וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי כהן: "זה המשחק הכי טוב שלנו העונה"

לי בוץ

7.4.2007 / 22:17

המאמן ואבי נמני מבסוטים עד הגג מה-0:2 של מכבי ת"א על מכבי פ"ת באורווה. בעקבות מחאת האוהדים, מכבי תאפשר כניסה חופשית בגביע

עמי שומן

צילום ועריכה: דרור פיקלני

במכבי תל אביב היו מרוצים במיוחד אחרי הניצחון 0:2 על מכבי פתח תקווה באורווה. עד כדי כך מרוצים שכינו את המשחק "הכי טוב שלנו העונה". למזלם, גם בערב בו החלק הקדמי שלהם עוד טוב מהרגיל, היה להם את השוער טברטקו קאלה בכצה הצלות מרהיבות שהשאירו את שערו נעול. משה מישאלוב (47) וארז מסיקה (80) דאגו ששערו של אוהד כהן, שהיה מצוין גם הוא, לא יישאר נעול.

אבל לא הכל ורוד בצהוב. במהלך המשחק שוב נרשמה תקרית אלימה בין אוהדי מכבי ת"א למשטרת ישראל. לטענת האוהדים השוטרים ניסו להוריד בכוח אוהד שעמד על הברזלים ביציע, ולאחר התערבות של מספר האוהדים נוצרה התלהמות ושני אוהדי הוצאו מתחומי האצטדיון. לאחר התערבות של הנהלת הצהובים, הוחזרו האוהדים ליציע.

בלי כל קשר לאירועי המשחק, תכננו אוהדי הקבוצה להחרים את משחק גביע המדינה מול הכח עמידר ר"ג ביום שלישי הקרוב בבלומפילד (20:30), וזאת בעקבות מחירי הכרטיסים הגבוהים לטענתם, כמו גם העובדה שלא הוצאו כרטיסי נוער למשחק.

האוהדים הצהובים, שהביעו מחאתם על מחירי הכרטיסים גם במהלך המשחק מול מכבי חיפה בשבוע שעבר, כשהרימו שלטים עם הכיתוב: "בלומפילד זה לא נוקיה", לא הסכימו לשלם 60 ש"ח לשערים 10-11, ו-75 ש"ח לשער 13, וכתוצאה מכך התכוונו לשלוח מחר (ראשון) פקס להתאחדות לכדורגל כדי להתלונן על לוני הרציקוביץ'.

בינתיים, הערב (שבת) הם ניצלו את ההזדמנות כדי לפנות ליו"ר אבי לוזון, שהגיע למשחק של הצהובים מול מכבי פ"ת באורווה. לטענתם האחרון אמר להם שאם אכן ישלחו לו את הפקס הוא יחייב את לוני להוציא כרטיסי נוער, מכיוון שהחוק מחייב אותו לעשות כן.

בשעות הערב המאוחרות, עם או בלי קשר למחאה, הנהלת המועדון החליטה דווקא על צעד מחווה כלפי האוהדים על התמיכה והעידוד הרציף של הקבוצה. ההנהלה החליטה על כניסה חופשית במשחק הגביע מול הכח עמידר ר"ג (שלישי) לשערים 10/11 ושער 13, כשכניסה לשער 1 תהיה כרוכה בתשלום. מכבי פנתה להנהלת הכח עמידר ר"ג בנושא על מנת שתשתף פעולה במהלך, וזאת בשל חלוקת העלויות למשחק בין הקבוצות הכוללות בין היתר כח שיטור וסדרנים. אם תסכים הנהלת הכח למהלך תפנה מחר מכבי ת"א להתאחדות לכדורגל על מנת לקבל את אישורה הסופי לנושא.

לא מדברים על העונה הבאה

אלי כהן היה מאוד מרוצה מיכולתה של קבוצתו. "אנחנו בקו עלייה כבר הרבה זמן", אמר. "התקלה מול חיפה נבעה מלחץ. היום נתנו את המשחק הכי טוב שלנו העונה. שיחקנו עם נגיעה בכדור ועם הרבה פיזיות - כל הסממנים של משחק כדורגל טוב. מכאן הכדורגל שלנו יכול רק להשתבח".

על איבוד הנקודות של הפועל אמר: "אנחנו לא מסתכלים על הקבוצות שמתחתינו, אלא רק על אלו שמעלינו. הצבנו לעצמנו מטרות בתחילת העונה, ואנחנו רוצים לזכות בכל תואר קיים".

ומה לגבי עתידו האישי? כהן, לטענתו, בכלל לא חושב על כך. "אני לא מחכה לקבל חוזה לעונה הבאה, רק התקשורת מחכה לזה", אמר. "כמו שנדבקתם בתחילת העונה לשאלה אם אנחנו רצים לאליפות, אז עכשיו נתפסתם לרעיון חדש - 'מתי אתה חותם'".

גם אבי נמני היה מרוצה עד הגג מיכולתה של קבוצתו. "הגענו להרבה מאוד מצבים במגרש הביתי של יריבה קשה מאוד, והגיע לנו לנצח", אמר. "המטרה היא לסיים באחד משלושת המקומות הראשונים, ועשינו צעד חשוב מאוד בדרך להגשמת המטרה הזו. זה המשחק הכי טוב שלנו העונה, טוב יותר מהדרבי בסיבוב הראשון. שלטנו לחלוטין במגרש, ושיחקנו נכון ועם הקרבה".

טברטקו קאלה, שנבחר לשחקן המצטיין, ניסה להצטנע, אבל בין השורות הבהיר מי הבוס בקבוצה. "אני רק בורג במערכת", אמר. "השחקנים שלי, ובמיוחד המגנים שלי, עושים עבודה מצוינת".

יוסי שבחון, ששיחק מצוין, לא רצה להצהיר שהעונה לא ראינו מהצהובים יכול שכזו. "אני לא יודע אם זה המשחק הכי טוב שלנו העונה, אבל זה ללא ספק אחד הטובים", הסביר. "היה חשוב לנו לנצח, ועשינו זאת בצורה משכנעת. החזרנו את עצמנו לתמונה בגדול. בשבוע שעבר היה לנו פנצ'ר, אבל היום כולם באו לעבוד והניצחון מגיע לנו. אנחנו לא מסתכלים על בית"ר או הפועל ת"א. כשנהיה קרובים יותר לסיום העונה אולי נסתכל גם קצת עליהן".

כובש השער הראשון, משה מישאלוב, שלא שיחק בהפסד לחיפה, רצה לתת קרדיט לקבוצה כולה. "בשבוע שעבר קצת פישלנו, אבל היום תיקנו", אמר. "במשחק ההוא לא שיחקתי, אבל תמיד אומרים שמי שלא משחק הכי חסר. הפעם כולם כולל כולם היו טובים, לא רק נמני ואני. המחצית הראשונה הייתה בקצב מהיר מאוד, והנענו היטב את הכדור".

כובש השער השני, ארז מסיקה, היה מבסוט גם הוא. "עשינו דבר גדול, שיחקנו מצוין והשכחנו את ההפסד מהשבוע שעבר", צהל. "אנחנו מאושרים, נחגוג קצת ונמשיך הלאה. אנחנו בצמרת הגבוהה, וזה מראה על יכולתנו הגבוהה".

לוני הרציקוביץ' התעקש לא להתייחס לחוזה של המאמן שלו. "אני לא יודע לענות על מצב חוזהו של אלי כהן לעונה הבאה", התעקש. "אנחנו מתעסקים רק בעונה הנוכחית, וזה נכון לא רק לגבי אלי כהן, אלא לגבי כולם. את הדברים הקריטיים לעונה הבאה כבר עשינו, והעיסוק בעניינים האישיים מסיח את הדעת ממה שקורה על המגרש. אבל אני כן מרוצה מהעבודה שלו. אני מקווה שנחייך גם בסיום משחק הגביע ביום שלישי נגד הכח".

בצד השני גיא לוזון הודה שקבוצתו לא הייתה ראויה לניצחון. "הגענו למספיק הזדמנוית ממשיות לשער, אבל לא כבשנו", הסביר. "האמת היא שמכבי ת"א שיחקה טוב יותר מאיתנו והניצחון הגיע לה בצדק. נכון לעכשיו מבחינה עובדתית אנחנו מתרחקים מאירופה, אבל ניתן מאבק עד הסוף, וזו עדיין המטרה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully