וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוראס הרס ליותם

29.3.2007 / 22:36

ג'נקינס חגג קאמבק מרשים להפועל ירושלים ויחד עם באוורס הוביל אותה לניצחון 88:89 על מכבי ת"א. מישהו זוכר שהלפרין קלע 29?

כנראה שלעיתים רחוקות יש תמורה לאגרה של חברת צ'רלטון, אפילו כשמדובר במשחק של ליגת העל בכדורסל. טוב, כשהפועל ירושלים ומכבי תל אביב נפגשות למשחק העונה במלחה, בדרך כלל קורים דברים טובים לכדורסל. הפעם זה נגמר בניצחון 88:89 לירושלמים.

קשה לקבוע איזה סיפור יותר מעניין. אולי זה של יותם הלפרין, שבשלבים מסויימים הזכיר את אותו שחקן מצטיין באליפות אירופה לנבחרות עתודה כשקלע 29 נקודות (6 שלשות), אבל ברגעים המכריעים הפך לאותו חסר ביטחון שהחטיא את זריקת העונשין והשלשה הקריטית במשחק.

אולי זה טימי באוורס, שעשה כל מה שרצה במחצית הראשונה וקבע את העובדה שירושלים שלטה בקצב המשחק. אולי בכלל אפשר לבחור בהוראס ג'נקינס, האיש שחזר להפועל ירושלים רק השבוע ואולי הוכיח שהוא דווקא תפור על דן שמיר והשיטה שלו, משהו שיכול להיות מאוד משמעותי במאבק על האליפות.

בשורה התחתונה, הפועל ירושלים תקעה יתד במקום השני. קשה להאמין שמכבי תל אביב תאפשר לה לסיים את העונה הסדירה במקום הראשון, אבל נראה שזה לא יהיה כל כך חשוב אם שתי הקבוצות לא יופתעו בדרך וייפגשו כצפוי בגמר הפיינל פור. מכבי תל אביב תצא ביום ראשון למוסקבה אחרי שני הפסדים רצופים בליגת העל, שהיו הראשונים שלה העונה. מה זה אומר? תשובות ביום שלישי בערב.

מהלך המשחק

הפועל ירושלים פתחה בחמישיה עם: מאיר טפירו, גיא פניני, טימי באוורס, יוריצה גולמאץ ומריו אוסטין. מכבי ת"א פתחה עם: יותם הלפרין, טל בורשטיין, סימאס יסאיטיס, ג'יימי ארנולד וניקולה וויצ'יץ'.

סימאס יסאיטיס פתח את המשחק עם שלשה, אלא שהמארחים הגיבו ב-9 נקודות רצופות והטריפו את הקהל במלחה. הלפרין וארנולד החזירו את הצהובים למשחק והעלו אותם ל-12:15. טימי באוורס, שהיה המצטיין בירושלים ברבע הראשון, הוביל אותה לריצת 0:5 והחזיר לה את היתרון בדרך ל-26:27 בסיום הרבע הראשון.

הוראס ג'נקינס פתח את הרבע השני עם חמש נקודות ויחד עם טרנס מוריס העלה את ירושלים ליתרון שיא, 26:35. ניקולה וויצ'יץ' העיר את מכבי ת"א וצימק ל-39:33, אלא שהמומנטום הזה נעצר בהמשך. לקראת סיום המחצית המומנטום של הצהובים חזר, ליאור אליהו קלע 4 נקודות כולל דאנק מרשים וצימק יחד עם שארפ ל-46:44. מאיר טפירו הגיע לדאבל פיגרס בשניות הסיום וקבע את תוצאת המחצית הראשונה, 46:49 להפועל ירושלים.

מכבי ת"א פתחה את הרבע השלישי מצויין מבחינה התקפית ושלשה של הלפרין העלתה אותה ל-50:52. במקביל, שחקני ירושלים החלו להסתבך בבעית עבירות כשפניני וגולמאץ ספגו את השלישית. למרות זאת, הירושלמים לא איבדו את הראש וטימי באוורס העלה אותם ל-52:55 אחרי 4 דקות של משחק.

בורשטיין והלפרין שמרו על אחוזים סבירים של קבוצתם מעבר לקשת והחזירו את מכבי ליתרון 59:60, אלא שחגיגת התהפוכות במלחה נמשכה ומריו אוסטין הוביל את ירושלים לריצת 1:8. הלפרין קלע שלשה חשובה עם הבאזר וצימק ל-72:68 בסיום הרבע.

ניקולה וויצ'יץ' המשיך את המומנטום והישווה ל-72:72 בתחילת הרבע הראשון, אלא שבאוורס ומרקוביץ'החזירו את ירושלים ליתרון של 6 נקודות. הלפרין קבר את השלשה השישית שלו וניקולה וויצ'יץ' העלה את מכבי ל-80:82, 3:30 דקות לסיום. 1:45 דק' לסיום המשחק, ג'נקינס סיים מתפרצת והחזיר את ירושלים ליתרון, 84:85. שארפ ביצע עבירת תוקף ופניני העלה ל-84:87, דקה לסיום.

יותם הלפרין הישווה במהלך של סל ועבירה ו-20 שניות לסיום נשלח לעונשין ודייק רק בזריקה אחת כדי לקבוע 87:88. מהצד השני, ג'נקינס דייק פעמיים והעלה את ירושלים ל-88:89, 9 שניות לסיום. התוצאה נשמרה עד הסיום, אחרי החטאה של הלפרין.

קלעים

קלעו להפועל ירושלים: טימי באוורס 23 (9 מ-13 ל-2), הוראס ג'נקינס 16 (5 מ-7 ל-2), מאיר טפירו 15 (6 מ-8 ל-2), מריו אוסטין 13 ו-9 ריבאונדים, יוריצה גולמאץ 8, טרנס מוריס 7, גיא פניני 4, ארז מרקוביץ' 3.

קלעו למכבי תל אביב: יותם הלפרין 29 (6 מ-8 לשלוש), ניקולה וויצ'יץ' 14, טל בורשטיין 10, סימאס יסאיטיס 9, דרק שארפ 8, ליאור אליהו 7, ג'יימי ארנולד 6, וויל ביינום 3, נואל פיליקס 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully