וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכרחים להמשיך לשלם?

28.3.2007 / 7:39

משיקים ערוצים חדשים וגובים מאיתנו עוד כמה שקלים, כי עבדים היינו, ונשארנו. אז זהו, שלא ממש חייבים להיפרד מעוד 358.80 שקלים בשנה

- "שומע, חזרתי עכשיו מחופשה באנטליה, שבוע שלם עם הכל כלול למשפחה, עלה לי רק 170 דולר".

- "בוא'נה, עבדו עליך, אני עשיתי את אותו דיל כולל כניסה למצפה התת ימי הבינלאומי של בודרום ב-150 דולר"

אם יש משהו שהישראלי שונא, זה לצאת פראייר. אם יש משהו שהישראלי שונא יותר זה לצאת פראייר ושמישהו מבין קרוביו או מכריו עוד יידע על זה. ידוע שלפני כל איזה נופשון קטן בטורקיה מרים הישראלי טלפון לסוכנויות סטייל "שוש טורס" או "מוש טורס", יושב לפקידה מ"הדקה ה-90" על הווריד ומברר עם "איסתא" אם הדיל במרמריס כולל גם שיאצו לאישה וגלידה חינם לילדים. אבל הכל בולשיט ומתמטיקה של חרקים. עם ישראל הוא העם הכי פראייר בעולם. וברוח חג הפסח המתקרב, עבדים היינו ועבדים נשארנו.

לעומת צרפת, אומה סוציאליסטית אמיתית ששימרה בתוכה את רוח המהפכה מסוף המאה ה-18, ויזמה חרם צרכנים בגלל עליית מחירי הבשר בחצי יורו, או האיטלקים, שלא ידועים בלהט הפוליטי שלהם אבל המציאו את המושג "שביתה איטלקית", ישראל מפגרת שנות דור באופן בו חברת הצרכנים שלה מסוגלת להתאגד ולמחות. כאן, ירטנו דקה וחצי על הנושא שעל סדר היום ונמשיך לשלם את אותן עמלות לבנקים, להצביע לאותם פוליטיקאים כושלים, לקטר על ה"תחרות" בין החברות הסלולאריות, לצקצק על הקמת עוד מגדל משרדים שמסתיר את השמש במרכז העיר, ובעיקר לשלם. על הכל.

ואם אפשר לחלוב, אז למה לא. הנה קם לו ערוץ הספורט, שרוצה להתפתח ולהגדיל את רווחיו, ומה יניב אתנן כלכלי יותר מהשקת עוד שני ערוצים בתשלום, אשר ישלשלו לכיסו ולכיס חברות הלוויין עוד כמה שקלים טובים. תמורת 29.90 שקלים לחודש יוכל חובב הספורט הממוצע ליהנות מעוד שידורים ישירים ומקלאסיקות שיגרמו לו להזיל דמעה. לזילותה של השפה העברית כבר התרגלנו מזמן, כי הרי "לייב" יותר סקסי מ"חי" ו"גולד" הרבה יותר נוצץ מסתם "זהב". נו מילא. השפה העברית המתאנגלזת היא נושא לדיון אחר, אבל למה המחירים עליהם אנו נאלצים לשלם עבור הטלוויזיה מאמירים, וללא תמורה? נמאס. שני הערוצים הללו אמורים לספק תכנים, שעם קצת מאמץ ותכנון ולוח שידורים יעיל יותר, היו משודרים בערוצי הספורט הקיימים, עליהם אנו משלמים ממילא את מיטב כספנו.

מה זה "מיטב כספנו"?

בואו נבחן לרגע את ה"מיטב כספנו" הזה. אחרי ששילמנו כמו אזרחים טובים את אגרת הטלוויזיה והרדיו (446 שקלים לשנת 2006, 350 שקלים לשנת 2007) נשלם תמורת מנוי בסיס בכבלים 196 שקלים, כי אי אפשר לחיות רק עם רוממה. ואיך נגדל את הכרס בלי שידורי הספורט? 24 שקלים עולה היום ערוץ 5+, היקר בערוצי הטלוויזיה. מי שחשקה נפשו בחבילת הבסיס ובתוספת 5+ יפרד בחודש מ-220 שקלים. 2,640 שקלים בשנה. פתאום אגרת הטלוויזיה נראית כמו בדיחה, הא?

כיום רק מנויי הלווין יכולים להתחבר לשני הערוצים החדשים. שיוויון תמיד היה אחד מערכי החברה הישראלית, והכבלים לא יוותרו על ההזדמנות לשלשל עוד כמה פרוטות לכיס כשבאפריל חברת "חם" (HOT בשבילכם) תשיק שני ערוצי ספורט מקוריים משלה, בשיתוף צ'רלטון. זה נחמד, אבל מה עם ה"לייב" וה"גולד"?

פעם 5+ היה נחשב למותרות, והערוץ, שעולה 288 שקל בשנה, כבר הרגיל אותנו לזה שלא משודרים בו משחקים מליגת העל בכדורגל וכדורסל, או טורנירי טניס עולמיים (למעט ווימבלדון וספיישלים נדירים של שחר פאר). שני הערוצים החדשים עולים יחדיו 29.90 שקלים וביחד עם 5+ הם שווים 53.90 שקלים בחודש, 646.90 בשנה. ולסיכום, כמה משלם מנוי ל"כן" (YES בשבילכם) עבור התענוג? חבילת בסיס הכוללת בתוכה את חבילת הספורט מסתכמת ב-215 שקלים, אבל מי שרוצה את שני הערוצים החדשים יוסיף את אותם 29.90, ובסך הכל 244.90 שקלים בחודש, 2938.80 שקלים בשנה. יחד עם אגרת הטלוויזיה, ישלם מנוי לווין 3,288.80 שקלים בשנה כדי לבהות בקופסה המרצדת בסלון ביתו.

שני הערוצים החדשים עולים בשנה 358.80 שקלים והם יעניקו לכם את חווית הצפייה שהיתה אמורה להיות מנת חלקם של אלה המנויים לספורט 5 ו-5+, אבל אם אפשר להרוויח עוד כמה שקלים, אז למה לא. סתם בשביל הספורט, בסכום הזה אפשר לקנות 67 קרטונים של חלב, או 45 בקבוקי שמן סויה, מוצרי יסוד עבור מיליון ו-630 אלף האזרחים שחיים מתחת לקו העוני (לפי דו"ח העוני של המוסד לביטוח לאומי שנת 2005).

אם פעם נאמר על עם ישראל, "ככל שיכוהו כן ירבה וכן יפרוץ", אז היום יש לתקן ל"כן ירבה לשלם". אנחנו ממש לא חייבים לשלם על חבילת הספורט המהודרת הזאת. אבל בעם ישראל מדובר וכולנו עבדים של מישהו. לכן ישנה תחושה, שכמו תמיד ימשיכו אנשי הסיגרים והחליפות לספור את המזומנים, כי הם יודעים טוב מאוד שפראיירים לא מתים ולא מתחלפים, אלא משלמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully