וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופס, איזו פדיחה

רועי בן עברי

9.4.2007 / 11:13

בבייסבול יש הרבה מהלכים שמתבררים לאחר מכן כחד צדדיים ומטופשים. רועי בן עברי בוחן את עשרת הטריידים הגרועים במאה ה-21

8-10: 30 מיליון דולר לפח

10. היאנקיז לוקחים מהדודג'רס את קווין בראון וה-30 מיליון דולר בחוזה שלו בשביל ג'ף וויבר

ג'ף וויבר הוא סיפור עצוב. האיש שהגיע כאס העתידי של היאנקיז נכשל בכל דבר שהוא עשה בברונקס והפך לבדיחה עצובה שם. אחרי מספר עונות כושלות היאנקיז החליטו שהם חייבים להיפטר ממנו בכל מחיר. לשמחתם הדודג'רס הסכימו לקחת את וויבר בשביל החוזה של קווין בראון.

בראון היה אחד הפיצ'רים הטובים בליגה בשנות ה-90, והחוזה שהוא חתם ב-99 בלוס אנג'לס היה אחד הגבוהים אי פעם לפיצ'ר. אבל הוא היה רווי פציעות וחלק גדול מהחוזה שלו, הוא בילה ב-DL.

היאנקיז עדיין שמחו לקחת אס בפוטנציה כמוהו במקום וויבר, שהיה כשלון כרוני. אבל לא רק שאלו היו 30 מיליון דולר יותר, בראון היה לא פחות אסון בברונקס מאשר וויבר. הוא לא הסתדר חברתית בניו יורק, והיה שנוא בקבוצה. בנוסף, מקצועית הוא לא הצליח להמריא, והיאנקיז הרגישו שהוא היה בזבוז מוחלט של כסף. השיא, כמובן, היה הפתיחה המזעזעת שלו בגיים 7 בסדרה המפורסמת נגד בוסטון ב-2004, והחלפתו המהירה אחרי התבזות שעלתה ליאנקיז בהפסדם הכואב בהיסטוריה.

9. סט. לואיס מקבלת מאוקלנד את מארק מאלדר בשביל דני הארן, קיקו קאלרו וסדריק בארטון

דווקא טרייד שעל הנייר נראה לטובת סט. לואיס, התברר עם הזמן כטרייד חד צדדי לטובתו של בילי בין. בעוד מאלדר נתן 2 עונות מזעזעות בסט. לואיס, כולל פציעה רצינית וסירחון בלתי מוסבר מאחד השחקנים שהיו מהבולטים בליגה עד לפני 3 עונות, הארן מתברר כפיצ'ר טוב מאוד אם לא יותר, שתפס בשקט את המקום שהשאירו אחריהם שלושת האסים הותיקים של אוקלנד (זיטו, מאלדר והדסון). בנוסף קיקו קאלרו הוא פיצ'ר סביר בהחלט בבול פן, שתרם שנה שעברה לעליה של אוקלנד לפלייאוף. הדובדבן בסיפור הוא בארטון, שאמור להיות פאוור היטר גדול מימדים ובשנה הקרובה צפוי לעלות מהמיינורס ולהפציץ. גם אם בארטון יהיה אכזבה, עדיין בסך הכל אוקלנד יכולים להיות מרוצים מאוד מהטרייד הזה. יש לציין, עם זאת, שלמרות הטרייד הנורא לקרדינלס יש צלחת אליפות, לא הודות למאלדר.


8. טורונטו נותנים לשיקגו וייט סוקס את דייויד וולס בשביל מייק סירוטקה ופרוספקטים

אחרי עונת 2000 דיוויד וולס היה אחד השחקנים המבוקשים בליגה. הוא סיים עונה של 20 נצחונות והיה שחקן חם מאוד בשוק. הוא הודיע להנהלה של טורונטו שהוא לא רוצה להישאר שם, בעיקר כי הוא עדיין כעס על הטרייד שהביא אותו לשם תמורת רוג'ר קלמנס ב-99'. הנהלת טורונטו חיפשה עליו טרייד, והיו הרבה קבוצות שהיו מעוניינות בו. בסוף מכל האופציות הם החליטו לקחת את האס של השיקגו וייט סוקס, מייק סירוטקה, ועוד מספר פרוספקטים. לאחר שהטרייד הושלם התברר שסירוטקה פצוע באופן רציני, והבלו ג'ייז לא דאגו לעשות לו בדיקות ולבדוק אם הוא בריא. לא עזרו לטורונטו התלונות, והטרייד עבר. סירוטקה לא שיחק מאז הטרייד פעם אחת במייג'ורס ופרש אחרי שבמשך שנתיים לא הצליח להבריא מהפציעה ההיא. וולס גם הוא לא נשאר בריא בעונה שאחרי, אבל לערך השוק שלו ביום הטרייד טורונטו לא קיבלה דבר בשבילו.

5-7: אודות שמידט

7. ג'ייסון שמידט מפיטסבורג לסן פרנסיסקו

פיטסבורג נתנה את ג'ייסון שמידט ועוד שחקן בשביל ארמנדו ריוס וראיין ווגלסונג, במהלך שמטרתו להיפטר מכסף בשביל שחקנים צעירים, משהו שרגילים לעשות בפיטסבורג. הם נתנו מגיש שבשנים שלאחר הטרייד הפך להיות אחד האסים הדומיננטים בליגה, למרות הפציעות, בשביל 2 שחקנים ששום דבר לא יצא מהם.


6. מונטריאול שולחת לקליבלנד את גריידי סיזמור, קליף לי וברנדון פיליפס בשביל ברטולו קולון

במהלך 2002 ברטולו קולון היה סחורה חמה בשוק. נשאר לו עוד שנה וחצי בחוזה, וקליבלנד כקבוצה לא הלכה לשום מקום. מונטריאול, לעומת זאת, היתה על סף מכירה, הליגה היתה הבעלים של הקבוצה, ועומאר מינאייה החליט שהקבוצה יכולה להתמודד והחליט להביא את ברטולו למונטריאול.

בשביל ברטולו הקבוצה ויתרה על 3 הפרוספקטים הכי טובים שלה. דווקא ברנדון פיליפס נחשב אז הפרוספקט הטוב מכולם, ושורטסטופ תותח עתידי. מאז הוא נפל עד כדי כך ששוחרר מקליבלנד וסוף סוף חזר לעצמו שנה שעברה בסינסינטי. אבל השניים האחרים יצאו מספיק טובים על מנת שבמונטריאול (היום וושינגטון) יאכלו את הלב הרבה שנים. סיזמור הפך אחד השחקנים הטובים בליגה וקליף לי לפיצ'ר פותח סביר בהחלט. ובקשר לקולון, אחרי חצי עונה מונטריאול החליטה לוותר עליו ולשלוח אותו לשיקגו וייט סוקס בטרייד שהביא לה את אורלנדו הרננדז, שלא שיחק יום אחד שם עקב פציעה, ורוקי בידל, שהיה קלוזר לתקופה קצרה.


5. טרוויס הפנר מטקסס לקליבלנד בשביל אינאר דיאז וריאן דריסי

אחרי שהריינג'רס ויתרו על פאדג' רודריגז ב-2002, היה חסר להם תופס. לעומת זאת, לאור העובדה שהם תיכננו להעביר את מארק טשיירה, מי שנחשב אז הפרוספקט מספר אחד בליגה, מבסיס שלישי לראשון, לטראוויס הפנר לא היה כל כך מקום בסגל הקבוצה. אז הם שלחו את הפנר ופרוספקט בשביל דיאז וראיין דריסי, שהיה אז פרוספקט. דיאז תופס סביר ודריסי הפך לפיצ'ר בינוני, אבל לתת רוצח כמו הפנר בשבילם זה הרבה יותר מדי. הפנר ביסס את מעמדו כאחד החובטים החזקים בליגה, עם ממוצע של 40 הומרים בעונה. טקסס יכולים רק להצטער.

2-4: מכירה אחול שילינג

4. אריזונה נותנת לבוסטון את קורט שילינג בשביל חורחה דה לה רוסה, קייסי פוסום, ברנדון ליון ופרוספקט

הסיבה היחידה שהטרייד הזה לא מדורג יותר גבוה, היא שאריזונה מעולם לא הסתירה שהמטרה העיקרית שלה היתה להיפטר מהכסף שהייתה חייבת לשילינג. הדיאמונדבקס השתמשו בחלק מהפרוספקטים שהם קיבלו והעבירו אותם למילווקי תמורת ריצ'י סקסון, ששיחק שם עונה אחת בלבד והיה פצוע ברובה. בסופו של דבר הם לא קיבלו כלום חוץ מכסף בשביל אחד השחקנים הכי טובים בליגה.


3. סן פרנסיסקו נותנת למינסוטה את ג'ו ניית'ן, פרנסיסקו ליריאנו ובוף בונסר בשביל איי ג'יי פיירזינסקי

על הנייר הטרייד לא נראה קטסטרופה כמו שהוא יצא בסופו של דבר. פיירזינסקי בדיוק סיים עונת אולסטאר וניית'ן היה סט אפ מן סביר. שני הפרוספקטים, למרות שנחשבו מוכשרים, לא היו יותר מפרוספקטים שאף אחד לא יודע מה ייצא מהם. מאז ניית'ן הפך לאחד משלושת הקלוזרים הכי טובים ויציבים בליגה, ליריאנו, למרות הפציעה שהשביתה אותו העונה, הראה בשנה שעברה את הניצוצות הגלומים בו, ובוף בונסר יהיה פותח יעיל שיכול להשתלב בשקט ברוטציה של מינסוטה.

לעומתם, פיירזינסקי לא הסתדר בפריסקו, רב עם רוב הקבוצה (הוא תמיד היה אחד השחקנים הכי פחות אהובים בבייסבול בעקבות האופי הלא נוח שלו), נתן עונה בינונית מינוס ועזב כשחקן חופשי כעבור שנה. שנה אחר כך היה לו חלק לא קטן באליפות הראשונה של הוייט סוקס לאחר 88 שנים, אבל לא נראה לי שאת סן פרנסיסקו זה ניחם.


2. מינסוטה משחררת לפני עונת 2003 את ה-DH שלהם לוייברס, אחד בשם דייויד אורטיז.

מה אפשר להגיד על המהלך הזה? אולי השחקן הכי דומיננטי באמריקן ליג ב-4 עונות האחרונות. מי היה מאמין שאפשר למצוא מציאות כאלה בוייברס. כל מילה נוספת מיותרת.

ובמקום הראשון: המטס

1. המטס נותנים לטמפה ביי את סקוט קאזמיר בשביל ויקטור זמבראנו

לא שהטרייד הזה על הנייר גרוע יותר מהמהלכים הקודמים שהזכרנו. הסיבה היחידה שהוא במקום הראשון היא שבניגוד למהלכים האחרים שהזכרנו, הטרייד הזה היה גרוע ביום שהוא נעשה באותו מידה שהוא גרוע בדיעבד. קאזמיר היה אז הפרוספקט מספר 1 של המטס, אס עתידי בפוטנציה, שכל מי שעקב קצת אחרי בייסבול הכיר את היכולות שלו. זמבראנו היה פיצ'ר ותיק, עם ניסיון וקצת יכולת, אבל לא אחד שיכול לעשות את ההבדל.

מה שיותר תמוה היה, שהמטס בכלל לא היו במצב של התמודדות באותה עונה, וזה לא שזמבראנו היה יכול לעשות את ההבדל בין פלייאוף לבין להישאר בבית. מאז זמבראנו נפצע, לא תרם יותר מדי למטס, ועזב כשחקן חופשי בעוד קאזמיר התחיל להראות את הפוטנציאל שלו בטמפה ולסמן את עצמו כאס עתידי. בדיוק כמו שכל מי שמבין קצת בבייסבול חשב שיקרה בזמן שהטרייד נעשה. עכשיו תחשבו על קאזמיר, שמאלי מחונן, בהרכב המטס בפלייאוף האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully