וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מה העילה למלחמת הערוצים?

רוני קורן-דינר

28.3.2007 / 8:41

סכסוך על רקע חוב של עשרה מיליון שקל גרם לצ'רלטון להפסיק להעביר תכנים לערוץ הספורט. מי סובל מזה? היי, איך ניחשתם - אנחנו

המלחמה בין ערוץ הספורט לבין צ'רלטון על זכויות שידור שוב מסלימה. בשבוע האחרון מסרבת צ'רלטון, בבעלות אלי עזור ופיני זהבי, להעביר לערוץ הספורט משחקי כדורגל וכדורסל שעד כה היה בין הצדדים הסכם לגביהם.

לטענת צ'רלטון, ערוץ הספורט חייב לה כ-10 מיליון שקל עבור אותן זכויות שידור. בערוץ הספורט לא מכחישים את קיומו של החוב, אך טוענים כי הפסיקו לשלם בשל העברה לא סדירה של שידורי המשחקים, וכן בשל סירובה של צ'רלטון לקזז תשלומים בגין משחקים שלא הועברו במועד או לא הועברו כלל.

משחקי המריבה בין הצדדים, ששודרו עד כה בערוץ הספורט תמורת תשלום לצ'רלטון, הם משחק כדורסל בליגת העל בימי א', המשחק המוקדם בליגה האנגלית בכדורגל בימי א', משחק יום ו' בליגת העל בכדורגל ותקצירים של הליגה האנגלית וליגת העל בכדורסל.

בשל הפרת ההסכם לכאורה, מאיימים בערוץ הספורט שיפנו לבית המשפט. בין הצדדים מתנהלות מזה כשנה תביעות הדדיות על סך מיליוני שקלים בשל טענות על הפרות הסכמים ורכישת זכויות שידור לאירועי ספורט לכאורה ללא מכרז.

בין ערוץ הספורט וצ'רלטון קיימת תחרות עזה על רכישת זכויות שידור לאירועי ספורט אטרקטיביים, וכעת מתווספת לכך תחרות על כיס לקוחות חברות הכבלים והלוויין בערוצים חדשים בתשלום שכל אחת מהן מעלה.

ערוץ הספורט העלה לאחרונה שני ערוצים חדשים - "5 גולד" ו-"5 לייב", ערוץ נוסטלגיית ספורט וערוץ חדשות ספורט. שני הערוצים עלו רק בחברת yes לפי שעה, במחיר 29.90 שקל לחודש (בששת השבועות הראשונים הערוצים משודרים חינם); צ'רלטון מתכוונת להעלות שני ערוצים משלה בעוד כחודש - ספורט 1 וספורט 2, שבהם תשדר משחקים מליגת העל בכדורגל, אירועי ספורט נוספים ותוכניות אולפן. הערוצים יעלו למנוי כ-50 שקל בחודש, אם כי תתאפשר רכישה בודדת של משחקים לצפייה בתשלום.

פרסומתHOT, שמסרבת להעלות לפי שעה את הערוצים החדשים של ערוץ הספורט, העלתה היום ערוץ חדש מבית היוצר של צ'רלטון, ספורט 3, המשודר חינם למנויים, ובו משודרים בין השאר המשחקים שלא הועברו לערוץ הספורט.

בערוץ הספורט מאשימים כי עיתוי הפסקת השידורים אינו נעוץ בחוב שלהם כלפי צ'רלטון. "כרגיל מי שהפרו את ההסכם הם צ'רלטון ולא אנחנו. אנשי צ'רלטון בפאניקה מעליית שני הערוצים שלנו לאוויר, והם מחפשים לחבל בהם אפילו בדרכים לא חוקיות", מסרו מהערוץ. אדר זהבי, מנכ"ל צ'רלטון, אישר כי החברה הפסיקה להעביר את זכויות השידור לערוץ הספורט, והדגיש כי הסיבה היא אך ורק החוב של החברה כלפי צ'רלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully