וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 שנים אחרי: מארסיי חוזרת לואלנסיין

12.4.2007 / 15:45

ב-1993 ניצחה מארסיי את ואלנסיין 0:1 בחוץ וזכתה באליפות. אחר כך התפוצצה פרשת שוחד והשתיים הורדו ליגה. המשטרה נערכת לבלאגן

המחזור ה-32 בליגה הצרפתית יפגיש את ליל וסושו לקרב על מיקום שיהיה שווה אירופה בעונה הבאה. נאנט הגדולה תמשיך לנסות לברוח מהתחתית כשתארח את לאנס, אבל המשחק שימשוך את מירב תשומת הלב יהיה זה בו תתארח מארסיי אצל ואלנסיין, 14 שנים אחרי פרשת השוחד שזיעזעה את הכדורגל הצרפתי.

בתחילת שנות ה-90 הייתה מארסיי אחת מקבוצות הכדורגל הבולטות ביבשת. כשבוע לפני שניצחה את מילאן 0:1 בגמר ליגת האלופות ב-1993, יצאה מארסיי למשחק חוץ בואלנסיין וניצחה 0:1 כדי להבטיח זכייה חמישית ברציפות באליפות צרפת. יומיים לאחר מכן סיפר שחקן ואלנסיין, ז'אק גלאסמן למאמנו, בורו פרימוראץ', שחבר הנהלת מארסיי הציע לו ולשני שחקנים נוספים מהקבוצה, חורחה בורוצ'אגה וכריסטוף רובר, שוחד כדי שהם לא יתאמצו במשחק.

הפרשה הגיעה להתאחדות הצרפתית, שפתחה בחקירה, מצאה את מארסיי אשמה בשוחד והפשיטה אותה מהתואר. אופ"א השעתה את הקבוצה מליגת האלופות ב-1993/4 וההתאחדות הצרפתית הורידה אותה ואת ואלנסיין ב-1994 לליגה השנייה. מארסיי הצליחה להתאושש, אבל ואלנסיין התפרקה כעבור שנתיים וקמה מחדש. ברנאר טאפי, נשיא מארסיי, נשלח למאסר של שנה אחרי המשפט שהסתיים ב-1995.

גם המשטרה מתכוננת

בואלנסיין, שחזרה רק העונה לליגה הבכירה, ניסו להוריד פרופיל לקראת המשחק ולהמעיט מהסיפור הפיקנטי. "זה עדיין בראש של כולם", אמר נשיא המועדון, פרנסיס דאקורייה, שנפגש עם ראשי האוהדים וביקש מהם לשמור על איפוק במהלך המשחק.

כדי למנוע מהומות לפני, אחרי ובמהלך המשחק, עבדו השבוע ראשי צוותי האבטחה של שני המועדונים בצמוד למשטרה המקומית. "אם ז'אק גלאסמן ירצה להגיע למשחק הוא יתקבל בברכה. ברנאר טאפי מצד שני, לא מוזמן", הוסיף דאקורייה.

מארסיי מדורגת כעת במקום החמישי בליגה וחומדת את המקום השלישי, שיוליך אותה להשתתפות בליגת האלופות בעונה הבאה. ואלנסיין מאידך, מדורגת במקום ה-14 עם 37 נקודות והיא בסכנת ירידה.

"התעסקות בעבר לא תעזור לנו במשחק הזה", סיכם הנשיא דאקורייה, "אני חי בהווה וההווה מספר שאנחנו צריכים לקחת שש נקודות בשבעה המשחקים שנותרו לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully