וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יניב לוזון: "צריך לבנות קבוצה לעונה הבאה"

1.4.2007 / 16:10

אחרי ההפסד להרצליה, קשר הפועל פ"ת יניב לוזון יודע שהסיפור של קבוצתו בליגת העל נגמר. קנדה: "התחושה קשה מאוד, זו לא סתם קבוצה"

אחרי ההפסד הביתי אמש (שבת) למכבי הרצליה (3:2) יודעים בהפועל פ"ת שזה נגמר. בעונה הבאה ייאלצו אוהדי הקבוצה לכתת רגליהם למגרשים לא מוכרים ולהתמודד עם יריבות חדשות דוגמת הפועל רעננה או עירוני רמת השרון.

"אני מאמין שלכולנו, השחקנים והצוות, יש מועקה ולא קל לקום לבוקר שכזה", אמר קשר הקבוצה יניב לוזון. "בחיים לא הייתי בסיטואציה כזו, וזה מבלבל", מוסיף חברו של לוזון לקבוצה, המגן עומרי קנדה. אין ספק שהמצב הקיים בקבוצה מבלבל לא רק את קנדה. הפעם האחרונה שבה הפועל פ"ת, על 47 עונותיה בליגה הראשונה של ישראל, ירדה ליגה, היתה בתום עונת 1980/81, כשחלק נכבד משחקניה כיום עוד היה בגדר רעיון בלתי ממומש.

"אנחנו בהלם", אומר קנדה, "היינו בטוחים שננצח את הרצליה וקשה לתפוס את מה שקרה, התחושה קשה מאוד. היה שקט מאוד בחדר ההלבשה אחרי ההפסד, ואפשר היה לשמוע זבוב במעופו. כואב לי מאוד על המועדון, כי הפועל פ"ת זה לא עוד סתם קבוצה או מועדון זניח, אלא אגודה מפוארת".

בתום ההפסד להרצליה, אוהדי הפועל פ"ת, שכבר דרשו בעבר את פיטוריו של המאמן אייל לחמן, קראו לעברו קריאות גנאי. עומרי קנדה לא אהב לשמוע את הדברים הללו. "כואב לי הלב על אייל לחמן והעליהום שעשו עליו", אמר המגן הצעיר והוסיף, "מה, הוא רצה לרדת ליגה? בשבילי, ואני מאמין שגם עבור שחקנים אחרים, אייל הוא יותר ממאמן ואני מאוד רוצה לקוות שהוא ימשיך איתנו גם עונה הבאה. לגבי האוהדים, יש להם דרישות, הם רוצים הצלחות, ובצדק".

קנדה ולוזון יודעים שאולי המאבק נגד הירידה חסר סיכוי, אבל יש עוד 7 מחזורים עד לסיום העונה, והקבוצה נכנסת למעגל משחקי גביע המדינה. "אם הפסדנו לקבוצה שנלחמת על חייה כמו הרצליה והפסדנו, אז אין לנו סיכוי ממשי, אבל כשחקנים מקצוענים", אומר לוזון, "אנו צריכים לזכור שיש המשך לליגה, להרים את הראש. בשנה הבאה חייבים להחזיר את הקבוצה למקומה הטבעי בליגת העל".

לוזון וקנדה הם חלק משחקני הבית של המועדון, שחתומים לעונה נוספת ואמורים להיות שחקנים חשובים בשלד הפועל פ"ת העתידית. "יש לנו קבוצה טובה עם שחקנים מוכשרים. יש לדעת לצאת ממצבים קשים ואני מאמין שצריך להתחיל לבנות את הקבוצה לעונה הבאה", אמר לוזון והוסיף, "הפועל פ"ת זה המועדון שגדלתי בו, ובעונה הבאה צריך להעמיד קבוצה חזקה ויציבה שתדע לחזור לליגת העל ולא לדשדש בלאומית. מבחינתי האישית, כמו שתרמתי לקבוצה בהווה, כך גם אשתדל לתרום לה בעתיד".

"ניהול הקבוצה הוא שורש כל רע"

"זה יום שחור", אומר אחד מאוהדי הפועל פ"ת שחבר במועדון האוהדים "החזית הכחולה". אותו אוהד התכוון לא רק לסיכוייה האפסיים של קבוצת הבוגרים לשרוד בליגת העל, אלא גם לירידת הליגה של קבוצת הנוער של המועדון. "בשנה הבאה תהיה רק קבוצה אחת בליגת העל, מכבי פ"ת, וכל בני הנוער שירצו לשחק כדורגל יצטרפו אליה".

"ההנהלה היא שורש כל רע", אומר אוהד אחר של הקבוצה, "רוב האוהדים רוצים שלחמן ישאר כי הוא לקח אחריות ובסופו של דבר היחיד שידע להוציא את המקסימום משחקנים צעירים כמו מעוז סמיה ועומרי קנדה. אף מאמן לא היה מצליח יותר ממנו. הבעיה היא בהנהלה שמכרה בעבר את כוכבי הקבוצה. בשנה הבאה הקהל יהיה עם הקבוצה, אבל אם לא נעלה ליגה אני חושש שאולי הדבר יגרום להרעת מצבו של המועדון".

"אנחנו כועסים יותר משאנו עצובים", אומר יוסי מנחם, מראשי חוג האוהדים "הפנתרים הכחולים". לדידו של מנחם הכתובת היתה על הקיר והפועל פ"ת מאבדת מחוסנה כמועדון כבר מספר שנים. "אפשר לספוג כישלון, אבל לא ירידת ליגה. בשלב מסוים העונה היו צריכים לעדות שינוי בעמדת המאמן ולו כדי להפיח רוח חדשה במועדון ולגרום לשינוי תפיסתי. הזרים שלנו לא תרמו וקידום שחקנים צעירים לא צריך לבוא על חשבון הקבוצה אלא יחד עם קידומה".

חלק מאוהדי הפועל פ"ת חושש שגורל המועדון יהיה דומה לזה של הפועל באר שבע, אשר לא מצליחה לחזור לליגת העל. מנחם מסכים עם ההשוואה וחושב כי אופן ניהול הקבוצה בשנים האחרונות הוא הגורם העיקרי למצבה. "ההנהלה יודעת שהיא לא יכולה להחזיק קבוצה בליגת העל ואנחנו האוהדים כבר אפילו לא שואלים מה עשו עם כל הכסף שהרוויח המועדון ממכירת שחקניו, ושלא יספרו לנו על חובות עבר. מדובר בתהליך שהושרש במועדון, האוהדים השלימו עם הירידה, זה היה באוויר, הכחשנו כאוהדים, אבל ידענו".

"איבדנו אמון באלו שניהלו אותנו ברבות השנים, צריך נקיון אורוות כללי ורק כך נוכל להשתקם לראות אור בקצה המנהרה. האנשים שמובילים כיום את המועדון לא יכולים להועיל לו", מסכם מנחם, "וכיום, אין עתיד לקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully