וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקווה שזה לא תגובה למאבקי בהתאחדות"

לי בוץ

12.4.2007 / 12:30

מכבי ת”א צפויה לעמוד לדין על חוזה כפול ועשויה לקבל הפחתת נקודות. לוני: ”חבל שבבקרה רצו לעיתונות”. דריקס ייקרא לשיחה

מכבי ת"א צפויה לעמוד לדין בחשד שחתמה על חוזה כפול עם הקשר הקרואטי, איבן ראזיץ'. אתמול (רביעי) העבירה חברת החקירות 'וייצמן יער' ממצאים להתאחדות לכדורגל בעקבותיהם החליטו יו"ר הבקרה התקציבית, יאיר רבינוביץ', ותובע ההתאחדות, שלום אבן עזרא, לתבוע את הקבוצה. כזכור, החקירה כנגד הצהובים החלה לפני כחודשיים בחשד לשימוש בשירותיו של סוכן לא מורשה. כחלק מהחקירה נחקרו כל הזרים של מכבי ת"א, כולל ראזיץ' שכבר שוחרר. כמו כן, נחקרו גם המאמן אלי כהן ומנהל הכספים של המועדון, בני רחמני.

ראזיץ', אגב, נחתך מהקבוצה לאחר 13 מחזורים, כשההחלטה על סיום דרכו בקבוצה התקבלה עוד קודם לכן והקשר אולץ להתאמן לבדו בקרית שלום. בנוסף לכך, מתוך חומר החקירה נובע כי הקבוצה לא ציינה בתקציב את מיליון השקלים ששילמה עבור המגרש הסינתטי שהקימה בקרית שלום, ושילמה דמי העברה על אחד הזרים מבלי לקבל על כך אישור.

יו"ר הבקרה התקציבית, יאיר רבינוביץ', הבהיר את העניין לוואלה! ספורט: "'וייצמן יער' ערכה חקירה וכתוצאה מכך התגלו חשדות לכאורה על שלושה דברים. האחד חוזה כפול, כאשר לשחקן זר היה חוזה אחד שהוצג בבקרה וחוזה נוסף מקביל, שכלל תשלום נוסף על החוזה שהוצג בבקרה, על סך 50 אלף דולר, שכמובן לא אושר בבקרה. כלומר, השחקן קיבל והקבוצה שילמה תשלום שלא כדין, דהיינו על פי חוזה שלא אושר בבקשה".

"העניין השני", המשיך רבינוביץ', "הוא שמתוך הדוחות הכספיים של הקבוצה מחודש דצמבר 2006 גילינו שהקבוצה עשתה עסקה של דשא סינתטי במגרש בהיקף גדול מבלי שההוצאה הזאת הובאה בחשבון בתקציב שאושר לקבוצה לעונת 2006-7. הנושא השלישי הוא תשלום דמי השאלה בגין שחקן זר מבלי שהתשלום אושר בבקרה".

במידה ותימצא אשמה בעבירות הללו, עשויה מכבי ת"א לספוג עונשים כבדים, בין היתר הפחת נקודות ליגה בפועל. "היום הגשנו בקשה לתובע ההתאחדות, שלום אבן עזרא, להגיש כתב אישום בגין שלושת העבירות האלה ולהעמיד את הקבוצה בפני בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל", הסביר רבינוביץ'. "מי שקובע את העונש זה בית הדין של ההתאחדות, שצריך קודם כל להחליט האם יש הרשעה. בעבר בתי הדין של ההתאחדות התייחסו בחומרה רבה לעבירות של חוזה כפול והעונש שפסקו במקרים קודמים היה בדרך כלל עונש של הפחתת נקודות, קנסות כפסיים והרחקה של מנהלים שהיו מעורבים בעניין".

הקבוצה פרסמה תגובה לעניין באתרה הרשמי: "תוכן המסמך הועבר ליועצים המשפטיים של המועדון לצרכי עיון ולמוד ותגובה מסודרת של מכבי ת"א תצא לתקשורת בתחילת שבוע הבא. הדיווח על החסר בדיווח ע"ס 50 אלף הדולרים, נעשה ע"י מכבי ת"א מיד עם איתור הטעות שנעשתה בתום לב והתיקונים הרלוונטיים ובכללם תשלום המס נעשו כדין וזאת במסגרת עונת המשחקים הנוכחית".

"מדובר בטעות טכנית", אמר היום (חמישי) הרציקוביץ' לגלי צה"ל, "אין לנו כסף שחור, אנחנו דיווחנו על הכסף הזה. יכול להיות שנפלה כאן טעות, או שמדובר בשיקול דעת מוטעה. שילמנו את המס, והכנסנו את הכסף הזה לספרי החשבונות. אף אחד לא יילך במכבי לגנוב, בטח שלא בשביל 14 אלף דולר, שזו כמות המס של 50 אלף הדולרים המדוברים. הדברים האלה נעשו בידיעה, אבל אין ספק שיש טעות". כשנשאל על דיווחים שונים בתקשורת, אמר הרציקוביץ': "אני לא יודע שאלי נחמני הפיל את התיק על אלי דריקס".

"אני מצפה להתנהגות שונה מההתאחדות, ושלא ירוצו לעיתונים", אמר לוני, "אם זה המחיר על המאבק שלי בהתאחדות, אז בסדר. אני מקווה שלא זה הסיפור".

הרציקוביץ' יכנס ביום ראשון ישיבה בה יהיו נוכחים כל בעלי התפקידים במועדון. כמו כן הוזמן לישיבה אלי דריקס, שהיה מנכ"ל הקבוצה בתקופה בה נעשו העבירות לכאורה.

במכבי מוטרדים מעייפות ממשחק הגביע

שחקני מכבי ת"א זכו היום (רביעי) ליום חופש לאחר שהעפילו אמש לשמינית גמר גביע המדינה על חשבון הכח עמידר ר"ג. הצהובים, שנצחו בדקה ה-120 לאחר גול יפהפה של ג'ובאני רוסו, יחלו מחר בהכנות למשחק הבית מול הפועל כפ"ס בשבת בבלומפילד.

בקבוצה חוששים כי העבודה שהמשחק בשבת יהיה השלישי שמשחקים הצהובים השבוע, תפגע בהם במרדף אחר בית"ר ירושלים. בצוות המקצועי חוששים בעיקר ממצבו של אבי נמני, שחזר לשחק בשבת האחרונה לאחר פציעה בשריר הירך האחורי ושיחק אתמול לאורך כל 120 הדקות. במכבי מקווים כי העומס לא ישפיע על הקפטן הצהוב.

"יהיה קשה להגיע רעננים ביום שבת", אמר אחד השחקנים לוואלה! ספורט. "אבל אנחנו שחקנים מקצוענים ונצטרך לעשות את העבודה. העיקר שניצחנו אתמול וסימנו וי על עוד מטרה. עכשיו זה מאחורינו ואנחנו עם הפנים לליגה שגם שם יש לנו עוד מטרות".

עדכון ראשון: 11.4.07 16:32
עדכון אחרון: 12.4.07 12:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully