וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויס: סאפין הכניע את צרפת

8.4.2007 / 20:10

הענק הרוסי ניצח בשלוש מערכות את מתיו ונתן למחזיקת הגביע ניצחון 2:3 ומקום בחצי הגמר. גם שבדיה, גרמניה וארה"ב יהיו בשלב הבא

בזמן שמפגש דיוויס בין ישראל ואיטליה העלה את מפלס ההתרגשות בארץ הקודש, שלושת הימים האחרונים הפגישו את שמונה הנבחרות הבכירות בעולם למשחקי רבע גמר המפעל. במשחק המותח של סוף השבוע גברה רוסיה על צרפת 2:3, והעפילה לחצי הגמר שם תפגוש את גרמניה שניצחה את בלגיה. בחצי הגמר השני ייפגשו ארה"ב ושבדיה.

רוסיה - צרפת 2:3

200 האוהדים שעשו את הדרך הארוכה מפריס למוסקבה, לא ידעו נפשם מרוב אושר כאשר הצרפתי פול-הנרי מתיו העלה את הטריקולור ליתרון 0:1 אחרי שניצח את הרביעי בעולם ניקולאי דוידנקו. לאלופת 2006, שניצחה בשנתיים האחרונות את נבחרת הטריקולור ומארחת לא היתה זו הפתיחה לה ציפו. דוידנקו ניצח 2:6 במערכה הראשונה, והצופים בלוזניקי ארינה כבר התרווחו במושביהם, אבל אז מתיו ביצע 2:6, 1:6 ו-5:7 מהמם, שהעניק יתרון לאורחים.

עם הידיעה שארצו בפיגור עלה מיכאיל יוז'ני למשחק השני במפגש מול רישאר גאסקה. הרוסי ניצח בשתי המערכות הראשונות 2:6, 3:6, אבל אז הצרפתי גילה רוח לחימה יוצאת דופן וחזר עם 6:7 (6:8) ו-5:7. במערכה הקובעת שני הטניסאים שמרו על ההגשה, יוז'ני השיג שבירה אחת במשחקון ה-12 וניצח 6:8 במערכה, אחרי דו קרב שארך 4 שעות ו-48 דקות.

איגור אנדרייב וניקולאי דווידנקו, שאינם שחקני זוגות טבעיים, נחשבו לצירוף מוזר בקרב חובבי הטניס הרוסיים, אבל השניים הוכיחו שהם יכולים לשתף פעולה היטב וגברו במשחק הזוגות על סבסטיאן גרוז'אן ומיכאל לודרה 2:3 במערכות (6:3, 5:7, 3:6, 6:3, 3:6). הצרפתים שלטו בתחילת המשחק, אולם במערכון השלישי של המערכה השניה נקודה שנויה במחלוקת לאחר שההגשה של דווידנקו הייתה- לטענת הצרפתים- בחוץ, שינתה את המשחק. אחרי שעתיים ו-48 דקות שוויון במערכה החמישית, אבל גרוז'אן לא הצליח לשמור על ההגשה ואנדרייב דווקא כן, אחרי כמעט שלוש וחצי שעות ניצחון לרוסים.

היום (ראשון) עשה גרוז'אן את הנדרש מבחינתו כשהשווה את התוצאה במפגש ל-2:2 עם ניצחון מתיש על אנרייב בחמש מערכות - 5:7, 6:4, 6:2, 3:6, 4:6, לפני שמראט סאפין שוב התפנה להציל את המולדת. סאפין, שרק לפני ארבעה חודשים העניק לרוסים את גביע דייויס עם ניצחון במשחק החמישי והמכריע בגמר מול ארגנטינה, התגבר בקלות על פול הנרי מתיו הצרפתי, וניצח בסיום בשלוש מערכות חלקות 6:7, 3:6, 2:6.

ארה"ב - ספרד 1:4

אחרי שעבדו קשה על החימר הצ'כי בסיבוב הקודם, הפעם שחקני הסגל המרשים של האמריקאים נהנים מיתרון ביתיות על המשטח הקשה בצפון קרולינה. הספרדים הגיעו למפגש ללא רפאל נדאל, שהעדיף לנצל את הזמן הזה כדי לטפל בפציעה, ואכן ארה"ב בינתיים מטיילת.

המדורג תשיעי בעולם ג'יימס בלייק העלה את האמריקאים ליתרון ראשון, אחרי שגבר 4:6, 3:6, 4:6 על טומי רוברדו, המדורג שישי בעולם. אחריו הגיע אנדי רודיק הגדול, ועל אף שפיגר 5:2 במערכה הראשונה, ניצח 6:7, 1:6, 4:6 את וארדסקו, אחרי שהספרדי הציל כבר שש נקודות משחק. "הייתי צריך לבלוע את העצבים שלי כדי להשלים את המשימה", אמר רודיק בסיום.

במשחק הזוגות השלימו האחים מייק ובוב בריאן, השחקנים הכי דומיננטיים היום בטניס הזוגות, ניצחון חלק, כשגברו על פליסיאנו לופז ופרננדו ורדאסקו - 5:7, 3:6, 6:3, 6:7.

בשני משחקים לפרוטוקול בלבד גבר טומי רוברדו 4:6, 4:6 על המחליף של רודיק, בוב בריאן, ובלייק ניצח את פליסיאנו לופז, המחליף של פרננדו ורדסקו, 3:6, 6:7.

השבדים והגרמנים דורסים

שבדיה - ארגנטינה 1:4

הארגנטינאים, הפינאליסטים מהשנה שעברה, התגברו על הרכב חסר בסיבוב הקודם וניצחו באוסטריה. כעת, הם קיבלו בחזרה את דויד נלבנדיאן, אבל זה לא ממש עזר להם כשהטניסאי היהודי-ארגנטינאי פגש בגטבורג את תומאס יוהנסון, שגבר עליו בארבע מערכות 7:6, 6:7, 2:6, 6:7.

הכוח הארגנטינאי העולה חואן מרטין דל פוטרו קיווה להשוות את התוצאה עבור ארצו אבל ניגף תוך שלוש מערכות מול רובין סודרלינג. השבדי שמדורג 30 בעולם גבר על יריבו 6:7, 6:7, 4:6 והעניק לשבדים יתרון 0:2. יונאס ביורקמן ותומאס יוהאנסון השלימו את המלאכה עם ניצחון משכנע בזוגות על דויד נלבנדיאן וגיירמו קניאס 1:3 (6:4, 6:7, 2:6, 3:6) בפחות משלוש שעות והבטיחו הופעה שבדית בחצי הגמר.

יום התחרויות השלישי כבר לא קבע דבר. ביורקמן ניצח בקלילות את סבסטיאן פרייטו 1:6, 2:6, לפני שדל פורטו הציל במעט את הכבוד הארגנטיני האבוד עם ניצחון במשחק האחרון 6:7, 4:6 על רוברט לינדסטדט.

בלגיה - גרמניה 3:2

גם גרמניה הבטיחה את מקומה בחצי גמר גביע דייויס. הגרמנים לא היו בחצי גמר כבר 12 שנה, וב-1995 הפסידו לרוסיה במשחק דרמטי. זה היה אמור להיות מפגש שקול לחלוטין בין שתי נבחרות נוקשות שיכולות להפתיע כל אחד, אבל שני המשחקים הראשונים הוכיחו יתרון גרמני ברור. טומי האס (10 בעולם) שהתקמבק בגדול, פגש במשחק הראשון את כריסטוף וליחן והאוהדים הבלגים בעיר אוסטנד ראו את הבלגי מפסיד 6:7, 7:5, 6:4, 6:2. להאס ממש לא היה קל מול וליחן (51 בעולם), והניצחון הושג רק אחרי 3 וחצי שעות מתישות. האס היה הראשון להודות בכך: "היה ממש קשה, גם מבחינה מנטלית. באופן טבעי הקהל נגדך וזה גביע דיוויס בו הכל יתכן. אני מאוד שמח שניצחתי את משחק הפתיחה עבור ארצי".

הנציג השני של הגרמנים במשחקי היחידים פיליפ קולשרייבר, שהחליף את בנג'מין בקר, העלה את הגרמנים ליתרון 0:2 בתום יום המשחקים הראשון אחרי ניצחון חלק בשלוש מערכות על הבלגי אוליבייה רושו. הבלגי שמדורג 38 בעולם נכנע לעיני הקהל הביתי 6:3, 7:5, 7:6.

אלכסנדר וואשקה ומיכאל קולמן גברו במשחק הזוגות על אוליבייה וכריסטוף רושו די בקלילות 1:3 (6:4, 2:6, 3:6, 1:6) וחתמו את הסוויפ החלק באוסטנד. האוהדים הבלגים הפגינו רוח ספורטיבית כשעודדו את המנצחים מגרמניה.

גם כאן לא קבעו משחקי יום ראשון שום דבר. והבלגים ניצלו את ההזדמנות למזער את הפסדם עם שני ניצחונות. כריסטוף רושו עשה את החלק שלו עם 6:3, 4:6, 4:6 על קולמן, ודיק נורמן התגבר על קולשרייבר במשחק שסגר את ההתמודדות 2:6, 3:6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully