וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטו: "אני מעדיף שהילדים שלי לא ילכו למשחקי כדורגל"

4.4.2007 / 15:35

חלוצה הקמרוני של ברצלונה סמואל אטו, ממשיך להיאבק בתופעת הגזענות במגרשים. אמרסון: "לא מתכוון לעזוב את ריאל מדריד"

חלוצה של ברצלונה, סמואל אטו, אמר כי הוא מעדיף שלא לקחת את ילדיו למשחקי כדורגל, בגלל האווירה הגזענית באיצטדיונים. "זה משהו שמשפיע עליי באופן אישי. אני חושב ששחקנים, מנהיגים ואנשי תקשורת צריכים לאחד כוחות כדי ששום שחור או צבעוני לא ירגיש מקופח".

הקמרוני אמר את הדברים בראיון לעיתון הספרדי "מארקה" והוסיף: "בשלב הזה אני מעדיף שלא לקחת את הילדים שלי במגרשי הכדורגל. אני לא רוצה שהם ישמעו כל מיני דברים, שיהיה לי קשה להסביר להם אותם אחר כך. עדיף שהם פשוט לא ייחשפו לזה".

אטו רגיש מאוד לנושא הגזענות במגרשים. כזכור, בעונה שעברה הוא איים לעזוב את כר הדשא באיצטדיון בסראגוסה, אחרי שהאוהדים המקומיים הקניטו אותו. בסופו של דבר, סראגוסה נענשה בקנס כבד. קבוצות נוספות בספרד כמו אתלטיקו מדריד, מלאגה, סנטאנדר וחטאפה נענשו בשנתיים האחרונות בגלל קריאות גזעניות במגרשים שלהן. הממשלה הספרדית לקחה על עצמה כפרוייקט את הטיפול בנושא הגזענות במגרשים, בעקבות עלייה חדה במספר המקרים בשנים האחרונות.

את חברו של אטו לקבוצה, הבלם רפאל מארקז מטרידים דברים אחרים בימים אלה. המקסיקאי ביקש מהתאחדות הכדורגל בארצו לסיים את כל חובותיו לקבוצה לפני שהוא יתגייס בקיץ למשימות הנבחרת הלאומית. מקסיקו אמורה להשתתף בגביע הזהב של קונקק"ף בין ה-6 ביוני ל-24 באותו חודש, ויומיים אחר כך המקסיקאים כבר מדרימים לונצואלה כדי להשתתף בקופה אמריקה.

הבעיה היא שהליגה הספרדית מסתיימת ב-17 ביוני וגמר הגביע ייערך ב-23 ביוני, מה שיוצר למארקז בעיות לא פשוטות. "דיברתי עם מאמן מקסיקו הוגו סאנצ'ז והסברתי לו שאני רוצה לתת עדיפות למשימות שלי עם ברצלונה", אמר הבלם, "אני מקווה שהנסיבות יעזרו לי ולא יהיה צורך לערב את פיפ"א בעניין". נראה שמארקז יודע מדוע צריך להתכונן כבר עכשיו לבעיה הביורוקרטית הזו, כשקבוצתו מוליכה את הליגה הספרדית ומועמדת בכירה לדאבל.

אמרסון: "לא מתכוון לעזוב את ריאל"

אמרסון, קשרה הברזילאי של ריאל מדריד, לא שיחק כמעט חודשיים במשחק ביתי של הקבוצה בברנבאו, ושנאת האוהדים המקומיים כלפיו לא ממש עוזרת לו להשתלב.

"אני חושב שאנשים מבקרים אותי בגלל שהגעתי לריאל מדריד יחד עם פאביו קאפלו. יש לי יחסים טובים איתו, אבל מדובר ביחסים מקצועיים בלבד", אמר אמרסון והוסיף, "אני לא מפחד לשחק בברנבאו, למה שאני אפחד מהאיצטדיון הביתי שלי? נכון שהקהל של ריאל מדריד העציב אותי, אבל אני לעולם לא אפחד ממנו. אני לא מכיר את המילה פחד. שיחקתי באיטליה, גרמניה ובנבחרת ברזיל. חוויתי לחץ קצת יותר גדול. מעולם לא חשבתי לעזוב את ריאל מדריד, יש לי חוזה לעוד שנתיים בקבוצה ואני אממש אותו".

לא רק אמרסון הברזילאי רוצה להישאר במדריד, אלא גם פאביו קנבארו. "אני שמח מאוד בריאל מדריד ורוצה לסיים את החוזה שלי פה, העיר הזו נהדרת", אמר בלם ריאל בראיון לתחנת רדיו מדרידאית. "סביליה היא כרגע הקבוצה הטובה ביותר בספרד", אמר האיטלקי, "אבל עדיין יש לנו אפשרות לזכות באליפות".

לריאל מאזן ביתי של 6 ניצחונות, 4 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים וקהל אוהדי הקבוצה לא ממש מרוצה מהתוצאות בסנטיאגו ברנבאו. "השנה קשה לריאל בליגה משום המאזן הביתי הגרוע שלנו, זה די נדיר, אבל לפחות אנו משיגים תוצאות טובות בחוץ. אני רוצה לבקש מאוהדינו את תמיכתם המלאה במשחקינו הבאים", קרא קנבארו לאוהדי הקבוצה.

בלמה של ריאל מדריד הודה שהעונה הוא לא נותן את התפוקה לה הורגלו חובבי הכדורגל ברחבי העולם. כמו תמיד, גם השנה ציפיות האוהדים וחובבי הכדורגל מריאל מדריד הרקיעו שחקים. אחרי שקנבארו הציג יכולת הגנה אגדית בגביע העולם שנערך בקיץ, רבים סברו כי ריאל מצאה את הפתרון ליציבות בחלק האחורי, אבל אחרי האליפות אשתקד עם יובנטוס והנפת גביע היקר מכל בקיץ, הבלם האיטלקי כנראה זקוק למעט מנוחה.

"העונה הזו שונה מאוד עבורי. בגלל גביע העולם שיחקתי יותר מ-70 משחקים וזה הרבה מאוד. אני זקוק לריכוז מלא וכרגע הראש שלי לא מפוקס ב-100 אחוזים", הודה הבלם.

האם בחירתו של רמון קלדרון לנשיא ריאל כשרה?

בינתיים, מטרידה את ריאל פרשה פלילית בה מככבת כריסטינה ברמודז, מזכירה לשעבר במועדון, אשר חשודה כי זייפה את תוצאות הבחירות לנשיאות הקבוצה. ברמודז מסרבת לומר מילה בעניין משום שלטענתה מאיימים על חייה. "יש עלי לחץ מכל עבר, כדי לדבר וכדי לא לדבר", אמרה ברמודז והוסיפה, "לא אומר מילה בפרשה, גם אם אשלם על כך בעונש מאסר וילדי יהיו תחת משמורת, וזאת משום האיומים עלי ועל משפחתי".

החשד הוא שנשיא ריאל מדריד רמון קלדרון, שזכה אשתקד בבחירות שנערכו תחת פיקוחו של שופט מבית המשפט של מדריד, לא זכה באופן חוקי בתפקידו. חואן מיגל וילאר מיר וחואן פאלאקיוס, שני המתמודדים שהפסידו לקלדרון עירערו על תוצאת הבחירות, בית המשפט המקומי קיבל את בקשתם וכעת נפתחה חקירה, אשר תוצאותיה עלולה להטיל צל כבד על התנהלות מועדון הפאר והעומד בראשו.

* קרלוס דיאוגו חתם בריאל סראגוסה לא מזמן וכבר הוא מועמד לעזוב את הקבוצה. דיאוגו, שהושאל לסראגוסה מריאל מדריד הפך השבוע את ההשאלה לחתימה קבועה, אבל אחרי שקיבל איתותים כי ברצלונה מעוניינת בו הוא החל לשקול מחדש האם שווה לו להישאר על גדות נהר האברו. "אני מחויב לסראגוסה ורוצה להישאר כאן, אבל אין סעיף בחוזה שאמור למנוע ממני לעבור לבארסה, וגם ריאל מדריד לא ביקשה שיוכנס סעיף כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully