וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קווין דוראנט הולך ל-NBA

11.4.2007 / 0:19

שחקן השנה במכללות הודיע כי יירשם לדראפט הקרוב, ויסיים את קריירת הקולג'ים הסנסציונית שלו אחרי שנה אחת בלבד במדי טקסס

כל אחד מאוהדי מכללת טקסס ידע שההודעה הזו תגיע, אבל עמוק בלב הם עדיין קיוו לנס. למשהו שלא מהעולם הזה, שישאיר להם את קווין דוראנט. אבל אותו ילד ציפלון שהופיע בקמפוס באוסטין בסתיו האחרון (עוד לפני שמלאו לו 18 שנים), התחיל לסובב ראשים בקצב מסחרר והפך את עצמו לשם מוכר בכל בית בארצות הברית, עשה הערב (שלישי) את הצעד המתבקש, והודיע על כוונתו להיכנס לדראפט הקרוב של ה-NBA, ולעזוב את הקולג' בו הפך כבר לאגדה אחרי שנה אחת בלבד.

העונה החולפת היתה לא פחות ממופלאה עבור דוראנט, שהעמיד ממוצעים אדירים ברמת המכללות, של 25.8 נקודות ו-11.1 ריבאונדים למשחק. הפורוורד הארוך (2.09 מ') הפגין יכולות קליעה אבסולוטיות מכל הטווחים, רשם כמה משחקים בלתי נשכחים שכבר נכנסו לפנתיאון של כדורסל המכללות, וקטף בסיום העונה את כל ששת פרסים "שחקן השנה" המחולקים ביבשת, הישג חסר תקדים עבור שחקן בשנתו הראשונה בקולג'. דוראנט אף הוביל את הלונגהורנס הצעירים לטורניר המכללות, שם הודחו בסיבוב השני על ידי USC.

דוראנט היה מאוד נרגש בדברי הפרידה שלו: "אי אפשר לתאר עד כמה נהניתי בתקופה שלי כאן", הוא אמר. "האוהדים וכל אנשי האוניברסיטה נתנו לי הרגשה של בית. תמיד אשאר לונגהורן, ולעולם לא אשכח את האנשים כאן".

הכישרון העצום של דוראנט לא נעלם מעיניהן של קבוצות ה-NBA, שלוטשות עיניים אל היהלום של טקסס כבר חודשים. הדבר היחיד שיכול למנוע כעת את בחירתו של דוראנט במקום הראשון בדראפט הוא הכרזה דומה של גרג אודן, הסנטר של מכללת אוהיו סטייט ומתחרהו של דוראנט על כותרות העיתונים בארצות הברית, כמו גם על ליבם של הג'נרל מנג'רים של קבוצות הלוטרי ב-NBA. ההערכות האחרונות לגבי אודן טוענות שגם הוא כבר שיחק את משחקו האחרון במכללות, בדרך ללחיצת היד הצפויה עם דייויד שטרן ב-28 ביוני במדיסון סקוור גארדן.

חדשות מכללות נוספות

ג'וליאן רייט, הסופמור הרב גוני של מכללת קנזס (2.06 מ'), שהיה מועמד לאחת מעשרת הבחירות הראשונות בדראפט לכל אורך העונה אך התעקש להכריז פעם אחר פעם כי הוא מתכוון להישאר בקולג', שינה במפתיע את עמדתו והודיע על יציאתו לדראפט הקרוב. רייט נשמע רציני במיוחד בכוונתו לחזור לעונה נוספת בקנזס, ואף לקח כמות מוגברת של קורסים על מנת להצליח לסיים את התואר בסיום העונה הבאה (שהיתה צריכה להיות השלישית שלו במכללה), אך בסופו של דבר לא עמד בפיתוי הגדול וערק למקצוענים.

לרשימת העוזבים את הקמפוס הצטרף גם אהרון אפללו, כוכב מכללת UCLA, שהוביל את הברוינס לשתי הופעות בפיינל פור בשנתיים האחרונות. אפללו (1.96 מ') הוא קלעי מחונן, שומר נהדר ויקיר מדור המכללות של וואלה! ספורט (מה שכמובן מקפיץ את מניות הדראפט שלו). בסיום העונה שעברה נרשם אפללו לדראפט אך משך את שמו לאחר שהבין שהסיכוי שייבחר בסיבוב הראשון קטן, ועל פי רוב התחזיות הוא אמור למצוא הפעם בית ב-NBA.

ונעבור לחדשות פחות משמחות עבור נציגנו בתפוצות. מכללת טקסס A&M, שאיבדה השבוע את מאמנה בילי גילספי שמונה כמאמן קנטאקי, הודיעה על מינויו של מארק טורג'ון כמחליפו של גילספי. טורג'ון אימן בשבע העונות האחרונות את מכללת וויצ'יטה סטייט, בה שיחק בעונה החולפת גל מקל. עזיבתו של טורג'ון, שגייס את מקל למכללה והיה אמון על קידומו של הרכז הישראלי, תוקעת טריז רציני בהמשך דרכו של מקל בוויצ'יטה סטייט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully