וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איינדהובן - ליברפול: זהירות, זולל אנגלים לפניך

2.4.2007 / 18:21

רונאלד קומאן אוהב לנצח את האנגליות בליגת האלופות. אשתקד הוא הדיח את ליברפול עם בנפיקה. והפעם? (שלישי, 21:45, 5+)

לליברפול יש כוונות רציניות. הקבוצה של רפא בניטז כבר הוכיחה בשנים האחרונות שמבחינתה הפרמייר ליג וליגת האלופות הן סיפור שונה בתכלית. בעוד בממלכה האדומים הולכים לדוג כבר בסביבות משחקי חג המולד, ביבשת כולה זה סיפור אחר. אלופת אירופה מ-2005 חושבת שוב על השלב הכי גבוה בטורניר.

אבל לשם כך תצטרך ליברפול לעבור קודם כל ברבע גמר ליגת האלופות השנה את פ.ס.וו. איינדהובן, אולי הקבוצה הכי פחות מוערכת באירופה, זו שאף אחד לא סופר ובשקט-בשקט תמיד מאיימת להדיח את הגדולות. לפני שנתיים, כזכור, באותה עונה שבה ניצחה ליברפול את מילאן בגמר באיסטנבול, היו ההולנדים קרובים מאוד להדיח את אותה מילאן בשלב חצי הגמר, ונפלו רק בגלל שער של האיטלקים בדקה ה-90. שתי הקבוצות נפגשו בשלב הבתים, כשליברפול ניצחה 0:2 באנפילד, והמשחק בהולנד הסתיים ב-0:0.

אז מה יהיה לנו? נצא לדרך

קומאן לא מפחד

אז הזכרנו את 2005 של ליברפול, אבל לא הזכרנו את 2006. כי אשתקד היא הודחה כבר בשלב שמינית הגמר על ידי בנפיקה ליסבון, אותה אימן רונאלד קומאן. קומאן כבר הצהיר לאחר שהדיח את ארסנל השנה בשמינית הגמר (1:2 בסיכום המשחקים), שהוא מעוניין לאמן בפרמייר ליג בעונה הבאה: "אחרי הכל, כבר ניצחתי את הגדולות שם". וואלה, צודק הבלונד. בעונה שעברה קומאן לא רק הדיח את ליברפול בשמינית הגמר, הוא גם עלה על חשבונה של מנצ'סטר יונייטד לשלב הזה. השנה הוא הוציא את פיינליסטית העונה שעברה מהמעגל.

מלחמת עצבים נוספת

ליברפול עמדה במבחן האופי מול ברצלונה. היא אמנם נוצחה באנפילד 1:0 על ידי אלופת אירופה היוצאת, אבל העפילה לרבע הגמר בעקבות המשחק הראשון והמצוין, במסגרתו יצאה מקמפ נואו עם כל הקופה - ניצחון 1:2. קרייג בלאמי בכושר מצוין, ולמרות פציעות בקרסול ובצלעות טס עם הקבוצה במטרה להיכלל בסגל. בניטז בוודאי אהב לראות את פיטר קראוץ' שוחה כדג במים ברחבת ארסנל ב-1:4 בשבת האחרונה. קראוצ'י הבקיע שלושער, ואולי אותת להגנת איינדהובן. "הוא לא שיחק 20 יום בגלל ניתוח באף, והוא היה צמא לשערים ומקווה להמשיך להבקיע", אמר בניטז באופטימיות.

ליברפול יודעת שאת ה-0:2 מהמפגש הראשון העונה בין השתיים יהיה קשה לשחזר, אבל שמירה על רשת נקיה או הפסד מינימלי עם שער חוץ יעמיד אותה במצב נוח. בסך הכל שיחקה הקבוצה האנגלית ארבע פעמים בהולנד במסגרת ליגת האלופות, אבל ניצחה רק פעם אחת - את ויטסה ארנהיים ב-2002/03.

"אני מאוד מעריך את איינדהובן. אי אפשר לזלזל בקבוצה שהדיחה את ארסנל במשחק הקודם", אמר בניטז. לעובדה שאלכס, כוכב איינדהובן, ייעדר בגלל פציעה, אמר בניטז: "אני לא מייחס לכך משמעות. עם או בלי פציעות, כולם יודעים שאין הזדמנות נוספת".

פציעות: אלכס וקון בחוץ, קראוץ' במקום קויט

אז הזכרנו כבר את הפציעות של אלכס, שהנגיחה שלו הדיחה את ארסנל, ושל בלאמי. איינדהובן תחסר שחקן מפתח נוסף - ארונה קון, החלוץ מחוף השנהב, שנפצע בברכו במשחק מול ארסנל באצטדיון האמירויות. גם איברהים אפלאי הצעיר בספק למשחק, מה שיהפוך את חייו של קומאן לקשים יותר. "אין לנו את הסגל האופטימלי למשחק", אמר קומאן, "אבל ניאבק עם מה שיש".

השלושער של קראוץ' בשבת קנה לו מקום בהרכב במקום דירק קויט. האנגלים, בסך הכל, מגיעים בריאים יותר מיריביהם ההולנדים. ברטנאר לאייק הצרפתי ישפוט במשחק, יחד עם הקוונים כריסטיאן טונסו ואריק דאנסו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully