וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואן בויטן מתוק בקרקס

3.4.2007 / 21:45

דניאל ואן בויטן, בלם באיירן מינכן, כבש צמד וחילץ 2:2 מול מילאן ברבע גמר ליגת האלופות. ליברפול עם רגל וחצי בשלב הבא אחרי 0:3 על איינדהובן

כבכל שנה, התכנסה ליגת האלופות ועולה הילוך בפסח על מנת לעשות לנו את החג הרבה יותר שמח. הערב (שלישי) התקיימו שני המפגשים הראשונים בשלב רבע הגמר. משחקי הגומלין ייערכו בשבוע הבא.

המשחק המסקרן הפגיש שתי אימפריות שחיפשו לשקם את העונה הקשה שהן עוברות בליגה המקומית. מילאן אירחה בסן סירו את באיירן מינכן וסיימה עימה בתיקו 2:2. הרוסונרי מנסים להגיע לליגת האלופות דרך הליגה, אבל גם לא מוותרים על הניסיון להגיע לשם דרך אירופה, כאלופה. חניכיו של אנצ'לוטי שלא מרשימים, חטפו היום צמד שירחיק אותם מאוד מהשלב הבא. דבר רע נוסף מבחינת אנצ'לוטי, זה הצהוב שספג אלברטו ג'ילארדינו, מה שימנע ממנו לשחק במפגש הגומלין.

באיירן מינכן, שרחוקה מלוותר על האליפות בארצה, אחרי ניצחון על שאלקה, ובדומה למילאן לא מרשימה העונה, השיגה תיקו שכולו ניצחון. הבווארים יוצאים ממקדש הכדורגל האיטלקי בידיעה שכמעט כל תוצאה פרט להפסד או תיקו רב שערים והם בארבע הגדולות של הצ'מפיונס ליג. אל בין הקורות ישוב השוער והקפטן אוליבר קאן, דבר מעודד מאוד מבחינת היצפלד.

המשחק ההפכפך החל עם שער נגיחה של פירלו, אחרי טעות של רנסינג, שוער באיירן, שהכדור עבר מעל ידיו. גיבור המשחק דניאל ואן בויטן, בלמה של באיירן מינכן, השווה בדקה ה-78. שש דקות אחר כך קיבלו הרוסונרי פנדל מעורר מחלוקת מהשופט הרוסי. קאקא החזיר את היתרון. בתוספת הזמן איזן ואן בויטן שוב, עם שער חוץ שני.

קרל היינץ רומינגה התלונן על מוצאו של השופט הרוסי למשחק וטען כי אין לו ניסיון במעמדים כאלו. מסתבר שהגרמני ידע למה. למרות זאת הבווארים חוזרים עם שני שערי חוץ ותיקו מצוין מבחינתם לגומלין, וינסו לנקום את ההדחה אשתקד בשלב שמינית הגמר. בחצי הגמר תפגוש העולה מהמפגש הזה, את המנצחת בהתמודדות שבין מנצ'סטר יונייטד ורומא.

המשחק השני עימת את פ.ס.וו איינדהובן, שאירחה באיצטדיון פיליפס את ליברפול. שתי הקבוצות נפגשו פעמיים העונה במסגרת שלב הבתים, והמשחקים היו שקולים, יחסית. (ניצחון לליברפול 0:2 ו-0:0). היום זה נגמר עוד לפני שהחל. האדומים המשיכו בכושר הנפלא שלהם. בשבת הם קרעו את ארסנל בבית 1:4, היום הם כבשו שלישייה לרשתם של ההולנדים, 0:3 בסיום, משערים של ג'רארד, ריסה וקראוץ'. בגומלין באנפילד יוכל הקהל של ליברפול להתרכז בשירה ולא לכסוס ציפורניים. צריך שיקרה דבר נדיר כדי שאלופת אירופה לשנת 2005 לא תהיה בחצי הגמר, שם תחכה למנצחת בין צ'לסי ו-ולנסיה.

מהלך המשחק

באיירן מינכן פתחה את המשחק ללא רגשי נחיתות ושלחה שחקנים רבים להתקפה. מילאן, מן העבר השני, הגיעה להזדמנות קורצת כשינקולבסקי שלח כדור למרכז, אבל סיידורף איחר בחצי שנייה. כרבע שעה לאחר הפתיחה עמד רנסינג במבחנו הראשון כשהדף מהקו נגיחה של אמברוסיני אחרי כדור קרן. מחליף אחר של הגרמנים, אנדריאס אוטל, הפציץ את שערו של דידה, אבל האחרון הדף לקרן אחרי 25 דקות של משחק.

בדקה ה-36 הגיעה ההזדמנות של המשחק עד כה, אבל ג'ילארדינו, כמו שהוא יודע מצוין, החמיץ. אודו הניח לו כדור מדוד על הראש, אך ג'ילה נגח לאמצע ורנסינג הציל בצורה מצויינת, הניסיון השני עם העקב הלך מעל השער.

בדקה ה-40 עשה השוער הצעיר של באיירן טעות, שיכלה לעלות לבאיירן במשחק ובחצי הגמר. אודו הרים כדור לרחבה, הגנת הבווארים ניסתה לתפוס את שחקני מילאן בנבדל. פירלו מצא את עצמו לבד ונגח כדור קשתי, מעל ידיו של רנסינג ההמום, 0:1.

שמונה דקות בתוך המחצית השנייה קיבל גי'לארדינו כדור מצוין והרשית כששלח כדור מעל רנסינג. בסוף המהלך הסתבר לו שהוא היה בנבדל. בגלל שהחלוץ האיטלקי המשיך את המהלך הוא ספג צהוב ויחמיץ את המשחק הבא. הרוסונרי המשיכו לתקוף. לא חלפו שלושים שניות וקאקה החמיץ את הכדור ושער בטוח.

רוי מקאי קיבל הזדמנות בדקה ה-63 כשפרץ לשער, אך נעצר על ידי ההגנה המילאנזית. בדקה ה-78 הגיע שער השיוויון והחוץ היקר מפז של הבווארים. הרמה של סאליהאמידזצ'יץ' מצאה את ראשו של פיזארו, המחליף. הכדור התגלגל ברחבה והבלם דניאל ואן בויטן גילגל מתחת לדידה.

מילאן התאוששה מהר מהשוויון. שש דקות אחריו היא החזירה לעצמה את היתרון, אבל זה הגיע מפנדל מעורר מחלוקת. השופט הרוסי הצביע אל עבר נקודת ה-11 לאחר שקאקה הוכשל, לכאורה, על ידי לוסיו. קרל היינץ רומינגה התלונן על כך ששופט רוסי צעיר קיבל את המשרוקית למשחק והוא ידע למה.

עמוק בתוספת הזמן, שוב ההגנה המילאנזית קרסה ברגע האמת. כדור הוגבה אל תוך הרחבה, הגיע לואן בויטן, שמצא את החור בין דידה לקורה ועם בעיטה חזקה מחמישה מטר אלכסונית לשער איזן ל-2:2.

הרכבים:

מילאן: דידה; מאסימו אודו, אלסנדרו נסטה, פאולו מלדיני, מארק ינקולובסקי (קאחה קאלדזה, 87); ג'נארו גאטוסו, אנדריאה פירלו, מאסימו אמברוסיני, קאקא, קלארנס סיידורף (יוהאן גורקוף, 85); אלברטו ג'ילארדינו (פיליפו אינזאגי, 72).

באיירן מינכן: מיכאל רנסינג; ווילי סניול (כריסטיאן לל, 68), דניאל ואן בויטן, לוסיו, פיליפ להאם; חסן סאליהאמידזצ'יץ', אנדריאס אוטל, אואן הארגריבס, בסטיאן שוונשטייגר; רוי מקאיי (רוקה סנטה קרוז, 86), לוקאס פודולסקי (פיזארו, 68).

ליברפול עם רגל וחצי בחצי

ליברפול התארחה בהולנד אצל איינדהובן וניצחה 0:3, משני שערי נגיחה של קראוץ' וג'רארד וטיל קרקע-רשת של ארנה ריסה. האנגלים קרובים מאוד לחצי הגמר ויחכו לקבוצה מהמפגש בין צ'לסי ו-ולנסיה.

בדקה ה-16 הייתה לקראוץ' הזדמנות מצויינת להרשית, אבל גומז הציל. ליברפול המשיכה לתקוף והחלוץ הענק שוב ניסה חמש דקות אחר כך, אך לשווא. בדקה ה-27 זה הגיע, מבחינתם של האדומים. סטיב פינאן פרץ מאגף ימין והרים. הקפטן סטיבן ג'רארד עלה גבוה כדי לנגוח לפינה ולרשום שער חוץ חשוב, 0:1. שלוש דקות להפסקה ניסה מנדז, אבל שוער ליברפול פפה ריינה מנע שיוויון.

ארבע דקות בתוך המחצית השנייה השיגו חניכיו של רפא בניטז שער חוץ שני. טימי סימונס ביצע טעות חמורה, הכדור הגיע לג'ון ארנה ריסה, הידוע ברפטואר הבעיטות החזקות שלו. הנורבגי שלח מ-30 מטר לערך, טיל אדיר, וגומז לא יכל להושיע, 0:2.

רונאלד קומאן הכניס את פטריק קלייברט, אולי כדי להציל משהו מהמשחק ומהעונה בליגת האלופות, אך פטר קראוץ' סגר את העסק עם השער השלישי של האדומים בדקה ה-63. סטיב פינאן שוב הרים מאגף ימין. קראוץ' התרומם קמעה ונגח בקלילות לפינה השמאלית של גומז, 0:3 ואיינדהובן הניפה דגל לבן.

הרכבים:

פ.ס.וו איינדהובן: אורליו גומז; יאן קרומקאמפ (פחר, 68), קרלוס סלסידו, מנואל דה קוסטה, טימי סימונס; אדיסון מנדז (פטריק קלייברט, 53), פיליפ קוקו, מיקה ויירינן, ג'ייסון קולינה, דייגו; ג'פרסון פראפן (סאן צ'יאנג, 46).

ליברפול: פפה ריינה; ג'ון ארנה ריסה (בודווין זנדן, 66), דניאל אגר, ג'יימי קראגהר, סטיב פינאן; סטיבן ג'רארד, צ'אבי אלונסו, חאבייר מסצ'ראנו, פאביו אורליו (מארק גונזאלס, 74); דירק קויט, פטר קראוץ' (ג'רמיין פנאנט, 85).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully