי התוצאה תישמר, נדחתה על ידי ההתאחדות. ההחלטה הסופית שיצאה מלשכתו של היו"ר אחמד אל-עפיפי הייתה קיומו של משחק חוזר. עכשיו צריכים שחקניו של היו"ר סלאח אבו אל-עטא לשבור את הראש איך מנצחים שוב את ח'אן יונס.

"זה לא נגמר עד שזה נגמר"

.

המרוויחות הגדולות של החלטת ההתאחדות הן כמובן ח'אן יונס שבמקום השני, אבל גם צעירי רפיח (שבאב רפח), שנמצאים במקום השלישי. אלו גילו לפתע שלא הכל גמור. המצב בטבלה הוא שוג'אעיה – 35 נקודות, ח'אן יונס – 31 נקודות, וצעירי רפיח - 30 נקודות. לכל קבוצה עוד שני משחקים (לצעירי רפיח משחק דחוי מהמחזור העשירי), ועל הנייר כולן עוד יכולות לשחק בגמר.

"אנחנו מתפללים לפחות לתיקו במשחק הדחוי של שוג'אעיה וח'אן יונס", אמר יו"ר צעירי רפיח עיסאם קישטה בראיון לוואלה! ספורט. "אם שוג'אעיה ינצחו אז נגמרו הסיכויים והם יהיו אלופי הבית, אבל בכלל לא בטוח שזה יקרה". לדבריו, "קשה לנצח פעמיים את אותה הקבוצה, מה גם שבשביל ח'אן יונס זה משחק של להיות או לחדול".

לגבי קבוצתו מספר קישטה, כי "אנחנו ברצף מעולה של נצחונות, אין שום סיבה שאנחנו לא נשיג 6 נקודות בשני המשחקים שנותרו לנו, וניקח את ראשות הבית בפוטו פיניש מטורף". קישטה יודע על מה הוא מדבר: לפני תשעה מחזורים היו לקבוצה חמש נקודות בלבד, והיא דשדשה בתחתית הטבלה. או אז הוחלף המאמן עומר אבו-זאייד במאמן צעיר מרפיח, ח'אלד א-קוויק, בנוסף לכך שישה צעירים מהנוער הועלו לבוגרים, והזעזוע שידעה הקבוצה עשה לה רק טוב. מאותו יום הצליחו הרפיחאים להשיג 25 נק' מתוך 27 אפשריות ולאיים על רשות הבית. "הכל עוד פתוח", אומר קישטה, "זה לא נגמר עד שזה לא נגמר".

לקום בבוקר ולהתפלל ששוג'אעיה יפסידו

קישטה אמנם גאה בהישגים הספורטיבים של קבוצתו, אבל בנוסף להיותו יו"ר הקבוצה, הוא מחזיק בכובע נוסף – האחראי האדמניסטרטיבי על משחקי הליגה מטעם ההתאחדות הפלסטינית. בתוקף תפקידו הוא אחראי על הסדר במגרשים, על שיטור, על כניסת קהל ועל שיבוץ המשחקים. "בגלל שני הכובעים שלי", אומר קישטה, "יש לי ניגוד אינטרסים לגבי המשחק בין שוג'אעיה לח'אן יונס בשבת". הוא ממשיך משועשע - "בתור האחראי האדמניסטרטיבי של ההתאחדות אני רוצה ששוג'אעיה ינצחו בשבת וייגמר כל הכאב ראש של המשחקים הבאים שעוד נותרו. אבל מצד שני אני רוצה שהם יפסידו או שייגמר תיקו בשביל שיהיה לקבוצה שלי עוד סיכוי לזכות בראשות הבית". אז מה הוא מעדיף יותר? "כאב ראש עדיף לי", צוחק קישטה, "אין בכלל ספק, בסופו של דבר עדיף לי להיות בגמר עם כאב ראש".

כאב ראש או לא, ניסינו לברר עם קישטה מה הוא יהיה מוכן לעשות בשביל לסדר ששוג'אעיה יפסידו בשבת. "אני יודע למה הכוונה", אומר קישטה, "ובהתאחדות שלנו יודעים על מקרים מישראל ומהעולם בהם שחקנים לקחו שוחד או מכרו משחקים". לדבריו, "תודה לאל, אצלנו לא היה עדיין מקרה כזה ועד כמה שאני יכול להבטיח, גם אף פעם לא יהיה".

קישטה מספר שבהתאחדות הפלסטינית יש חוזה עליו חותמים השחקנים הרשומים. הסעיף ברור: "שחקן או איש הנהלה שייתפס מקבל כסף בשביל להטות תוצאת משחק יושעה עד סוף ימי חייו ממשחק כדורגל ואפילו מכניסה, כצופה, לארוע ספורט ברשות הפלסטינית עד יומו האחרון". "עד עכשיו, תודה לאל, לא היינו צריכים להעניש אף שחקן כי לא היה אחד שהעיז למכור משחק. אני מקווה שגם לא יהיה", אומר קישטה. אז מה בכל זאת הוא מוכן לעשות בשביל הפסד של שוג'אעיה? "להתפלל אני מוכן", הוא צוחק, "לקום בבוקר ולהתפלל ששוג'אעיה לא ינצחו בשבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully