וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם אין אני לי מי לי?

גיל קדרון

6.4.2007 / 13:16

יהיה תמים לצפות שכוכבי ערוץ הספורט, הדעתניים בדרך כלל, יתבטאו נגד מקום עבודתם. והם אכן לא עושים זאת. המחאה תלויה רק בכם

מאז שפתחנו בקמפיין נגד הערוצים החדשים של ערוץ הספורט (כשברור מאליו שהערוצים החדשים של צ'רלטון גרועים בהרבה, פשוט מהם אף אחד כבר לא מצפה לדבר מלבד לסחטנות), הולכים ומתרבים הגולשים שדורשים מכוכבי ספורט 5, כמו רון קופמן למשל, לצאת חוצץ נגד התרגיל החדש שנרקח על מנת להקטין את חשבון הבנק שלנו.

אבל צריך להיות תמים כדי להאמין שיותר מדי אנשים יסכימו להתבטא און דה רקורד נגד המקום ששם להם את האוכל על השולחן. ובכלל, צריך להיות עוד יותר תמים כדי לחשוב שלמישהו כמו קופמן יש באמת איזושהי אג'נדה חברתית אמיתית שחורגת מ"צעק ככל יכולתך, ודרוש לפרק את כל הגופים והארגונים במדינה".

למרות האמור לעיל החלטנו להרים טלפון לאנשים המפורסמים שמבקרים בסלון ביתנו מדי ערב, אולי כדי להבהיר שהקמפיין הזה לא תלוי באף גורם חיצוני. גם לא בוואלה! ספורט, אלא רק בכל אחד ואחד מאיתנו, שהבחירה פשוט נמצאת בידינו - לא להתחבר. אף פוליטיקאי לא יציל אותנו, שום מועצת כבלים ולווין לא תיחלץ לעזרתנו, וגם עצומה לא תעזור. אנחנו פשוט צריכים להתמיד, ותזרים המזומנים שלא יגיע יעשה בסופו של דבר את שלו, בהתאם לחוקי המשחק הקפיטליסטי.

בשיחות סגורות נשבעים בערוץ הספורט שמקרה ספורט 5 + לא יישנה, ושימי זליגת התכנים פסו מן העולם לאחר התביעות היצוגיות למיניהן. יש אפילו מי שקורא למחאה הזו פופוליסטית, או פתטית. אולם גם בערוץ מתקשים לספק הסברים ברורים מדוע עלינו לסמוך על אלו שכבר עבדו עלינו פעם אחת, בבחינת מי שנכבה ברותחין נזהר בצוננים.

בפועל ברור שתכנים יעברו שוב, פשוט כי אין ברירה אחרת. רק שזה ייעשה בצורה עקיפה, כך שמבחינה משפטית לא יהיה לאף אחד קייס. הרי לאן יעבור מעתה והלאה כל תוכן חדש? האינטרס העסקי הברור והמיידי של הערוץ הוא להוסיף כמה שיותר תכנים איכותיים לערוצים החדשים, אחרת אף אחד לא יתחבר. וזו הסיבה שתוכלו לראות משחק אטרקטיבי כמו מפגש הגביע בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים רק בספורט 5+ לייב. כששודרו משחקי רבע גמר גביע אופ"א, המפגש האטרקטיבי ביותר, זה בין סביליה לטוטנהאם, שודר ב-5+ גולד דווקא. השחיקה בתוכן הערוצים הקיימים כבר כאן.

לא מדובר בזליגה, שכן הערוץ מעולם לא שידר את התוכן הספציפי הזה, אבל ברור שאלמלא השקת הערוצים החדשים גוף תקשורת אחר היה מרים את הכפפה וקונה את זכויות השידור של חיפה-בית"ר, למשל. אז זו המציאות החדשה בעולם הספורט בישראל, ואף אחד ביציע העיתונות לא יתקומם למענכם. הם עסוקים בסגירת חשבונות אישיים או באיגוד הסיף, כי כידוע שם מתבצעת הסחטנות האמיתית.

רון קופמן

וואלה!: רציתי לשאול אותך לדעתך על הערוצים החדשים של ערוץ הספורט.

קופמן: אני לא מתראיין על דברים כאלה.

וואלה!: יש לך אולי משהו להגיד על ההתקוממות של חלק גדול מהצופים?

קופמן: לא לא, אין לי שום תגובה.

מודי בראון

וואלה!: מה דעתך בנוגע לערוצים החדשים?

מודי: האמת, אני במצב המביך שאני בכלל מנוי הוט, אז אני ניזון משמועות.

וואלה!: אתה יודע שיש הרבה אנשים שמתקוממים על הערוצים החדשים?

מודי: עוד לא התאפסתי על עצמי בעניין הזה. אני עוד לא יודע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ניב רסקין

וואלה!: מה דעתך על שני הערוצים החדשים?

רסקין: אני לא מתראיין בנושא הזה.

וואלה!: אתה בטח יודע שהרבה אנשים כועסים על המהלך הזה וחושבים שהוא פוגע בציבור הצופים.

רסקין: אני לא מתראיין בנושא הזה.

אבי מלר

וואלה! : חג שמח, אבי, רציתי לשאול אותך בנוגע לשני הערוצים החדשים, שאולי אתה יודע שיש לא מעט אנשים שכועסים על ההשקה שלהם.

מלר: אני לא אמור להגיב בנושא, אני רק מחזיק אצבעות שזה יצליח. אני מבין חלק מהמחאה ומהצעקה הציבורית, אבל אלו ערוצי אקסטרא, זה לוקסוס. הם ערוצים שמאפשרים לציבור לקבל את מה שכבר יש לו (ספורט 5 וספורט 5 פלוס, ג.ק) ואולי יותר. אני בעד שהם יהיו אופציה למי שיכול לשלם. אני מקווה שביום מן הימים כולם יקבלו אותם בחינם, אבל זה פרויקט שבעולם המסחרי הנוכחי כמעט שאי אפשר לעשות בהתנדבות.

וואלה!: מה לגבי זליגת תכנים?

מלר: אנחנו מחויבים מבחינה מוסרית וחוקית לא לגעת באף תוכן של שני הערוצים המקוריים. היה בזמנו ויכוח על חומרים שנלקחו כביכול מערוץ 5 ל-5+, וזה הגיע לבית המשפט בתביעה ייצוגית. זה לא יקרה הפעם, גם כי לפי הרגולציה אלו רק ערוצים של תוכן נוסף.

וואלה!: ומה לגבי שחיקת ערוץ 5 ו-5 +, שמעתה לא יקבלו תכנים חדשים? כמו ביטוח בריאות, שמוסיפים לו פלטיניום וזהב, ואז אלו שלמטה נפגעים.

מלר: אתה צודק לגבי ההשוואה של ביטוח בריאות, אבל כאן זה בידור. מעבר לברצלונה ולריאל יוסיפו לך את סראגוסה, אלו לא עניינים של חיים ומוות. כמו שהיה שידור חי של אייאקס, שזה משהו שאף פעם לא עשינו. אני נשאר סוציאליסט, אבל מודע למציאות העסקית ולכך שהערוצים האלה חייבים לעלות כסף.

וואלה!: סיבוב ט' בגביע המדינה נרכש על ידי ספורט 5+ לייב, זו לא פגיעה בצופים?

מלר: לא היה שום סיכוי לרכוש את גביע המדינה בלי הערוצים החדשים.

וואלה!: בטח ערוץ אחר היה רוכש את מכבי חיפה-בית"ר ירושלים.

מלר: אולי את חיפה-בית"ר היית מקבל, אבל לא את המשחקים האחרים.

נדב יעקובי

וואלה!: מה דעתך על הערוצים החדשים?

יעקובי: דעתי היא שזה חלק מתהליך שהוא בלתי ניתן לעצירה, שהוא קיים גם בעולם, באנגליה ובארה"ב למשל, עם עוד ערוצי ספורט ועוד אפשרויות לשדר משחקים וליגות. מדובר בבונוס, זה לא מונדיאל, שכולם רוצים לראות. ליגה הולנדית רואה מי שרוצה, כמו ערוץ החיים הטובים 1 ו-2,. אנחנו נותנים עוד אופציות לצופה.

וואלה!: אנשים מתחילים לחשוב שאתם כמו צ'רלטון.

יעקובי: הם עשו מהלך שיווקי לא נכון עם המונדיאל.

וואלה!: נראה לי שעכשיו גם אתם עושים מהלך שיווקי לא נכון עם הערוצים החדשים, ומכעיסים הרבה אנשים.

יעקובי: את זה יוכיח הזמן. מונדיאל זה אירוע של פעם בארבע שנים, לא כמו משחק בליגה ההולנדית.

וואלה!: ומה עם המשחק של חיפה -בית"ר? בטוח מישהו אחר היה משדר אותו אם לא הייתם קונים את הזכויות לספורט 5 + לייב.

יעקובי: אני חושב שאתה טועה. אני חושב שאף אחד לא היה משדר את זה. לא זוכר ששידרו שמינית גמר ורבע גמר. יכול להיות שעל המשחק הספציפי הזה היו מתמודדים גם ערוץ 10 ו-2, אבל לא היו משדרים את כל מחזור המשחקים. זה עניין של כסף, צריך לשלם על זה זכויות.

גם צ'רלטון וגם ערוץ הספורט הם ערוצים מסחריים, שחיים מכסף פרטי ולא מאגרה. אם יש לך חנות, אתה רוצה להרוויח. זה שוק חופשי, אף אחד לא מחייב אותך. יש אנשים בלי טלוויזיה, יש כאלה שאין להם את 5 פלוס וכאלה בלי הערוצים החדשים. מדובר בבונוסים ובתוספות למנה העיקרית, ולא נראה לי שיש טענות לגבי המנה העיקרית. אתה רוצה, תאכל, אתה לא רוצה - אל תאכל.

ניסינו להשיג גם את שגיא כהן ומירי נבו, אך ללא הצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully