וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוראס החדש

בר שושני

2.4.2007 / 10:10

אחרי הניצחון על הגליל, הפועל ירושלים מקבלת באהבה את הרכז ששב הביתה. בהנהלה מאשימים: "גיא גודס היכה, בעט וקילל אוהדים"

אחרי שעבדה קשה עד שהכניעה את מכבי תל אביב ביום חמישי, עבר אתמול (ראשון) על הפועל ירושלים ערב קליל הרבה יותר מול גליל עליון (94:115). 34 מ-42 לשתי נקודות (81 אחוזים), 31 אסיסטים ו-18 חטיפות השיגו האדומים גם ללא דרור חג'ג' שמחלים מפציעה, כשמנגד מציגה הגליל, שרק לפני שבוע גברה על מכבי תל אביב, הגנה חדירה ומשחק התקפה אנמי, ממנו נעדרו סשה בראטיץ' הפצוע ועומרי כספי שהמריא לטורניר "נייקי".

הנקודה המעניינת במשחק הייתה, כמובן, המשך השתלבותו של הוראס ג'נקינס. אחרי 16 הנקודות (כולל שתיים מנצחות מהקו) מול מכבי תל אביב, שיחק הפעם האמריקאי 30 דקות וקלע 19 נקודות (9 מ-12 מהשדה), כאשר הנתון המרשים ביותר בשורה הסטטיסטית שלו הוא 8 אסיסטים מול אפס איבודים.

"מופתע? לא. אני לא מופתע מההשתלבות של ג'נקינס", אמר המאמן דן שמיר לאחר המשחק. "היו לא מעט אנשים ופרשנים שחשבו שהם מכירים אותו ואת כל מה שהוא יכול להביא למגרש. זכותם לכתוב, אבל אני חושב שהם פשוט לא מכירים אותו. בדקנו לפני שהבאנו אותו, וידענו שאנחנו לא מביאים בחור רע ושהדברים שהוא מביא למשחק הם אותם הדברים שאנחנו מבצעים: משחק מעבר מהיר והתקפה שמבוססת על גארדים. ג'נקינס עושה במשחקים האחרונים מאמץ לשחק כדורסל בדרך שלנו. הוא נכנס למערכת שעובדת ועבדה – וזו רק ההתחלה מבחינת ההשתלבות שלו במשחק שלנו. יש לו עוד הרבה מאוד כדורסל לתת, ואני חושב שהוא עשה את המהלך הנכון בדרך בה הוא מתייחס למשחק".

טרנס מוריס חגג מול האין הגנה של הגליל עם 26 נקודות ללא החטאה ועשרה ריבאונדים. על החבר החדש הוא מספר: "המאמן אסף אותנו לפני שג'נקינס הגיע, ואמר לנו שזה הולך להיות תהליך של השתלבות, ושגם אנחנו נצטרך לשנות קצת בשבילו. אבל אני לא מופתע. אני חושב שהרבה יותר נוח לו כאן מאשר במקום הקודם בו הוא היה".

כך או כך, נראה כי לפחות כרגע מצליח שמיר לאכול מעוגת ג'נקינס ולהשאיר אותה שלמה: ירושלים נהנית מהיכולת האישית של ג'נקינס במשחק המעבר, וגם זוכה, לפחות בשלב הזה, בשחקן שאינו דומה לג'נקינס הזכור לרע מימיו של אדלשטיין, זה ששובר שוב ושוב את המסגרת הקבוצתית ומסרס את חבריו. "כשאני מסתכל על התרומה של ג'נקינס, אני לא מסתכל על האסיסטים", מסכם שמיר. "אני רואה איך הוא מניע את הכדור עם הקבוצה, ואת הרצון שלו להשתלב בתוך התוכנית הכללית".

ירושלים מול מכבי, היום שאחרי

ירושלים אמנם היכתה בגליל, אבל לא כל האוהדים האדומים יצאו מהמשחק מחויכים. אחד מהם, זה שהוכה לטענתו בסיום המשחק מול מכבי תל אביב על ידי עוזר המאמן הצהוב גיא גודס, פנה בסיום אל הנהלת ירושלים וניסה לברר מדוע אין איש בהנהלה שקם להגן על אוהדי הקבוצה אל מול הטענות מהצד הצהוב. להפתעתו, אף אחד מחברי ההנהלה לא הסכים לדבר איתו. עמותת האוהדים שלחה מכתב למנהלת הליגה בו נכתב כי "הכרה בטעויות היא ההתחלה הנכונה לטיפול בהם. אצלנו העבודה החלה להתבצע מיד בסיום המשחק, ואילו בצד השני (הנהלת מכבי תל אביב, ב.ש.) עוסקים רק בהכפשתנו ובנסיון לצאת צודקים בתקשורת".

גם בהנהלת ירושלים מפנים אצבע מאשימה כלפי אנשי מכבי. "גיא גודס היכה, בעט וקילל אוהדים, וגם רגב פנאן אמר דברים שאין סיבה לחזור עליהם, והכה, בעיקר את המאבטחים שסבבו אותו. האוהדים לא תקפו אף אחד, וכל ניסיון להכליל כנגד כל הקהל של ירושלים הוא דמגוגי. דיוויד פדרמן ונון ספאחיה לוו ללא בעיה לחדר ההלבשה, בעוד שמעון מזרחי, שהוקף על ידי חגורת מאבטחים, דרש מהם להתרחק ממנו ולא לעמוד לידו. לא היה שום דבר המזכיר פוגרום, הליכה כצאן לטבח או כינוי מהסוג הזה. גם אנחנו וגם האוהדים מתנגדים לכל אקט של אלימות, אבל יש צורך בהרגעת הרוחות גם מהצד הצהוב של המתרס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully