וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה חוזרת ללאומית

שגיא ניר

2.4.2007 / 11:09

אחרי שכמעט נעלמה מהמפה, חוזרת הקבוצה מהכרמל לליגה השניה עם תומר שטיינהאור. ג'ו דאוסן העלה את יבנה לראשונה בתולדותיה ללאומית

מכבי חיפה ואליצור יבנה עלו אמש (ראשון) לליגה הלאומית בכדורסל. עבור חיפה, קבוצה עם מסורת גדולה בכדורסל הישראלי, מדובר בהתחלת החזרה למקומה הטבעי. יבנה תשחק בעונה הבאה בפעם הראשונה בתולדותיה בליגת המשנה.

עד אמצע שנות ה-90 היתה מכבי חיפה חברת קבע בצמרת הכדורסל הישראלי, אבל בעקבות האיחוד הכושל עם הפועל חיפה ז"ל איבדה את זהותה, ולאחר שלוש שנים של ירידות רצופות מליגת העל (שבשתיים מהן היא נשארה בכל זאת בליגה הבכירה) פורקה הקבוצה בשל ניהול כושל. קבוצת הבת, מכבי בת גלים, לקחה על עצמה העונה את השם מכבי חיפה, ויחד עם שחקנים כמו תומר שטיינהאור בן ה-40, שגדל במועדון, אורי גרינוולד, יניב כהן, סטיב פנובקה ואחרים דרסה את מחוז הצפון בדרך ללאומית. אמש הבטיחה חיפה את עלייתה עם ניצחון 89:92 בכרמיאל. את הקבוצה מאמן טובי סלילת.

בדומה לחיפה, גם ביבנה בנו העונה קבוצת כוכבים, שטיילה לה ברחבי מחוז הדרום עד שהבטיחה את עלייתה עם ניצחון 76:101 על מכבים רעות. בקבוצה של רוני צוקרמן משחק ג'ו דאוסן הבלתי נגמר בן ה-46, פיני לוי שירד העונה לארצית אחרי כמעט 15 עונות בליגה הבכירה, רועי גופר ויניב וייצמן. לאור ההצלחה הכבירה של העולות מהארצית של העונה שעברה, הפועל יקנעם/מגידו, הפועל נצרת עילית והפועל באר שבע, לשתי העולות החדשות יש למה לצפות גם בלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully