וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליית זהב שישית לפלפס באוסטרליה

31.3.2007 / 12:40

האמריקני הישווה את שיא הזכיות של ת'ורפ, שמסתבך עם גילויים על שימוש בסמים. גיא ברנע לא העפיל לגמר, שיא עולם לשליחות

עולם השחייה באוסטרליה ממשיך להיות סוער היום (שבת), ולא רק בגלל אליפות העולם שנערכת במלבורן. ה"ל'אקיפ" הצרפתי פרסם כי איאן תורפ, גדולי שחייני אוסטרליה ואחד הספורטאים הדגולים שיצאו מהמדינה הזאת, נכשל בבדיקת סמים במאי 2006.

לפי העיתון הצרפתי, בדמו של ת'ורפ נמצאה כמות אסורה של טסטוסטרון, אבל הוועדה למחלמה בסמים באוסטרליה החליטה לסגור את התיק מכיוון שלא היו לה "גיבוי מדעי" מספיק.

דובר התאחדות השחייה האוסטרלית טוען כי הוא "לא מודע" לבדיקה שכזאת. בינתיים השחיין, שפרש בנובמבר האחרון בגיל 24 עם חמש מדליות זהב אולימפיות, זוכה לגיבוי מלא בארצו.

* מיכאלו זובקוב, המאמן האוקראיני שתועד על ידי מצלמות הטלוויזיה כשהוא מכה את בתו השחיינית, הושעה על ידי התאחדות השחייה העולמית לשש שנים.

חצי גמר שלישי לנבחרת ישראל

חצי גמר שלישי לנבחרת ישראל באליפות העולם הנערכת במלבורן אוסטרליה. גיא ברנע בן ה-20 עשה זאת היום (שבת) לפנות בוקר במשחה ל-50 מטר גב.

גיא עבר את המרחק בזמן של 26.24 שניות, 15 מאיות מעל לשיאו האישי, והעפיל לחצי הגמר מן המקום ה-16 הכללי (מתוך 98 שחיינים).

בחצי הגמר סיים ברנע במקום השביעי במקצה שלו בזמן של 26.45 שניות, ולא העפיל לגמר לאחר שסיים במקום ה-15 מתוך 16 שחיינים.

ברנע גדל בהפועל שחייני הנגב אצל המאמן אמיר פיש, וכיום מתאמן ולומד במכללת קליפורניה בארה"ב.

איתי צ'מה, שביום חמישי השיג את כרטיס הכניסה למשחקים האולימפיים בביג'ין, קבע זמן של 26.67 שניות (שיא אישי ומקום 5 בשחייה הישראלית בכל הזמנים), ודורג במקום ה-26 הכללי.

עוד שיא עולם נשבר במלבורן

נבחרת השליחות של אוסטרליה שברה לעיני הקהל המקומי את השיא העולמי ב-4 כפול 100 מעורב לנשים והעמידה אותו על 3:55.74. הן זכו כמובן בזהב, נבחרת ארה"ב בכסף והסיניות בארד.

מייקל פלפס זכה בזהב השישי שלו (מתוך שמונה משחים) והישווה את שיא הזכיות באליפות עולם שנקבע על ידי איאן ת'ורפ ביפן ב-2001, כשניצח במשחה ל-100 מטר פרפר בזמן של 50.77 שניות. דווקא במשחה זה פלפס לא היה פייבוריט, כיוון שהפסיד בעבר יותר מפעם אחת לאיאן קרוקר, אבל האמריקאי הצליח שוב לנצח.

קייטי זיגלר האמריקאית ניצחה בפוטו-פיניש את לורי מאנודו (צרפת) אחרי 8:18.52 דקות בגמר ה-800 מטר חופשי, והוכיחה שוב שבנשים לא יכולה להיות מקבילה לדומיננטיות של פלפס.

המשלחת האמריקנית זכתה בארבע מתוך שש מדליות זהב אפשריות היום, כשגם מרגרט הולצר ניצחה ב-200 גב בזמן של 2:07.16 דקות, ובן ווילדמן-טורבינר זכה ב-50 מטר חופשי אחרי 21.88 שניות.

תרזה אלסהאמר השבדית ניצחה ב-50 מטר פרפר בזמן של 25.91 שניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully