וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עליהום מכוון נגד ספאחיה"

שגיא ניר

6.4.2007 / 12:44

אחרי הניצחון על צסק"א מתפנים מקורבי ספאחיה לסגור חשבון עם התקשורת, ששכחה את הרזומה שלו ואת מצבה הקשה של מכבי בקיץ

בעקבות התבוסה של מכבי תל אביב ביום שלישי במוסקבה, הגיעה הביקורת נגד מאמן הקבוצה, נוון ספאחיה, לשיא חסר תקדים. הלחשושים במסדרונות גברו, הקריאות הברורות לפיטוריו בכלי התקשורת הפכו ברורות וצורמות יותר, ובבוקר המשחק השני אף אוזכר לפתע מועמד לרשת מיידית את המאמן הקרואטי – צביקה שרף. ההצגה של הצהובים אמש (חמישי), שהסתיימה בניצחון 56:68 על אלופת אירופה אחרי יתרון של 22 נקודות במהלך המחצית השניה, הביאה כמה ממקורביו של המאמן לפתוח את הפה, ולהחזיר מלחמה שערה.

"היה פה עליהום מכוון נגד ספאחיה מצד גורמים בתקשורת. מאמן נבחרת קרואטיה לשעבר למי ששכח, שעשה כאן הערב בית ספר למסינה. אנשים שכחו את ההצגות שלו בעונה שעברה עם ריטאס וילנה נגד מכבי וגרשון, או את העובדה שהגיע עד גמר היול"ב עם קבוצה קטנה כמו נובו מסטו. הפכו אותו למי שלא מבין כדורסל", אמרו שם.

הניצחון המדהים על צסק"א, הגיע בניגוד לכל התחזיות שצפו לאלופה הישראלית מעידה נוספת מול המכונה הרוסית, במיוחד אחרי התבוסה הקלילה ביום שלישי. "זו לא היתה חוכמה לשפוט את ספאחיה על סמך המשחק מול צסק"א, שהיא הקבוצה הטובה באירופה", קובע המקורב. "מכבי עברה חילוף משמרות שהיה אמור לקרות, היה צריך להביא שחקנים אחרי תקופה של מלחמה, ונאלצו להביא את מי שהיה מוכן להגיע. זו קבוצה שניסתה לשלב צעירים כמו יותם הלפרין וליאור אליהו, וגם ההחזרה של בורשטיין לעניינים אחרי הפציעה זה לא עסק קל וזה גבה מחיר".

למרות ההגעה לשמונה הגדולות, מכבי החדשה נראתה רע יותר ויותר כל שהתקדמה העונה, אך למזלה דילגה את שלבי היורוליג בשל הופעות חלשות להחריד של יריבותיה, במיוחד בטופ 16. "עצם ההגעה לפיינל 8 מוכיחה שהקבוצה הנוכחית עשתה את שלה", טוענים מקורבי המאמן, שאחרי הניצחון על צסק"א לא מתביישים לומר זאת בגלוי. "למה אף אחד לא עושה ועדות חקירה אחרי שפיני גרשון ואיבקוביץ, שניים ממאמני העל של אירופה, הולכים הביתה כבר אחרי שני משחקים?", הם שואלים.
"מכבי זכתה בפיס של פעם בחיים עם שאראס פרקר ובאסטון, אבל גם מאמנים פחות טובים מספאחיה יכלו לאמן מהבית עם שחקנים כאלה ולהצליח".

"מכבי היתה בקיץ במצב של מוות קליני"

בשבועות האחרונים התרחבה הביקורת סביב המאמן, כשהמרכזית שבהם נגעה לעצם מינויו וקבעה כי אינו מתאים לקבוצה בסדר הגודל של מכבי. מקורביו לא שותקים גם בעניין הזה: "מכבי דיברה הקיץ עם טובי המאמנים באירופה אבל אף אחד לא אמר כן. לא גרשון, שהיה מקבל את הג'וב אם היה רוצה, ולא דיוויד בלאט, שקיבל הצעה כספית גבוהה ממה שהוא מרויח בבנטון, היו מגיעים למכבי במצב התאבדות כזה, וגם לא רפשה או מסינה. הם קראו את המפה בקיץ, ראו שהקבוצה במצב של מוות קליני וכדי להגיע אליה בכל זאת צריך אומץ, אופי ואמונה, ואת זה כן היה לספאחיה, שידע שלמרות הקשיים בדרך, שנת מעבר כזו יכולה לתת לו דחיפה אדירה לעתיד. בעולם הכדורסל לא אומרים 'לא' למכבי תל אביב", הם פוסקים.

אז ספאחיה נחת בתל אביב, ואחרי חודשים של התנהלות חייכנית נראה בתקופה האחרונה כמי שחרב עליו עולמו, תגובה הגיונית למי שזוכה לקבל תרגום מדויק של כל מילה שנכתבת או נאמרת נגדו. "אם היית מאמן את מכבי לא היית לחוץ?", שואלים מקורב. "ספאחיה עושה את המקסימום שהוא יכול, ויש מצבים שמגיבים בצורה אמוציונלית ואין בזה פסול. 10 מאמנים בישראל רצים על הקווים ואף אחד לא אומר מילה".

"ישנם כמה עיתונאים המונעים מאינטרסים, או שישנם אנשים שמפעילים אותם. צריך לשאול למה חלק מהתקשורת מחפשת את ספאחיה כל הזמן", אומרים מקורבי המאמן, שמבקרים גם את הקהל: "הקהל של מכבי מפונק, ולא נמצא עם הקבוצה בימים קשים כמו שעושים אוהדי ירושלים והפועל תל אביב. ספאחיה לא מדבר על האוהדים, אבל זה דבר שמצטבר והלחץ הוא לא דבר נעים".

מקורבי ספאחיה מספרים כי המאמן לא שקל מעולם להתפטר, ומשבחים את יחס הנהלה כלפיו: "ההתנהלות של ההנהלה טובה והוגנת, למרות שברור שהעסק לא נעים ויש אנרגיות שליליות מהתקשורת. אנשים איבדו פרופורציות לגבי מידת ההצלחה, אבל התגובות אינן מההנהלה אלא מהתקשורת. מגיעה מילה טובה להנהלה שלא הולכת עם הרחוב".

אחרי הניצחון על צסק"א, גם בסביבתו של המאמן מודעים לכך שסיכוייה של מכבי לצלוח את צסק"א גם במוסקבה אינם גבוהים, אך עם זאת הם בטוחים כי אלו שמיהרו להספיד את האלופה הישראלית עוד יאכלו את הכובע. "מכבי תיקח אליפות, כי כשמשווים אותה לצסק"א זה נראה פחות טוב, אבל בליגה המקומית, עם הביתיות בפיינל פור זה מספיק", אומרים שם, ולא שוכחים לעקוץ פעם אחרונה את התקשורת: "ירושלים הפסידה ב-20 הפרש לז'לז'ניק ואף אחד לא עשה ועדת חקירה. לא לטאו או צסק"א, לז'לז'ניק! ספאחיה צריך להביא תוצאה סופית, לקחת אליפות, וזהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully