וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על מה המהומה?

בר שושני

30.3.2007 / 7:55

ירושלים חגגה כאילו זכתה באליפות, כולל קטטה עם גודס, ורק דן שמיר הרגיע: "אני רוצה להגיע לתחרות האמיתית ושם לשחק טוב"

עמי שומן

צילום ועריכה: דרור פיקלני

לפני קצת יותר משנה, הוראס ג'נקינס היה קרוב מאוד להוביל את הפועל ירושלים לניצחון על מכבי תל אביב במשחק גדול במלחה, אבל בסופו של דבר זה נגמר בהפסד, שהיה אחד מחמישה של ירושלים לצהובים באותה שנה. הערב, הפועל ירושלים הוכיחה שהיא בהחלט יכולה לסיים את העונה כדאבליסטית, כשחגגה מוקדם מהצפוי את הפסח עם ניצחון 88:89 על הצהובים במלחה.

עבור נוון ספאחיה וקבוצתו זה היה הפסד שני ברציפות בליגת העל והפסד שני בכלל. המאמן הקרואטי המאוכזב אמר בסיום: "אני מרגיש רע מאוד בגלל שני ההפסדים הרצופים, אבל אני צריך להיות חזק, ואהיה חזק. אם היינו משחקים ככה בגליל היינו מנצחים בלי בעיה. עכשיו צריך לחשוב קדימה לצסק"א. אני רוצה לברך את ירושלים על הניצחון. היו לנו החלטות רעות בסוף והחטאות עונשין, ונתנו להם לנצח. בכל זאת, הגיע להם הניצחון. אני חושב שעיתונאים רבים רוצים לגרום לנו לחשוב שירושלים טובה מאיתנו, גם בגלל שזכתה בגביע. אבל היא עשתה זאת נגד בני השרון, ואנחנו במקום הראשון ואחת משמונה הקבוצות הטובות באירופה. יהיה להם קשה מאוד לזכות באליפות, כי אנחנו נהיה קבוצה חזקה מאוד אז". ספאחיה התייחס למהלכים השגויים שלו ושל שחקניו במאני טיים ואמר: "רצינו לתת בסוף את הכדור להלפרין, אבל הוא קיבל מכה ולא הצליח להתפנות. ניקולה הציל את המצב, רק חבל שבסוף זה לא עזר".

"כל כך כיף לנצח את מכבי ת"א"

המתקאמבק המאושר הוראס ג'נקינס: "אני לא יכול לתאר את ההרגשה מרוב שהיא טובה. מכבי הגיעה אחרי הפסד, וכל כך כיף לנצח אותם, בטח אחרי שניצחו אותנו ארבע פעמים בעונה שעברה, דבר שחשבתי עליו כל הקיץ, כי לא הלך לי במשחקים האלה. אני מתרגש בגלל הדרך שהשחקנים והאוהדים קיבלו אותי. אני מרגיש שלא עזבתי, והיחס המשפחתי הזה איפשר לי להיכנס לעניינים בלי שום בעיות, למרות שהיו שחשבו שזו החלטה רעה להביא אותי. אני רק רוצה להשתלב כאן". על העובדה שהוא עדיין לא השתלב בחמישיה של שמיר אמר ג'נקינס: "אין לי שום בעיה לעלות מהספסל, כל עוד אני תורם להצלחה של הקבוצה זה לא משנה מבחינתי. אני לא בא להשתלט על העניינים, אלא לתרום לחבר'ה שכבר כאן".

מאמן הפועל ירושלים דן שמיר העדיף כרגיל לשמור על פרופורציות: "לא מוכן לדבר על אליפות. אני שמח שניצחנו, כי להרבה אנשים זה לא משחק רגיל, וזה גם מחלחל לשחקנים. אבל בסופו של דבר זה משחק ליגה, עוד יום עבודה מ-27 משחקים. משחק ההתקפה שלנו די זרם והגענו להרבה זריקות טובות, שאת חלקן החטאנו. כמה מהשחקנים עשו מהלכים גדולים, כמו הנקודות של פניני מהקו והתוקף שלקח אוסטין. בפסק הזמן האחרון אין יותר מדי מה להגיד. רצינו לשמור מבלי לעשות עבירה, ולשמחתי הצלחנו לעצור אותם. מכבי שומטת משחקים בליגה, זה דבר די טבעי, ולתקשורת ולקהל זה חשוב, והטעות של קבוצות היא שהן מתייחסות לניצחון כזה כמו משהו שקורה פעם בחיים. אני רוצה להגיע לחגיגה האמיתית, ושם להתחרות ולשחק טוב".

יו"ר הפועל ירושלים דני קליין: "היה משחק ברמה גבוהה, מצד שתי הקבוצות. אני חושב שהיינו עדיפים מההתחלה ושהגיע לנו לנצח. העונה הזו היא מדהימה, גם בלי הניצחון על מכבי, ולא אמרנו את המילה האחרונה. היינו בלי חג'ג' ומתן ועם החוק הרוסי. הקהל הזה הוא הדלק והחמצן ואנחנו פה בשבילו. אני יכול להיות מרוצה אחרי שהבאנו נחת לקהל הזה".

מסתבר שגם לכוח השיטור במלחה לא היה משעמם הערב. לקראת סיום המשחק נזרק רימון עשן צהוב מכיוון היציע מאחורי הסל, שמאכלס את אוהדי הפועל ירושלים. השוטרים דאגו לפזר את הילדים שמצאו את עצמם בתוך ענן עשן. אם זה לא מספיק, בסיום המשחק התפתחה מהומה ביציע הקרוב לשביל שממנו יורדים השחקנים לחדר ההלבשה, בין כמה מהאוהדים הירושלמים לאנשי מכבי תל אביב. אחד האוהדים טען כי עוזר המאמן גיא גודס הלם בו באגרופו. אוהד אחר התפרץ לעברו של מנהל מכבי ת"א מוני פנאן ופגש בהמשך את הבן רגב פנאן, שיצא להגנתו של אביו והיכה את האוהד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully