וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלימלך, דואני וחן הפרידו בין השוטרים לאוהדים

לי בוץ

10.4.2007 / 18:25

הפועל ת"א ניצחה 0:3 את הפועל ירושלים בגביע, והעימות ביציעים שהסתיים עם 3 עצורים. לוין: "מישהו צריך לתת על כך את הדעת"

הפועל ת"א גברה הערב (שלישי) 0:3 על הפועל ירושלים בבלומפילד במסגרת שלב ט' של גביע המדינה ועשתה צעד קטן בדרך להגנה על התואר. עם זאת, האירוע המעניין של היום התרחש דווקא ביציעים, שם נרשם שוב עימות אלים בין משטרת ישראל לאוהדי הכדורגל.

לקראת סיום המשחק עלו מספר שוטרים לשער 5, אותו מאכלסים אוהדי הפועל ת"א, בעקבות קריאות האוהדים: "שתהיה שואה למכבי". השוטרים, שלא אהבו את השירה הגזענית של האדומים, עצרו את אחד האוהדים, מה שגרם ליתר חבריו ליציע לקלל את השוטרים ואף לזרוק לעברם את אחד מתופי העידוד. לטענת האוהדים, אחד השוטרים ירק בפניו של אוהד וזה הדבר שהצית את המהומה.

בינתיים שרק השופט לסיום, ושביט אלימלך, רמי דואני וטל חן רצו לכיוון היציע במטרה להרגיע את הרוחות. השוטרים לא הבדילו בין שחקני הפועל ת"א לאוהדים והדפו את השלושה אל תוך חדרי ההלבשה על מנת שלא יתערבו. בנוסף איימו השוטרים על מספר צלמים שהיו במקום שלא יצלמו את האירועים.

האוהדים נשאר ביציע דקות ארוכות אחרי שריקת הסיום וסרבו לעזוב את המקום עד שהשוטרים פינו אותם הפעם ללא שימוש באלימות, עם או בלי קשר למצלמות התקשורת שצילמו את הפינוי. האדומים המשיכו להתגודד מחוץ לאצטדיון ובסופו של דבר האירוע הסתיים עם שלושה עצורים.

והיה גם כדורגל. לאור הפער שפתחה בית"ר ירושלים בליגה, הגביע הוא כל מה שנותר לאדומים של ניר לוין, שנאלץ להסתדר ללא שלושה שחקני הרכב פצועים – חאבייר פאאס, ברוך דגו ודני בונדר.

האורחים מירושלים פתחו היטב והגיעו לכמה מצבים בדקות הפתיחה, אבל השער הראשון היה שייך לאליניב ברדה, שקיבל בדקה ה-38 מסירת עומק מסלים טועמה, ונותר לבד לחלוטין מול והבה. ברדה עקף את השוער בקלות וגילגל פנימה מול הרשת החשופה - 0:1 להפועל תל אביב.

בדקה ה-65 הכניס טועמה כדור מסוכן נוסף לתוך הרחבה הירושלמית, עליו השתלט איביזיטו אוגבונה שבעט מקרוב לרשת - 0:2 להפועל תל אביב.

בדקה ה-93 חתם ברדה את התוצאה, אחרי שקיבל כדור משי אבוטבול, שנכנס כמחליף, והרשית מקרוב - 0:3 להפועל תל אביב.

הרכב הפועל ת"א: שביט אלימלך, וולינגטון דה אוליביירה, טל חן, רמי דואני, יגאל אנטבי (מאור פרץ 79), יוסי אבוקסיס (שי אבוטבול 73), ואליד באדיר, סלים טועמה, אליניב ברדה, לוסיאנו דה ברונו (ביברס נאתכו 64), איבזיטו אוגבונה.

הרכב הפועל ירושלים: יניב והבה, סלמן עמר, שי אהרון, ולנטין תיאודוריקה (אדיר מעודה 63), אסף עזו, חמודי סלמן, אודי חנון, אופיר עמרם, אופיר עזו, כריסטי ברטו, אסף קריספיס.

"מישהו צריך לטפל בזה"

על שחקני הפועל ת"א נאסר להתראיין גם היום, ולכן רק ניר לוין דיבר עם התקשורת.

"זה נכון שהתוצאה משקרת, ניצחנו 0:3 חלק אבל לא מרשים", אמר המאמן. "היכולת שלנו לא מזהירה, אבל צריך לקחת בחשבון שאנחנו בתקופה לא טובה בליגה, הכדורגל שלנו חסר בטחון ושטף, ולכן היה בעיקר חשוב לנו לנצח. אולי ההעפלה לשמינית הגמר תיתן לנו בטחון גם בליגה. היכולת לא הייתה טובה, אך הייתה טובה מספיק בשביל לנצח, ועם כל המחמאות לירושלים - הניצחון הגיע לנו".

המאמן התייחס גם למהומות בין האוהדים לשוטרים: "חבל שדברים כאלה קורים. אני לא יודע למה זה קרה, אבל מישהו צריך לתת על זה את הדעת. זה לא מתפקידי לפנות למפכ"ל המשטרה, אך מפה אני פונה למי שצריך, כדי שמישהו יטפל בזה. אני לא יודע מה בדיוק קרה כאן, אבל אנשים באים למגרשי הכדורגל כדי להנות, ותו לא. הקהל שלנו הוא ללא ספק קהל נפלא".

על עתידו בהפועל אמר לוין: "זה לא קל להיות מאמן כדורגל, בטח לא במועדון כמו הפועל ת:א ובתקופה לא טובה. אבל מאמן ושחקנים ומערכת נמדדים בתקופות שכאלה, ויש לנו את הכלים ואת היכולת להראות יותר טוב. נשנס מותניים כדי לדאוג שזה יקרה כבר נגד בני יהודה. כל מאמן שעובד בכדורגל יודע שבכל פעם צצים מועמדים, וזה בסדר. אמדד על פי תוצאות, ובינתיים כמו שאני מבקש מהשחקנים שלי להתרכז בכדורגל נטו, כך גם אני עושה".

בצד המפסיד, מישל דיין לא היה מרוצה מהתוצאה, מן הסתם, אבל כן היה מרוצה משחקניו. "ההבדל לא היה 0:3, אני גאה בבחורים שלי", אמר המאמן הירושלמי. "הייתה חסרה לנו חוצפה היום. אני מצפה מקשרים לבעוט מבחוץ, והיו לנו מצבים רבים מ-18, 20 מטר שהיינו צריכים לבעוט לשער ולא עשינו את זה. שיחקנו יותר מדי על שטחים קצרים. עמדנו טוב, נראינו טוב, אבל זהו. היינו צריכים להיות קצת יותר אגרסיביים ורעים. מחר נעשה אימון התאוששות וביום חמישי נערוך אימון הכנה אחרון לקראת המשחק המאוד חשוב שלנו. בעוד 72 שעות יש לנו מלחמת הישרדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully