וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך ראשון במעלה

13.4.2007 / 16:20

מכבי ראשל"צ פתחה רע וכבר הייתה בפיגור 17:7 לאס"א ת"א בגמר גביע הכדוריד, אבל לא הפסיקה להילחם והפכה ל-23:24 גדול

יש תארים מתוקים יותר מאחרים. גביע המדינה בכדוריד לשנת 2007 הוא מהזן המתוק ביותר. אס"א ת"א, שהפתיעה את הפועל ראשל"צ בחצי הגמר, שמרה עם השיניים, והורידה את הצהובים לפיגור 17:7 בתחילת המחצית השנייה. המאמן גלעד מאור לקח פסק זמן, לא איבד את הראש, וחיבר את חניכיו יחדיו. מאותו רגע רצו הראשונים 6:17 בלתי רגיל בדרך למהפך נדיר במונחי כדוריד, ועוד במעמד גמר הגביע.

בזמן שהמנצחים חגגו וקפצו, שחקני אס"א המסכנים התקשו לעצור את הדמעות, על התואר שהיה קרוב כל כך, אותו יכלו ממש להריח, ובסוף איבדו אותו לקבוצה איכותית יותר שלא ויתרה בשום שלב. דב ישועה שב אחרי פציעה ושיחק דקות ארוכות, כשגם מושקה ותום מטלון, שפתח רע מאוד, בלטו. זהו גביע שני ברציפות למכבי, שזכתה בעונה שעברה בדאבל.

"ב-7:17 זה היינו צומת - או להתפרק או לקחת את עצמנו בידיים", אמר גלעד מאור הנרגש. "אס"א עשו לנו בית ספר. עשיתי מהפכים בחיים, אבל לא דבר כזה. אני מקווה שמפה נתקדם הלאה. זה תואר רביעי רצוף שלנו, לא לזלזל בזה. ראשל"צ עם הביטחון תשתפר. אני מקווה שכולם נהנו מגמר שלא יישכח הרבה זמן".

"לא הייתי במשחק בכלל", אמר מטלון. "לא שלא תרמתי, הרסתי כל הזמן לקבוצה. כולם אמרו לי ללכת פנימה, ובסוף זה עבד ונכנסתי לעניינים".

"האמת, האמנתי שיהיה קצת יותר קל", גילה ישועה, שמצא לו בדיוק את המשחק לחזור אליו. "אבל זה ניצחון שמסמל את הקבוצה שלנו, כשלא משנה מה קורה אנחנו עובדים כולנו ביחד ועוזרים למי שפחות הולך לו, וגם אם נפסיד נילחם עד הסוף".

המאמן המפסיד אולג בוטנקו דיבר בעיקר על השחקנים שאיבד במהלך המשחק. "התכוננו להכל אבל לא לפציעות", אמר. "כששיחקנו כדוריד היינו עדיפים ובסוף חסר לנו שחקן אחד עם ניסיון שינצח את המשחק".

"זה עצוב וכואב, אין לי איך לתאר את התחושה הזו", ניסה איציק חליפי למצא את המילים. "אם תחברו את כל השחקנים באס"א, עם הסגל הקצר, עם כל האיברים נקבל שחקן אחד בריא. אבל זה כואב בעיקר כי הובלנו. שיחקתי עד הסוף בשביל החבר'ה שלי, ואם אני נכנס בהם זה רק כי אני מצפה מהם בדיוק מה שאני מצפה מעצמי".

לפני משחק הגברים התקיים גמר גביע המדינה לנשים, בו ניצחו בנות הרצליה 21:23 את הפועל פ"ת. זהו הגביע השני ברציפות של הרצליה.

מהלך המשחק

הפתיחה הייתה שייכת לאס"א, שעלתה ליתרון 3:5 וניצלה בלבול של שחקניו של גלעד מאור כדי להגדיל ל-5:10, 20 דקות לתוך המשחק. ראשל"צ, שסיימה את העונה הרגילה בליגה בטון מינורי, המשיכה ביכולת החלשה, כשמנגד התל אביבים עלו בטירוף.

הטירוף הזה התבטא בעיקר בהגנה, בשחזור של העבודה שאס"א עשתה גם בחצי הגמר, כשהפתיעה את היריבה העירונית, הפועל ראשל"צ. לרגע נדמה היה שהראשונים חוזרים, כשצימצמו ל-10:7, אבל שלושה שערים רצופים הורידו את הקבוצות להפסקה בתוצאה מפתיעה ונמוכה - עוד עדות להגנה של אס"א - 7:13. בנוסף 6 מ-13 השערים שלה הגיעו מזריקות 7, אותן השחילה ללא החטאה.

המחצית השנייה נפתחה באותו מקום בו הסתיימה הקודמת, עם ריצת 0:4 שקבעה 7:17 מדהים. גלעד מאור לקח פסק זמן, דיבר בשלווה לשחקניו, ואלו חזרו לפרקט וענו לו עם ריצת 0:4 משלהם שהחזירה ל-17:11, וכעת היה התור של אס"א לקחת פסק זמן. מסע הקאמבק הצהוב לא נעצר, כשפתאום גברת אגרסיביות החליפה את צבע המדים, ובאמצע המחצית השנייה התוצאה רק 17:15 בסיומה של ריצת 0:8.

בדיוק בשיא ההתפרקות הגיעו שער וחטיפה של חליפי, שעצרו את הסף, וכמה עצירות של דורשנקו שמרו על פער בטוח של 15:20, 10 דקות לסיום. מי שחשב שלמחזיקת הגביע הגאה נגמר האוויר - טעה. רוזנטל ומטלון הבקיעו, אס"א החלה לקחת זריקות רעות, ופנדל ואסיסט של רושקה הפכו ל-21:22, וזה היה כבר יותר מדי עבור התל אביבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully