וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלורידה עשתה זאת שוב

3.4.2007 / 6:34

כוכבי הגייטורס, שדחו את חלום ה-NBA על מנת לזכות באליפות שנייה ברציפות, עשו את העבודה עם 75:84 על אוהיו סטייט בגמר המכללות

עונת מכללות נהדרת נוספת הגיעה הלילה (בין שני לשלישי) לסיומה, כשהמנצחת הגדולה היתה, שוב, פלורידה. אלופת העונה שעברה החזירה לשורותיה את כל החמישייה שהביאה לה את התואר אשתקד, והצליחה לעמוד בציפיות הגבוהות ולרשום אליפות שניה ברציפות, הישג שלא נראה במכללות מאז דיוק של כריסטיאן לייטנר וגרנט היל, שעשתה זאת ב-91' ו-92'. הגייטורס הציגו משחק דומיננטי נוסף גם במשחק הגמר, שהסתיים בתוצאה 75:84 לזכות הקבוצה של בילי דונובן, שכמו תמיד ניצחו בזכות הקבוצתיות והאיזון המפורסמים שלהם.

אחרי האליפות של 2006, שהזניקה את מניותיהם של כוכבי פלורידה – ג'ואקים נואה, אל הורפורד וקורי ברואר – לשמיים, החליטה השלישייה המובילה של הגייטורס, בצעד חריג בצורה יוצאת דופן, לוותר לפחות לשנה אחת על חוזה המיליונים מה-NBA, כדי להמשיך ולשחק ביחד עונה נוספת, וכמובן לנסות ולהחזיר את התואר לגיינסוויל פעם נוספת.

העונה הנוכחית לא היתה קלה עבור הגייטורס, שנקלעו למשבר עמוק בסוף חודש פברואר, והמלעיזים הרבים כבר ליחששו על כך שהקסם חלף וההחלטה לחזור למכללה עומדת להתגלות כטעות איומה עבור נואה והחברים שלו. אבל אחרי הגמר הלילה הושתקו אחרוני הספקנים, ועכשיו יכולה החמישייה המופלאה של פלורידה לפנות לקריירה מקצוענית (מי ב-NBA ומי באירופה), כשבאמתחתה תואר אליפות שני והיסטורי. עבור אוהדי הגייטורס המשחק השלים שנה חלומית, שכללה גם את אליפות המכללות בפוטבול, אחרי ניצחון בגמר על אותה אוהיו סטייט.

את תואר השחקן המצטיין של הפיינל פור קטף קורי ברואר, שהיה בלי ספק השחקן שלקח את הצ'אנס הגדול ביותר מבין שחקני פלורידה אשתקד. בניגוד לשלושת חבריו הטובים נואה, הורפורד וטוריאן גרין, שלושתם בנים לספורטאי עבר מקצועניים ומסודרים כלכלית, הגיע ברואר ממשפחת חקלאים ענייה מטנסי, והצ'ק מדייויד שטרן היה חיוני מעין כמוהו לו ולמשפחתו. אבל ברואר בחר להישאר עם החבר'ה שלו עוד שנה אחת, בה שיפר בסופו של דבר את מעמדו כבחירת לוטרי בדראפט אפילו יותר.

מי שצפוי לפגוש את ברואר, נואה והורפורד בחדר הירוק במדיסון סקוור גארדן בערב הדראפט בסוף יוני (וכמובן גם לשמוע את שמו נקרא לפני השלישייה שניצחה אותו בגמר) הוא גרג אודן, שרשם משחק מצוין אצל אוהיו סטייט עם 25 נקודות ו-12 ריבאונדים, אבל לא זכה למספיק עזרה. אחרי שלוש אליפויות רצופות בתיכון (יחד עם חברו הנוכחי לקבוצה מייק קונלי ג'וניור), יאלץ אודן ככל הנראה לסיים את קריירת המכללות שלו עם סגנות בלבד, לפני שיסתער מחדש על האליפות, הפעם ב-NBA.

פלורידה – אוהיו סטייט 75:84

בפתיחת המשחק התמקדו הבאקאייז בשמירה על גרג אודן מפני הסתבכות בבעיית עבירות, אבל בעוד שהאיש הגדול שמר על הידיים שלו לעצמו, היה זה דווקא הרכז הנהדר שלו, מייק קונלי ג'וניור, שצבר שתיים מהירות. פלורידה ניצלה את יציאת המנהיג של אוהיו סטייט כדי לפתוח פער משמעותי ראשון, ועלתה ליתרון 13:20. חזרתו של קונלי ג'וניור הפיחה רוח חיים אצל הבאקאייז, שצימקו את התוצאה עד 22:24, לפני שספגו מטח של שלוש שלשות ללא מענה מקורי ברואר, לי האמפרי וטוריאן גרין, שהצמיחו את הפער ל- 22:33. אודן עשה את העבודה מתחת לסלים, אבל דווקא השחקנים המנוסים של אוהיו סטייט, רון לואיס, ג'מאר באטלר ואיבן האריס, נעלמו לחלוטין, והמחצית הסתיימה בתוצאה 29:40 לגייטורס.

בדקות הפתיחה של המחצית השניה שמרה פלורידה על היתרון המבטיח שלה, אבל אוהיו סטייט כבר הראתה בטורניר הנוכחי שהיא לא קבוצה שנשברת, אחרי שמחקה פיגור של עשרים נקודות במשחק מול טנסי בשלב הסוויט סיקסטין. אודן מילא את גבוהי הגייטורס בעבירות, לואיס התעורר משנתו, והנגיסה העקבית של הבאקאייז ביתרון הקטינה אותו עד ל- 60:66 בלבד, חמש דקות לסיום. אבל פלורידה, כמו אלופה אמיתית, ידעה לקלוע את הסלים החשובים. שתי קליעות קריטיות של אל הורפורד ממש בסיום שעון ההתקפה מנעו מהבאקאייז להתקרב, ושתי דקות לסיום חזר יתרונה של פלורידה לתחום הדו ספרתי, מה שאילץ את חניכיו של ת'אד מאטה להרים ידיים.

הורפורד היה הקלעי הבולט בפלורידה עם 18 ו-12 ריבאונדים, טוריאן גרין סיים עם 16 ו-6 אסיסטים, לי האמפרי צלף 14 (כולל ארבע שלשות), קורי ברואר תרם 13 ו-8 קרשים, וג'ואקים נואה הסתפק הפעם בשמונה נקודות. כריס ריצ'ארד הוסיף שמונה משלו מהספסל. אודן, כנראה במשחקו האחרון בקולג', היה גדול עם 25 ו- 12 בנוסף לארבע חסימות, קונלי ג'וניור עזר עם 20, ורון לואיס התעורר כאמור מאוחר מדי וסיים עם 12 עבור אוהיו סטייט.

"אני כל כך גאה בחבר'ה האלה", אמר בסיום בילי דונובן, שיהפוך בימים הקרובים למאמן המחוזר ביותר באמריקה, בעיקר מכיוונה של מכללת קנטאקי עתירת המסורת וחסרת המאמן. "היינו צריכים לנצח במספר צורות שונות ולהתמודד עם עול הציפיות. אני מאמין שהקבוצה הזו היא אחת הטובות שאי פעם שיחקו את המשחק. זו אולי לא הקבוצה הכי מוכשרת בהיסטוריה, אבל כשבוחנים את המונח 'קבוצה', חייבים להציב אותה עם הגדולות ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully