וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א: נלחמים על הכרטיסים למועדון הארבע

11.4.2007 / 21:24

3 משחקים ברבע הגמר פתוחים לחלוטין, בעוד אוסאסונה עם רגל וחצי בשלב הבא. טוטנהאם תארח את סביליה. בנפיקה-אספניול. ברמן-אלקמאר

יממה לאחר שנקבעו העולות לחצאי הגמר בליגת האלופות, תיסגר גם רשימת ארבע המכובדות בגביע אופ"א. אמנם אחרי רבעי גמר שכאלה קשה להשוות בין שני המפעלים, אבל בדיוק כמו באלופות, גם במפעל השני בחשיבותו ישנן שלוש התמודדיות מרתקות שפתוחות לחלוטין ועוד מפגש אחד, שצריך סנסציה עולמית כדי שיחול בו שינוי.

ספרד, שנותרה ללא אף נציגה באלופות, תנסה להתנחם עם שלוש נציגות בחצי הגמר. אוסאסונה כבר כמעט שם, עם ניצחון במשחק החוץ 0:3 מול לברקוזן. סביליה תצטרך לעמול קשה בחוץ נגד טוטנהאם (1:2 לספרדים בראשון). אספניול תנסה לשמור על היתרון השביר (2:3) בליסבון נגד בנפיקה. ורדר ברמן תתעמת מול אלקמאר ההולנדית, אחרי שבמשחק הראשון נפרדו השתיים בתיקו ללא שערים.

שוב ערוצי הספורט חמדו מאתנו את המשחק המרתק בין טוטנהאם לסביליה, כאשר הוא ישודר בחמש פלוס לייב.

טוטנהאם - סביליה (2:1 בראשון)

התרנגולים יארחו את הקבוצה של חואנדה ראמוס בוויט הארט ליין (21:45, שידור ישיר בחמש פלוס לייב). במשחק הראשון הדהימו האנגלים את הראמון סאנצ'ז פיחואן, כשעלו ליתרון וכבשו שער חוץ פחות משתי דקות בתוך המשחק, אבל הקבוצה של ראמוס התאוששה עם צמד. כל תוצאה פרט לניצחון (ולא כזה שיאפיל על שער החוץ שלהם) וטוטנהאם תישאר מחוץ למעגל המשחקים.

החבורה של מרטין יול הפסידה בפעם האחרונה בוויט הארט ליין, מגרשה הביתי, במסגרת אירופית בשנת 1995, כך שלמחזיקת הגביע, שמבקשת להגן על תוארה, צפויים חיים לא קלים. הקבוצה מאנדלוסיה רוצה לשחזר את ההיסטוריה ולזכות בפעם השנייה ברציפות בגביע. הראשונה שעשתה זאת היא האימפריה מבירת ספרד, ריאל מדריד, בשנים 85-86.

סביליה, שסיימה את שני משחקי הליגה האחרונים שלה בתיקו 0:0 ועדיין רודפת אחרי ברצלונה, יצאה מבור עמוק בשמינית הגמר נגד שחטאר דונייצק כשעמדה בפני הדחה, אלא ששער בדקה ה-94 של שוער הקבוצה פאלופ הציל אותה, הביא להארכה, בה ניצחה הקבוצה בדרך לרבע הגמר. בשלב הראשון גברה על סטיאווה בוקרשט. סביליה הבקיעה עד כה 98 שערים במסגרת אירופית, סביר להניח ששניים נוספים במשחק, יביאו אותם גם לשלב הבא.

מאמן סביליה חואנדה ראמוס: "זה יהיה משחק מאוד, מאוד קשה. טוטנהאם הדהימו אותנו בהתחלה, אבל חזרנו בצורה טובה. הם הכירו מצוין את שיטת המשחק שלנו ונטרלו אותנו בצורה טובה יחסית".

הקבוצה האנגלית, היחידה מבין שמונה הקבוצות שנותרו שזכתה פעמיים בגביע בשנים 1972 ו-1984, רוצה לחבור ל'מועדון השלוש' ולהצטרף לליברפול, אינטר ויובנטוס.

טוטנהאם העפילה לשמינית הגמר באופן אוטומטי, לאחר ההדחה של פיינורד, שם עברה את בראגה הפורטוגלית. דימיטאר ברבאטוב, החלוץ הבולגרי המצוין, שהגיע בקיץ למועדון הוא מלך השערים של הקבוצה במפעל עם שבעה כיבושים.

מנג'ר טוטנהאם מרטין יול אמר: "אני מרגיש שיש לנו סיכוי טוב. יכולנו להבקיע עוד שערים במשחק הראשון לפני שספגנו את השוויון. שלטנו במשחק, אבל הפנדל שנשרק נגדנו שינה את המגמה".

הקבוצה שתעפיל מהתמודדות תפגוש בחצי הגמר את המנצחת במשחק בין אוסאסונה ולברקוזן.

בנפיקה - אספניול (3:2 בראשון)

הקבוצה שהדיחה את מכבי חיפה בשמינית הגמר תצא להתארח באצטדיון 'האור' בליסבון (21:45, שידור ישיר בחמש פלוס), אצל בנפיקה עם יתרון מינימלי. הקטאלונים פתחו בסערה את המשחק הראשון עם שלישייה, אלא שהפורטוגלים חזרו וכבשו שני שערי חוץ שיכולים להיות קריטיים בגומלין.

בנפיקה עברה דרך לא קלה כדי להגיע לרבע הגמר וגם הרקורד שלה נגד קבוצות ספרדיות לא מזהיר, כשלא השיגה אף ניצחון בתשעת משחקיה האחרונים נגד קבוצות מהמדינה השכנה. מאמן הקבוצה סנטוס: "שלטנו במשחק ותוצאה של 3:3 הייתה יותר משקפת את המשחק, אבל הרבע גמר פתוח לחלוטין. אני יודע שהקבוצה שלי מספיק איכותית כדי לעבור את אספניול וללכת רחוק במפעל".

קשרה היווני של הקבוצה קוסטנטינוס קצוראניס ישוב להרכב, לאחר שהחמיץ את המשחק הראשון עקב השעיה.

הקבוצה מברצלונה, שניצחה בכל ששת משחקיה הביתיים, היא הכובשת המצטיינת של המפעל עם 27 שערים כשוולטר פאנדיאני, הוא מלך השערים של הקבוצה והמפעל עם עשרה כיבושים. לואיס גארסיה חגג שש פעמים.

החניכים של ארנסטו וולורדה, מלבד מכבי חיפה, הדיחו גם את ליבורנו, בשלב הראשון של הנוקאאוט. המאמן, שהיה מאוכזב אחרי המשחק הראשון, אמר : "יש תחושת החמצה אחרי שהובלנו 0:3. הגול הראשון של בנפיקה תפס אותנו כשנרדמנו בשמירה. אני מקווה שבליסבון האצטדיון יהיה מלא, כי זה משחק ששווה לראות".

המנצחת בהתמודדות תפגוש את המנצחת במשחק בין ורדר ברמן ואלקמאר.

ורדר ברמן - אלקמאר (0:0 בראשון)

בווינר, יחס של ניצחון להולנדים עומד על 4.75 ותיקו על 3.35, אבל אל תמהרו להספיד כל כך מהר את הקבוצה של לואי ואן חאל, שתגיע לוסרשטאדיון (21:45, שידור ישיר בחמש פלוס גולד). במשחק הראשון שמרה הקבוצה על רקורד של 30 משחקי בית ללא הפסד.

AZ הדיחה בדרך לרבע הגמר את פנרבחצ'ה בשלב הראשון עם שער שיוויון דרמטי (2:2) אחרי תיקו 3:3 בחוץ. גם בשמינית הגמר הם עשו את זה עם הרבה דפיקות לב לאוהדיהם, כשחזרו הביתה אחרי הפסד 4:2 לניוקאסל, אבל ניצחו 0:2. הפעם הם לא מארחים את המשחק השני, אבל הרוח היא עדיין אותה רוח.

לואי ואן חאל, שהאריך את חוזהו בקבוצה עד שנת 2010, אמר: "השחקנים יותר מאוכזבים ממני. הם חשו שיכלו לנצח את המשחק. חזיתי שהמשחק הראשון יהיה יותר קשה מהשני".

השחקן הגיאורגיאני הותיק של הקבוצה שוטה ארבלדזה מוביל את ההולנדים עם שבעה שערים. משורות הקבוצה ייעדרו בארי אופדאם, ג'ואי דידוליצה, גרייטר סטנסון ודיוויד מנדז.

הגרמנים, שממשיכים לרדוף אחרי שאלקה במרוץ על התואר בבונדסליגה, הודחו מהאלופות היישר לסיבוב הנוק-אאוט הראשון. הם עברו את איאקס ואת סלטה ויגו בדרך למפגש עם ההולנדים.

מאמן הקבוצה תומאס שאף: "שתי הקבוצות מכבדות אחת את השנייה ולא נותנות יותר מדי מרווח לשחק. שתי הקבוצות מודעות לחשיבות של שער, אחרי שאף קבוצה לא הבקיעה במשחק הראשון".

פייר וומה, דניאל ינסן וכריסטיאן שולץ יחמיצו את המשחק בשל פציעות.

אוסאסונה - לברקוזן (0:3 בראשון)

הקבוצה מפמפלונה הדהימה את אירופה וספרד כאשר הנחילה את התבוסה הגדולה ביותר של באייר לברקוזן במסגרת אירופית אי פעם במגרשם הביתי, ה'ביי ארינה'. רק סנסציה תמנע מהם העפלה היסטורית לשלב חצי הגמר.

הגרמנים, שחווים עונה רעה בליגה, הובסו במחזור האחרון 4:1 על ידי בוכום במסגרת הבונדסליגה. מנג'ר הקבוצה מיכאל סקיבה יודע שאין סיכוי: "אני לא יכול למנות את הסיכויים שלנו לעשות משהו במשחק מכיוון שהם שואפים לאפס, אבל אנו מגיעים לפמפלונה כדי לשחק כדורגל טוב. לא ניתן להם שום דבר בקלות".

באוסאסונה, לעומת זאת, ממהרים להרגיע את הרוחות ולחכות לסיום המשחק כדי לחגוג. חלוץ הקבוצה רוברטו סולדאדו, שהגיע מריאל מדריד, מבקש להנמיך פרופיל לקראת המשחק: "לברקוזן היא קבוצה טובה ואנו לא יכולים לבוא בנחת למשחק, מכיוון שהם יכולים לגרום לנו נזק רב". את הקלישאה השחוקה, הוא לא שכח: "20 הדקות הראשונות יהיו המפתח. אם הם לא יבקיעו בהם, יהיה להם קשה לעשות זאת אחרי זה".

ואיך אפשר בלי הנקודה הישראלית. באייר לברקוזן לא השיגה ניצחון חוץ, מאז שגברה על מכבי חיפה 0:2 בליגת האלופות בעונת 2003.

  • עוד באותו נושא:
  • טוטנהאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully