וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליפורניה וכל השאר?

אריה בנימין

28.3.2007 / 11:13

אוקלנד והאיינג'לס ימשיכו להתחרות על מקום בפלייאוף ב-AL מערב. השאלה אם טקסס יכולה לאיים, כי סיאטל בטוח שלא

אוקלנד אתלטיקס

מאזן ב 2006: 93: 69 אלופת הבית. הודחה בגמר האמריקן ליג על ידי הטייגרס בסוויפ בן ארבעה משחקים.

הצטרפו: מייק פיאצה, שאנון סטוארט

עזבו: פראנק תומאס, בארי זיטו

שנה אחר שנה עוזבים שחקני הבית של אוקלנד ושחקנים שנקנו במחירי מציאה את החממה שבאיצטדיון הריידרס באוקלנד (מק'אפי קולוסיאום בשמו הרשמי), ברגע שהם מגיעים לדרגת כוכבות כלשהי. די אם נזכיר את מארק מאלדר, ג'ון הדסון, מיגל טחדה, ג'וני דיימון, ג'רמיין דיי וג'ייסון ג'יאמבי. כולם ועוד רבים אחרים עזבו את אוקלנד בשנים האחרונות ככוכבים בתום תקופת הסכמיהם, לאחר שאוקלנד לא יכלה לעמוד בדרישותיהם, ובלא שנמצא להם תחליף מן החוץ.

עם זאת, ההישגים לא השתנו. אוקלנד המשיכה לפתוח את העונות בצורה חלשה, השתפרה לאחר פגרת האולסטר, הופיעה בפלייאוף והפסידה בסיבוב הראשון לקבוצה חלשה ממנה. נכון לשנת 2006 הופיעה אוקלנד ב-5 מתוך 7 הפלייאופים האחרונים וכאשר לא הופיעה –פספסה את המקום בפלייאוף במשחקים בודדים בלבד. בעונה שעברה נשבר המנחוס כאשר האייס ניצחו בסיבוב הראשון את מינסוטה העדיפה, אך הובסו בשלב השני על ידי דטרויט.

במהלך הפגרה עזבו את האייס שני השחקנים האחראים יותר מכל לזכיה בראשות הבית אשתקד – המגיש בארי זיטו ( 10:16 3.83) שחצה את הגשר לסן פרנסיסקו (126 מליון ל- 7 שנים) והחובט פראנק תומאס (39 הום ראנים 114 ראנים מוכנסים, אחוז חבטה 277. ו OPS של 926.) שעבר את הגבול לטורונטו, קנדה (18 מליון לשנתיים).

את תומאס אמור להחליף התופס מייק פיאצה, אשר יעבור הסבה לתפקיד "חובט יחודי". בכך יחסכו מפיאצה שעות רבות של ישיבה שוחקת במצב כריעה מדי יום. הסבה זו אמורה לאפשר לפיאצה להופיע מדי יום למשחקים ולשפר את פריונו הן בהתקפה והן בחיים הפרטיים. החילוף של זיטו, לעומת זאת, הוא פנימי ואת מקומו בראש הרוטציה יתפוס ריץ' הארדן המוערך, אשר היה פצוע משך רוב העונה שעברה (פתח ב- 9 משחקים בלבד). משימתו העיקרית של הארדן העונה תהיה, אפוא, הימנעות מפציעות.

גם יתר מגישי האייס אינם קוטלי קנים. בדני הארן (13:14) ובג'ו בלאנטן (12:16) דובר רבות, ואם אסטבן לואיזה יציג את יכולתו מסוף העונה שעברה (מגיש החודש באמריקן ליג בחודש אוגוסט) ואם ג'ו קנדי (2.31 ERA בתור מחליף) ישמור על יכולתו לאורך אינינגים רבים, תהיה לאייס רוטציה מהמשובחות בבייסבול.

לא זו אף זו – גם הבולפן של אוקלנד הוא מהטובים בליגה. זאת, הודות לקלוזר הצעיר יוסטון סטריט (37 שמירות) ומגישי הסט אפ קיקו קלרו, בראד הלסי וצ'ד גאודין. כל אלו יחד הם צוות המאפשר למגישים הפותחים לפנות את מקומם במגרש בשלב מוקדם, מבלי להתעייף יתר על המידה בידיעה שהנצחון עליו עמלו לא יבוזבז.

ההתקפה היא החלק הבעייתי של אוקלנד. בעונה שעברה עמד אחוז החבטה של האייס על 243. בלבד, כאשר שחקניה היו בעמדות הבקעה –כלומר בבסיס השני והשלישי. נראה כי ייתכן ומצב זה ישתפר מעט העונה. זאת, משום שבסופו של דבר מדובר באותם שחקנים בדיוק, בתוספת שאנון סטוארט, אשר לו מספר עונות יפות ברזומה במדי טורונטו ומינסוטה בהן חבט מעל 200 חבטות בעונה באחוז גבוה מ- 300. ובתוספת מייק פיאצה - ככל הנראה גדול התופסים החובטים בהיסטוריה (למען הסדר הטוב, יצויין כי יכולתו ההגנתית של פיאצה כתופס מעולם לא היתה מהמשופרות).

לצד פיאצה וסטוארט יבלטו בהתקפה ניק סווישר (35 הום ראנים בעונה שעברה ו-6 עד כה באימוני האביב) ןג'ייסון קנדל תופס החובט ראשון בסדר החבטה של אוקלנד, בזכות אחוזי הגעתו הגבוהים לבסיס. ייתכן והאייס יזכו לתרומה משמעותית גם ממילטון ברדלי (אם לא יפצע ולא יתעצבן) ומאריק שאבז –השחקן היחידי בהסטוריה של האייס (האייס היו מועדון קמצן מאז ומעולם – לכל אורך המאה הקודמת, החל בעשורים הראשונים וכלה בשנות התשעים) שהוחתם לחוזה ארוך טווח עתיר מליונים (66 מילון ל- 6 עונות לפני שנתיים) אשר אף כי זוכה לכפפות זהב בגין משחק ההגנה שלו, עדיין לא ממצה את יכולתו העצומה כחובט (רק 22 הומראנס, 72 ראנים מוכנסים ואחוז חבטה של 241. בעונה שעברה).

תחזית: האייס יתחילו חלש, יגבירו קצב ויתמודדו עד לישורת האחרונה בה ייצמדו לאיינגלס בקרב עד לישורת האחרונה. בכל מקרה, אף אם יעפילו לפלייאוף, יש להניח כי יפסידו בסיבוב הראשון – יש קבוצות טובות מהם.

לוס אנג'לס איינג'לס

מאזן ב 2006: 73:89

הצטרפו: גארי מת'יוס ג'וניור, שיי הילנברנד

עזבו: ג'יי. סי. רומרו, כריס פרייד

לגארי מתיוס ג'וניור היה טיימינג מהסרטים בחורף האחרון. לא יבשה הדיו על חוזהו בן ה-50 מליון דולר (ל- 5 שנים), שנחתם לאחר עונת קריירה מהסוג של אדריאן בלטרה (ראה להלן בפרק אודות המארינרס) וכבר הואשם ג'וניור בתחקיר עיתונאי, בנטילת הורמוני גדילה. מת'יוס סרב לאשר או להכחיש החשדות נגדו ואף לא יצא בהצהרה כלשהי בעניין, אשר עדיין נבדק. יש לציין כי השפעתם של הורמוני גדילה על ספורטאים היא זניחה ואינה דומה כלל להשפעותיהם של סטרואידים, ראה לינק מצורף.

מי שככל הנראה אינם זקוקים להורמוני גדילה הם צוות המגישים הפותחים של לוס אנג'לס, ובמיוחד המגיש ברטולו קולון. בצוות המגישים הפותחים של המלאכים הנחשב לאחד הטובים בליגה ולכל הפחות לאחד הטובים בבית, נמצא ג'ון לאקי, אס נכון להיום (3.56 ו-190 פסילות בסטרייקים). לאחר לאקי יש לציין את ג'ארד וויבר שסיים עונת רוקי מזהירה עם 2:11 ו 2.56, קלווים אסקובר (14:11, 3.61), ארווין סנטנה הצעיר (8:16, 4.28) וג'ו סונדרס (3:7, 4.71 בעונת רוקי). מעל כולם מרחף צילו הכבד (120 ק"ג לפחות) של זוכה הסיי יאנג לשעבר בארטולו קולון (14 מליון דולר לעונה) , אשר אמור לחזור מפציעת כתף במהלך חודש מאי העונה, לאחר ששהה ברשימת הפצועים משך רוב העונה שעברה.

צוות המגישים המחליפים של האיינג'לס כולל את קיי-רוד – פרנסיסקו רודריגז הצעיר (25) - שמתבגר ומתגבר והופך לאחד הקלוזרים הגדולים במשחק (47 שמירות בעונה שעברה, 45 שמירות ב2005). לרודריגז יסייעו הקטור קרסקו (שמו המלא הקטור פ'צקו פיפו קרסקו) ג'סטין ספירר (ממוצע פסילות בסטרייקים של 9.7 ל-9 אינינגים) וסקוט שילדס (2.81 בקריירה עם ממוצע של למעלה מ- 71 משחקים ב- 3 השנים האחרונות). כל מה שנותר לפותחים הוא להגיש בצורה סבירה והבולפן ידאג לשאר.

ומה בהתקפה? מת'יוס מיודענו (313. 194 חבטות, 102 ראנים והגנה עם גלגולים שמזכירים את לירן שטראובר) הצטרף לקבוצה של ולאד גררו - MVP עונת 2004 - ומועמד תמידי בכל עונה (נתוניו ב- 2006 – 33 ה.ר. 116 ראנים מוכנסים, 329.). גארט אנדרסון ינסה לשחזר את יכולותיו משנים עברו עת היה תותח על שהוביל את האיינג'לס לזכייה באליפות בשנת 2002 (כנראה שלא ממש יצליח) ושיי הילנברנד יתן עונה סולידית (בסביבות 20 הומראנים ו- 80 ראנים מוכנסים) כחובט ייחודי. האיינג'לס בונים גם על השתלבות מהירה של הרוקי האוויי קנדריק (361. במיינור ליגס) בבסיס השני.

תחזית: יציבות בהגשה וגררו בהתקפה יספיקו לאיינג'לס לקרב צמוד על ראשות הבית עם אוקלנד.

טקסס ריינג'רס

מאזן ב-2006: 85:76

הצטרפו: סמי סוסה, פרנק קטלונטו, אריק גנייה

עזבו: גארי מת'יוס ג'וניור, קיפ וולס, קרלוס לי

כנראה שאנו צפויים בקרוב לפריצת דרך חשובה מאד בתחום הסמים הממריצים והסטרואידים. זאת מדוע? משום שסמי סוסה, המכונה סלאמין סמי, חוזר לפעילות לאחר שנת פרישה, עם אחוזי חבטה מדהימים של 462. באימוני האביב.

למי שכבר הספיק לשכוח, סוסה כבש לבבות רבים בשנת 1998 עת ניהל את המירוץ האפי עם מרק מקגווייר על תואר ההום ראנים תוך שבירת שיאו בן ה-37 של מאריס לכמות הומראנים בעונה. זאת, כאשר שניהם, על פי הסברה, צרכו סטרואידים (אף שאין לכך ראיות, השחקנים מעולם לא הודו בכך מפורשות, ומעבר לכך, סטרואידים לא היו אסורים באותם שנים).

סוסה הינו השחקן היחיד בהסטוריה עם 3 עונות בהן חבט למעלה מ- 60 הומראנים בעונה והוא נבחר לMVP בשנת 1998. החל משנת 2003 עם התפוצצות פרשת הסטרואידים, החלה גם ההידרדרות של סוסה, אשר בין היתר אף נתפס חובט בהחזיקו מחבט שעם אסור, עד שבשנת 2006 לא נמצאו לו מחזרים והוא לקח שנת חופש מבייסבול (סוסה מעולם לא פרש באופן רשמי). השנה זכה סוסה בן ה- 39 לחוזה בן חצי מיליון דולר בתוספת תמריצים (ויש אומרים גם ממריצים) – סכום זה רחוק מאד מסך 17 מליון הדולרים לעונה, אותם הרוויח כשהיה בשיאו, אך עדיין מדובר בסכום לא רע בכלל. ). למען הפרוטוקול, יש לציין כי כמה מאוהדיו נוטים לייחס את הירידה בכושרו של סוסה החל משנת 2003 לפגיעה בראשו בכדור אותו הגיש לעברו המגיש סולומון טורס.

לאור האמור ולאור הצלחתו הרבה של סוסה עד כה באימוני האביב ניתן לומר ששנת החופש סייעה לסוסה לחזור לעצמו ולחילופין, אם נהיה אכזריים, כי מדובר בסם חדש בלתי ניתן לזיהוי אשר פרטים אודותיו יתגלו בהמשך.

מכל מקום, סמי מצטרף לקבוצה המצוייה בהליכי בניה. רון וושינגטון המאמן הפופולרי מאוקלנד מונה למנג'ר וצורפה סוללה של שחקנים ותיקים, לרבות המגישים הותיקים שנשארו מהעונה שעברה, ויסנטה פדייה וקווין מילווד. שני אלו – מהווים הבסיס לרוטציה רעועה במיוחד אשר תכלול גם את ברנדון מקרתי, רובינסון טהדה וככל הנראה גם את ג'יימי רייט. רוטציה זו תנעים את שהותם של הקבוצות האורחות בדאלאס ויש להניח כי רוטציית המגישים תיתן לקבוצות רבות הזדמנות לשפר את ממוצעי חבטותיהם.

פרויקט נוסף של הריינג'רס העונה הוא החזרתו לחיים של אריק גאניה, שיאן השמירות הרצופות, אשר ינסה לחדש ימיו כקדם. סיכויי הצלחתו אינם ברורים בשלב זה, אף כי ברור כי תהיה הרבה עבודה לצוות המגישים המחליפים ובעיקר למגיש הלונג רליבר – הוא המגיש אשר נקרא לדגל לרוב כשהמשחק אבוד, כשקבוצתו קיבלה מספר רב של ראנים באינינגים הראשונים, ונותרו מספר רב של אינינגים אותם חייבים להעביר עד לסיום המשחק.

בחלק ההתקפי הריינג'רס מציגים כמה סוסים מלבד סמי סוסה. בעמדת השורטסטופ מככב מייקל יאנג (למעלה מ- 200 חבטות ואחוז חבטה של 300. ב-4 העונות האחרונות), ללא ספק אחד השחקנים הטובים בעמדה זו, ומארק טישיירה חובט ההומרים הדגול (33 הומראנס, 110 ראנים מוכנסים), המשחק בבסיס הראשון. לאלו מצטרפים קני לופטון האגדי, שמסיבה שאינה ברורה מחליף קבוצה כל עונה אף שממרומי גילו (39) ממשיך לתת תפוקה טובה בתפקידו כחובט ליד-אוף, כמו גם האנק בליילוק ואיאן קינסלר שיתנו תפוקה של רול פליירים וכמובן סמי סוסה.

תחזית: אם סמי חוזר להיות החובט שהיה בזמן המירוץ עם מגווייר ולפני פרשיות השעם – מקום ראשון באנקר. אם לא – מרכז טבלה (כלומר – מקום שלישי).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

סיאטל מארינרס

מאזן ב 2006: 84:78

הצטרפו: ג'ף וויבר, מיגל בטיסטה, הורשיו רמירז, חוזה גיין
עזבו: ג'יימי מויר, גיל מש, ג'ואל פיניירו

מאז עונת 116 הנצחונות המונצחת ומתועדת של סיאטל בשנת 2001, אין ספקות בקשר לכיוון אליו דוהר המועדון – למטה בלי בלמים, כשבשלוש העונות האחרונות עומד ממוצע ההפסדים של המארינרס על 92.

הליך הדעיכה של סיאטל לווה בשלל החלטות גרועות של הנהלתה, כדוגמת ההחלטה בחורף 2005 על החתמתו של שחקן הבסיס השלישי אדריאן בלטרה לחוזה בן 64 מיליון ל-5 לאחר שנתן עונה טובה אחת בלבד (היא עונת החוזה, כמובן). כך, למשל, עונת השיא של שחקן הבסיס השלישי אדריאן בלטרה היתה ב-2004, כשעוד היה במדי הדודג'רס (48 הומראנס 121 ראנים מוכנסים, 200 חבטות 348.). עונת 2004 נראית יותר ויותר כלא טבעית והסתייעה בחומרים אסורים. די אם נציין כי 25 הוא מספר ההום ראנים הגבוה ביותר אליו הגיע בלטרה בעונה שאינה 2004 ואחוז הסלגינג שלו ב- 2004 (629) גבוה ב- 172 נקודות ממוצעו הרב שנתי (457).

למרות זאת, נראה כי חוזהו של בלטרה הוא דווקא הדאגה הקטנה של סיאטל. 2007 היא העונה האחרונה בחוזהו של איצ'ירו סוזוקי, הפנומן היפני ואחד השחקנים המעניינים והמוכשרים בעולם הבייסבול כיום. שנה אחר שנה מצליח איצ'ירו לצבור למעלה מ-200 חבטות מוצלחות ו- 100 ראנים בנוסף לכמות הגונה של בסיסים גנובים, וכל זאת בלא תמיכה של ממש מצד חבריו לקבוצת התחתית. יש להניח שכל נתוניו ההתקפיים של איצ'ירו היו גבוהים יותר לו היו לו במארינרס שחקנים טובים יותר אשר היו יכולים לקדמו בבסיסים, להכניסו "הביתה" ול"הגן" עליו. בתנאי השוק של היום, שחקן מעולה עם קופצים רבים כמו איצ'ירו, יזכה לחוזה בן תשע ספרת וככל שסיאטל תרצה לשמור את היהלום אצלה, לא תהיה לה ברירה אלא לפתוח את הארנק. הצרה היא שבמקרה כזה לא ישאר לה הרבה לצוות מסייע לו זקוק איצי'רו בדחיפות כבר העונה.

ולחלק ההגנתי - צוות המגישים של סיאטל כולל את פליקס הרננדז הצעיר (יהיה בן 21 באפריל) המבטיח (14:12 בעונה שעברה), ג'רוד וושבורן שמנסה לשחזר את יכולתו מ-2002 (18- 6, 3.15) ולא כל כך מצליח (14:8, 4.57 ב-2006), ג'ף וויבר שכיכב בפיילאוף של העונה שעברה במדי סט לואיס וינסה לנסות להציג יכולת טובה ברציפות משך עונה שלמה, מה שלא עשה מעולם. לשלושה אלו יצטרפו הורשיו רמירז (5:5, 4.78 באטלנטה אשתקד) ומיגל בטיסטה הוותיק. לא מרשים, אבל זה מה שיש...

הבולפן, אשר מובטח כי לא יהיה נטול עבודה, נראה מעט יותר מבטיח מהרוטציה. הקלוזר הוא ג'יי ג'יי פוץ, אשר אף כי די באיזכור שמו כדי לעורר בת צחוק על פניהם של חובטי הקבוצה היריבה ולהוציאם מריכוז, לא שקט על שמריו ושדרג משמעותית את יכולת הזריקה שלו בעונה שעברה (36 שמירות, 2.30). הוא הוסיף לרפרטואר פסילות בסטרייקים. שאלת המפתח כיום היא האם העונה הקודמת של פוץ היתה מין עונת בלטרה חד פעמית או שמא יש בה כדי ללמד גם על הבאות. הסט אפ מנים יהיו אריק או'פלריטי ומרק לואו והסיכוי שתשמעו עליהם השנה מעבר למה שכבר נאמר בשורות אלו הוא אפסי.

בחלק ההתקפי של האינינג יתבססו המארינרס על איצ'ירו, ריצ'י סקסון (34 הומראנים בעונה שעברה), ראול איבנז (123 ראנים מוכנסים) ועל חוזה גיין שחזר מפציעה ויכול להיות שחקן של 30 הומראנים עם אחוז חבטה 300. כן ימשיכו המרינרס לקוות לנס עם בלטרה.

תחזית: יהיה אפרורי מאד בסיאטל ולא רק בגלל מזג האויר. עיתונים שטרם מוחשבו יכולים כבר עכשיו להכין גלופות של בית זה למדור הספורט כשסיאטל רשומה במקום האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully