וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי גדול בכל הזמנים

מייק קרנון

2.4.2007 / 12:47

מייק קרנון ראה את השחיינים הטובים בהיסטוריה, מספיץ ועד תורפ. אחרי אליפות העולם, אין לו ספק שמייקל פלפס הוא הגדול מכולם

טוב שיש יורוספורט. כך ניתן ליהנות מאליפות עולם מדהימה בשחייה שהסתיימה אתמול (ראשון) במלבורן. דרך אגב, מה איתכם שם בחמש פלוס לייב? אירוע לא מספיק מכובד עבורכם?

שנה לפני המשחקים האולימפיים בבייג'ין, השחייה העולמית נראית נפלא. 15 שיאים עולמיים, שיאי אליפות ושיאים לאומיים נשברו כמעט בכל מישחה. נבחרת ארצות הברית בכושר פנטסטי. 20 מדליות זהב ובסך הכך 36 מדליות. לשאר העולם לא נותר אלא למחוא כפיים ולהפיק לקחים לקראת בייג'ין 2008.

מעל כולם צצה ועולה דמותו של הבחור המופלא הזה, מייקל פלפס, שיחגוג ביוני את יום הולדתו ה-22. בשמונת ימי התחרות זינק מייקל 16 פעמים לבריכה (מוקדמות, חצאי גמר וגמר) ולא רק שזכה במדליות זהב בכל שבעת המישחים אלא שבחמישה מהם הציב שיא עולמי. רק פסילתה של הרביעיה האמריקנית במישחה השליחים המוקדם מנעה ממנו מדליית זהב שמינית.

במשך השנים זכיתי לראות את גדולי השחיינים בהיסטוריה ממרק ספיץ ועד איאן תורפ. אבל כבר היום אין לי ספק שפלפס הוא הגדול מכולם. הוא השווה את שיא הזכיות של 7 מדליות זהב באליפות אחת של ספיץ והוא שחיין הרבה יותר רבגוני ומצטיין כמעט בכל סגנון. לראייה, השליטה שלו במישחים בסגנון מעורב אישי.

קיבלתם ליגה שוויונית, אל תקפצו

שני ההפסדים הרצופים של מכבי עלית תל אביב בליגת העל העלו שוב את הטונים של השדרים והשחיזו את הסכינים של הפרשנים. אין ויכוח על כך שהכרורסל של מכבי 2006/07 אינו משתווה לזה של עונות קודמות. אבל למרבה הפלא, נכון לעכשיו התוצאות שלה בליגת העל עדיין עדיפות.

קחו למשל את העונה שעברה. מכבי עם אנתוני פארקר, מייסיאו באסטון, וויל סולומון, פיני גרשון ודן שמיר, נחלה ארבעה הפסדים במהלך הליגה הסדירה: פעמיים בראשון לציון (85:78 ו-81:70), בהרצליה לבני השרון (76:70) ובכפר בלום (107:92). בעונת 2003/04, עדיין עם שאראס, נוצחה הקבוצה בנהריה (96:92), בירושלים (91:76) ופעמיים נגד הפועל תל אביב (96:71 ו-80:75).

בהשוואה לכך ההפסדים בשבוע שעבר על חודה של נקודה בכפר בלום ובמלחה, נראים בהחלט סבירים. במשך השנים נאמר שוב ושוב שאין עניין בליגת העל בגלל העליונות של מכבי. וכשסוף סוף זה קורה, אז נסחפים ומאבדים פרופורציות. רציתם ליגה שוויונית? קיבלתם. אז מה אתם קופצים?

ניצחון על איטליה? בטניס זה לא חלום

ביום שישי תיפתח ברמת השרון תחרות גביע דייויס בין ישראל ואיטליה. על הנייר איטליה היא הפייבוריטית. שחקניה מדורגים בין המקומות 81 ו-113 בדירוג ה-ATP בעוד ששחקני ישראל מדורגים במקומות -167 (נועם אוקון) ו-210 (דודי סלע). אבל במשחקי גביע דייויס הוכח שוב ושוב שלדירוג אין משמעות רבה ובכל מקרה הפער בין שחקנים בסוף המאיה הראשונה לבין אלה במאיה השניה, הוא קטן ביותר.

מאידך, יש לביתיות משקל נכבד. 4,500 צופים קולניים באיצטדיון קנדה ברמת השרון, יכולים להיות גורם מכריע. יש לנו כמובן גם את אנדי רם ויוני ארליך, הצמד השביעי בדירוג העולמי, שבוודאי עדיפים על כל קומבינציה שיעמידו האיטלקים.

זהו מבחן האמת של הנבחרת שלנו, מול יריבה שיש לה עבר מרשים ביותר בגביע דייויס אבל הווה לא יותר מבינוני. ניצחון יעלה את ישראל לפליי-אוף על עליה לבית העליון. בכדורגל, כדורסל וכדורעף זה לא יכול לקרות. בטניס זה בהחלט לא חלום.

סר בובי וסטיבי ג'י

ביום רביעי בערב חשבתי הרבה על סר בובי צ'רלטון. איך מרגיש האיש הנהדר הזה למראה תצוגת הנפל של שחקני הנבחרת האנגלית במחצית הראשונה נגד אנדורה. כן, אנדורה, שמספר תושביה 70 אלף, פחות מתכולת איצטדיון הבית שלו, אולד טראפורד.

למזלו, סטיבן ג'רארד חילץ אותו ממבוכה גדולה. ג'רארד מזכיר לי את צ'רלטון בתקופת השיא שלו. לבובי, לדעתי גדול שחקני אנגליה בכל הזמנים, הייתה טכניקה טובה יותר ובעיטה מדהימה ממרחק. אבל בכל שאר התכונות, הם דומים מאוד. שניהם הובילו גם את הקבוצות שלהם לזכייה בגביע אירופה.

אבל לסר בובי יש יתרון ברור אחד: הוא הוביל את אנגליה לזכייה בגביע העולם 1966. עד שסטיבי ג'י לא יגיע להישג דומה, הוא יישאר תמיד במקום השני.

מי מאזין לסר אלכס?

האם ידעתם שלערוץ ספורט 2 יש ציוד האזנה בחדר ההלבשה של מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד? אחרת איך נסביר את המידע השוטף שמסר השדר שרון נסים לצופים במשחק הליגה בשבת בין יונייטד ובלקבורן. "במחצית הרגיע אלכס פרגוסון את שחקניו (שהיו בפיגור 1:0) ואמר להם יהיה בסדר, אנחנו יכולים עדיין לנצח 1:5", דיווח נסים.

בדקה ה-60, אחרי עוד החמצה של יונייטד (2-20 בעיטות למסגרת), נסחף שרון ופינטז כב ר על משחק הכרעה דרמטי בין יונייטד וצ'לסי. הבעיה היא שרונאלדו וחבריו לא בדיוק התחשבו. הם ניצחו 1:4. ידידי הצעיר, קצת פחות פטפוטים יעשו את השידור שלך יותר מעניין ואמין.

ירושלים בגליל או במלחה?

האם עורכי מדור הספורט של "ידיעות אחרונות" הקדימו את ליל הסדר ושתו ארבע כוסות כבר במוצאי שבת?

אחרת לכו תסבירו את העובדות הבאות: אחד מבעלי הבית של מכבי עלית תל אביב הוא יואב כץ (אין כל קשר לרענן) וירושלים הערב בגליל, כך לפחות לפי ידיעות שהופיעו במדור. מעניין איך ידעו 2,500 הצופים להגיע דווקא למלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully