וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודת יד

אביב לביא

6.4.2007 / 8:36

לא היו הרבה הבדלים מקצועיים בין שני המשחקים בין מכבי ת"א לצסק"א, אבל במשחק ביד אליהו חזרו הצהובים להפגין את הרוח המכביסטית

מהיום והלאה, כשמרצים בקורס מאמני כדורסל ירצו להמחיש את משמעות המושג "מנטליות", הם לא יצטרכו להכביר מלים. הקלטת של המשחק מאתמול תעשה את העבודה. בדיוק שנות דור אחרי שארל וויליאמס ניסח את תפישת הכבוד העצמי של מכבי במשפט אחד ("נו באדי פאקס וויז מכבי אין דה יד"), התברר שגם השחקנים המבולבלים של 2007 הפנימו את צמד המילים "רוח המועדון". והרוח של מכבי אומרת, שפעם בכמה שנים מותר לרדת מהבמה האירופית לפני הפיינל-פור, אבל אסור לעשות את זה בלי להשאיר הכל על המגרש.

מהעבר השני, תיאו פאפאלוקאס בוודאי היה בוחר אחרת את המלתחה שלו אם היה משער שההופעה בגופיה וכפכפים תהפוך לסמל של הביקור של צסק"א בתל אביב. כשהשחקנים של מסינה הבינו שמדובר במשחק חדש לגמרי, זה כבר היה 22 הפרש.

קשה להאמין, אבל לא היו הרבה הבדלים מקצועיים בין שני המשחקים. מלבד העובדה שספאחיה קיצר את הרוטציה האינסופית - שבמוסקבה הגיעה למימדי גיחוך - והלך עם קאדר מצומצם ואפקטיבי יותר. האם מדובר בשינוי גישה מבורך, או שזו היתה החלטה נקודתית שנבעה מכך שאלה שהיו על המגרש סיפקו את הסחורה? אולי ביום חמישי נדע.

במשך דקות ארוכות ההתקפה של מכבי נהנתה מהחילוף הראשון בהגנה של צסק"א, שהותיר את אחד הגבוהים - אנדרסון או סאברסנקו - לשמור על וויל ביינום. ביינום ניצל את זה כדי לכדרר את המשחק כרצונו - ברצונו חדר, ברצונו קלע, ברצונו סחט עבירות. סביר להניח שמסינה ידאג לעשות משהו בעניין עד המשחק השלישי.

אתמול גם חווינו את שובה הקסום של הביתיות, שסייעה למכבי ליצור מהפך של 34 נקודות בתוך 48 שעות. צסק"א חטפה את המהלומה החזיתית, אבל אי אפשר להתעלם מהמסר שנשלח לעבר הפועל ירושלים, שכזכור צריכה לנצח ביד אליהו כדי לקחת את האליפות שכבר הוענקה לה בעיתונים.

וכמובן, היה זה לילה של סיפוק עילאי עבור נוון ספאחיה. אחרי כל הצרות, הוא הולך למשחק אחד מכריע על הפיינל-פור, שעה שהמאמן שצילו הגדול מרחף מעליו כבר תשעה חודשים, ושבנה קבוצת חלומות בפיראוס עם תקציב כפול, נשאר עם משחקים נגד לאריסה ומקדוניקוס, ומאות אלפי יוונים שמבקשים את ראשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully