וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הבוס?

28.3.2007 / 21:49

טוני כבש צמד חשוב לאיטליה בניצחון 0:2 על סקוטלנד. אזרבייג’אן הדהימה את פינלנד, צפון אירלנד את שבדיה. סרביה-פורטוגל 1:1

ארבעה ימים אחרי מחזור המשחקים הקודם, התקבצו היום (רביעי) שוב נבחרות אירופיות רבות תחת דגלן וסמלן, בדרך למטרה הנכספת, תקיעת הנס באוסטריה ושוויץ 2008. כעת, יחזרו השחקנים לקבוצותיהם, לסיים את המלאכה בליגות המקומיות וישובו להתאגד רק בתחילת חודש יוני לקראת סבב המשחקים הבא.

המשחק המרכזי היה בבארי, כשאלופת העולם, איטליה, פגשה את סקוטלנד בבית 2. האזורי התעשתו וניצחו 0:2 מצמד של טוני וחזרו לתמונת העלייה. אוקראינה השיגה 0:1 על ליטא, ששלח אותה גבוה אל הצמרת. גאורגיה קטפה שלוש נקודות מול איי פארו, שכבשה לראשונה בקמפיין, בסיום 1:3.

ההפתעות בבית 1 המשיכו ליפול, ובגדול. בשבת קזחסטן ניצחה את סרביה בביתה, והיום פינלנד נפלה מול אזרבייג'אן בבאקו (1:0) וירדה מושפלת. פולין נהנתה מהתיקו של סרביה ופורטוגל (1:1) ומהפסדם של הפינים כדי לייצר בריחה קטנה אחרי ניצחון מול ארמניה (0:1), אך היא עם משחק עודף.

המשחק המעניין בבית 3 הפגיש את טורקיה ונורבגיה. הסקנדינבים סיימו בתיקו 2:2 דרמטי, כהשטורקים השוו בדקה ה-90. יוון התאוששה אחרי ההשפלה לטורקיה, עם 0:1 מול מלטה. הונגריה ניצחה את מולדובה 0:2.

צ'כיה ניצחה 0:1 קטן אבל חשוב מול קפריסין בבית 4 והחזירה לעצמה קצת מהכבוד. אירלנד ממשיכה לרדוף אחרי הצ'כים, עם ניצחון בתוצאה זהה בבית מול סלובקיה. ווילס לא פישלה מול סן מרינו, 0:3.

צפון אירלנד בשמים. הנבחרת הקטנה השיגה ניצחון נוסף, הפעם מול האריה השבדי (1:2), שהעלה אותה למקום הראשון בבית 6. ספרד דידתה מול איסלנד, אך אספה לחיקה עוד שלוש נקודות (0:1). ליכטנשטיין השיגה ניצחון ראשון בטורניר, 0:1 מול לטביה, שכבר לא תזכה ככל הנראה להשלים הופעה רצופה שנייה ביורו.

בבית 7 נפלה הפתעה קטנה כשבולגריה, בביתה, סיימה רק ב-0:0 עם אלבניה. רומניה התעמתה לוקסמבורג ואספה שלוש נקודות אחרי 0:3. ג'ובאני ואן ברונקהורסט הציל את הולנד עם שער בדקה ה-85 וניצחון על סלובניה בחוץ.

בית 1: הפעם פינלנד היא הקורבן

סרביה - פורטוגל 1:1

הסרבים שבו הביתה אחרי ההשפלה בקזחסטן. פורטוגל הגיעה אחרי רביעייה מול בלגיה, ביחד עם כריסטיאנו רונאלדו, שהיה בספק, כשהיא ידעה שבבלגראד זה לא יהיה קל. האורחים דווקא פתחו מצוין עם שער כבר אחרי חמש דקות של טיאגו, שהגביה בצורה מצוינת מעל השוער. המקומיים מצאו את שער השוויון בדקה ה-37 מנגיחה של בוסקו יאנקוביץ, לאחר הרמת קרן של דיאן סטנקוביץ'. פליפה סקולארי, מאמן נבחרת פורטוגל, מסיים את המחזור כשהוא במקום השני, הודות להפסד המפתיע של פינלנד לאזרבייג'אן.

פולין - ארמניה 0:1

הפולנים ממשיכים להוליך את בית קבוצות הפ' (פולין, פינלנד פורטוגל) אחרי הניצחון הדחוק מול ארמניה, שעדיין אחרי חמישה משחקים נשארה בצוותא עם אסטוניה, ללא כיבוש בקמפיין. נראה כי הפולנים בזבזו את כל התחמושת על אזרבייג'אן בשבת (0:5), למרות זאת, נשאר להם קצת בקנה. זורובסקי כבש את שער הניצחון בדקה ה-26. הפולנים הרוויחו מכל הכיוונים, פינלנד הפסידה וסרביה ופורטוגל סיימו בתיקו, מה שהבריח אותם מהדולקות אחריהם, למרות שהם עם משחק עודף.

אזרבייג'אן - פינלנד 0:1

ההפתעה הגדולה של המחזור. יארי ליטמאנן הותיק ומיקל פורסל חזרו לשורות הפינים, למבחן אופי לא קשה במיוחד בבאקו. אולם הפינים, שהפתיעו עד כה במוקדמות, נכשלו בגדול וסיכוייהם להעפיל אחרי ההפסד נגד הקבוצה החלשה בבית, שספגה חמישייה מפולין בשבת, ירדו. אימאמלייב הדהים בדקה ה-83 את אירופה והביא ניצחון ראשון לנבחרתו.

בית 2: טוני עבור דונאדוני

איטליה - סקוטלנד 0:2

אלופת העולם הגיעה במצב לא כל כך טוב למשחק. האזורי ידעו שכל תוצאה מלבד ניצחון תרחיק אותם מהשתתפות ביורו, כשצרפת ואוקראינה חזק בתמונה. גם הסקוטים, יריביהם היום, לא טומנים ידם בצלחת, כשהגיעו למשחק בבארי לאחר הניצחון דרמטי בשבת על גאורגיה. לוקה טוני, חלוץ פיורנטינה והאיש למשימות מיוחדות, עשה את העבודה עבור מאמנו הלחוץ, רוברטו דונאדוני, כשכבש צמד בדקות 12 ו-70. בית 2 מסתבך והולך. שלוש נבחרות (צרפת, סקוטלנד ואוקראינה) עם 12 נקודות. אלופת העולם, לעומת זאת, עם 10, אבל אחרי שפתחה רע את המוקדמות היא מצמצמת פערים.

אוקראינה - ליטא 0:1

הנבחרת שהגיעה עד לרבע גמר המונדיאל, סיימה שבוע מוצלח מבחינתה עם שש נקודות. ביום שבת הם ניצחו את איי פארו והיום בבית השיגו עוד שלוש נקודות נגד חברה אחרת לשעבר באימפריה הסובייטית. אנדריי שבצ'נקו חזר לשורות האוקראינים, אבל אולג גוסב, שהבקיע גם בשבת, כבש בדקה ה-47. אוקראינה ומאמנה אולג בלוחין עם 12 נקודות מחמישה משחקים, והם בעמדת זינוק טובה לקראת ההמשך.

גאורגיה - איי פארו 1:3

הסקנדינבים הבקיעו את הגול הראשון שלהם בקמפיין. יעקובסן היה המאושר לעשות זאת בדקה ה-56, אלא שהגאורגיאנים, שהפסידו באופן אכזרי בשבת לסקוטלנד, הספיקו לכבוש פעמיים קודם לכן עם סירדזה (25) ואיאשווילי (45). האחרון הבקיע את השני שלו בדקת הסיום בפנדל. מלבד הכבוד והעובדה שגאורגיה עקפה את ליטא, בדרך למקום החמישי, אין להם הרבה מה לחפש בטורניר הנוכחי.

בית 3: אלטינטופ הושיע את טורקיה

טורקיה - נורבגיה 2:2

אם אי פעם מאמן יצטרך להראות לשחקניו נפילת מתח מהי, שייקח כדוגמה את נבחרת טורקיה. אם הוא רוצה להראות מהי עלייה מהבור, שיביא את נורבגיה כדוגמה, וגם את טורקיה. שתי הנבחרות הגיעו למשחק שנערך בפרנקפורט, גרמניה, זכר לעונש הרדיוס הקשה שספגה טורקיה אחרי ההתפרעויות מול שוויץ בפלייאוף העלייה למונדיאל, במגמות מעורבות. הטורקים הגיעו בשיא, אחרי הניצחון ההרואי על יוון בחוץ 1:4 ועם מאה אחוזי הצלחה בבית. הנורבגים הפסידו בשבת בבית לבוסניה 2:1.

חמיט אלטינטופ, שחקנה של שאלקה, היה הגיבור של הטורקים עם צמד בדקות ה-72 ו-90, שני השערים נכבשו בבעיטות חופשיות. לפני זה, בדקה ה-31 עלתה נורבגיה ראשונה על הלוח. סימון ברנה כבש אחרי בישול של פרדריק שטרומסטאד. תשע דקות חלפו וקפטן הנורבגים מרטין אנדרסן הדהים בשנית את הטורקים. טורקיה לא הפסידה, אך המאזן המושלם והשבוע, שיכל להיות חלומי, התקלקלו קמעה. בכל זאת היא שומרת על המקום הראשון בבית. הנורבגים, שהיו כה קרובים לעשות הפתעה, הפסידו שתי נקודות וממשיכים להתרחק מהיורו.

מלטה - יוון 1:0

אלופת אירופה הגיעה לאי הקטן, אחרי התבוסה המשפילה בבית לטורקיה (4:1), יריבתה המרה. אוטו ריהאגל ראה את נבחרתו לא מצליחה להבקיע 67 דקות, אבל אז הוציא הרבה אוויר כשאנגלוס באסינאס כבש פנדל, אחרי שגקאס, חלוצה המצוין של בוכום, הוכשל ברחבה על ידי בריפה, שגם ראה את האדום. יוון, למרות שהשיגה רק שלוש נקודות בשני משחקיה השבוע, חזק בתמונת העלייה והיא ככל הנראה תוכל בקיץ 2008 לנסות להגן על תוארה.

הונגריה - מולדובה 0:2

המקומיים, שהיו חופשיים בשבת, ספגו במשחקם הקודם בטורניר, אולי את ההפסד המשפיל ביותר שלהם בתולדות האומה (2:1) למלטה. היום הם ניצחו את הקבוצה שמדורגת במקום האחרון בבית. אפוראנו, משורות האורחים, כבש ראשון בדקה התשיעית, אבל לשער הלא נכון. גרה הכפיל את התוצאה בדקה ה-63. הונגריה השיגה נקודת ששית, אך היא עדיין רחוקה מאוד מתמונת העלייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בית 4: הצ'כים תיקנו את המעוות

צ'כיה - קפריסין 0:1

אחרי ההפסד לגרמניה בשבת (2:1) ופרשת נערות הליווי, אף תוצאה פרט לניצחון לא הייתה מתקבלת בצ'כיה מול הקפריסאים. יאן קולר, חלוצה הענק של מונאקו, כבש את שער הניצחון בדקה ה-20. הצ'כים מתקנים קצת את הרושם השלילי שהשאירו בימים האחרונים. להם ולאירים, שנושפים בעורפם, אמנם מספר נקודות זהה, אך להם משחק חסר.

אירלנד - סלובקיה 0:1

עוד נבחרת שעשתה הרבה שמח לאוהדיה עם שני ניצחונות ביתיים תוך ארבעה ימים. הם היו אמנם מינימליים, אבל נראה לכם שזה מעניין את האירים, שלא עלו למונדיאל בגרמניה? סלובקיה הגיעה במומנטום אחרי ניצחון על קפריסין בחוץ. בדקה ה-13 קווין דויל הרשית ואגר שלוש נקודות נוספות לזכות סטיב סטונטון. אירלנד ממשיכה להידבק לצ'כיה, כשהיא עם מספר נקודות דומה לה, אך עם משחק עודף. הסלובקים ייאלצו לראות את היורו מהטלוויזיה.

ווילס - סן מרינו 0:3

גיבורים גדולים הוולשים. אחרי ההפסד לאירלנד וכשאבד הסיכוי הקלוש שהיה להם להעפיל, הם חזרו הביתה והוציאו עצבים על הנבחרת המסכנה. ראין גיגס עלה ראשון על הלוח עם שער בדקה השלישית. גארת' בייל הכפיל את היתרון בדקה ה-20. קומאס חתם בפנדל בדקה ה-63.

בית 6: צפון אירלנד מדהימה

ספרד - איסלנד 0:1

לואיס ארגונס, מאמן נבחרת ספרד, הגיע לשני המשחקים השבוע עם טונות של לחץ על כתפיו. המונדיאל הרע ופתיחת טורניר המוקדמות השלילית, יצרו אווירת עליהום על הגזען הקטן. אבל שש הנקודות שהשיגו הספרדים השבוע יורידו לבטח, לפחות לפי שעה, את הביקורות הנוקבות מהאיש. בשבת ניצחה ספרד את דנמרק (1:2). היום, כהרגלה, נדדה הנבחרת הלאומית ואירחה נבחרת סקנדינבית אחרת, איסלנד, במיורקה. 80 דקות חפות משערים עברו באי, וארגונס החל להזיע, עד שאנדרס אינייסטה, קשרה של אלופת אירופה היוצאת, ברצלונה, כבש את שער הניצחון. הספרדים עלו למקום השלישי בבית כשהם עם תשע נקודות, אבל עדיין מרוחקים שלוש נקודות משבדיה השנייה.

צפון אירלנד - שבדיה 1:2

עוד אחת מיני הפתעות רבות שנפלו היום. שבדיה הייתה מושלמת עד המשחק, ביחד עם טורקיה, אבל גם לה נשבר המאזן. בשבת כבש דיוויד הילי, חלוצה של קבוצת לידס המתפוררת, שלושער נגד ליכטנשטיין, אבל השבדים הזחוחים לא שמו לב לשחקן הנהדר, שהוסיף צמד למאזנו המדהים (תשעה שערים מתוך עשרת השערים של נבחרתו, בשישה משחקים) כשהבקיע בדקות 31 ו-58. לפני כן העלה אלמנדר את האורחים ליתרון בדקה ה-26. הצפון אירים ממשיכים להדהים, סוגרים שבוע שם שש נקודות ומטפסים לראשות הבית. הריעו לנבחרת הקטנה.

ליכטנשטיין - לטביה 0:1

עוד הפתעה ענקית במשחקי הערב. הנסיכות הקטנה, שממוקמת בין שתי הנבחרות שיארחו את היורו, אוסטריה ושוויץ, השיגה במזל טוב ניצחון ראשון בקמפיין. מריו פריק עשה את ההבדל הקטן, אך כל כך משמעותי בדקה ה-17. חלומות הלטבים להגיע בפעם השנייה ברציפות ליורו, אחרי שלקחו חלק ב-2004 בפורטוגל, התנפצו.

בית 7: רומניה גנבה את המקום הראשון

סלובניה - הולנד 1:0

נבחרת האוראנג' יצאה לסלובניה, אחרי תיקו נטול שערים בשבת בבית עם רומניה. מרקו ואן באסטן החל לתפוס את הראש, נוכח העובדה שהטוטאל פוטבול שהבטיח לא מקוים. ג'ובאני ואן ברונקהורסט, מגינה של ברצלונה, שיחרר הרבה אוויר מהריאות של מאמנו האגדי בדקה ה-85. ההולנדים מובילים את הבית עם 14 נקודות, אך עם משחק עודף על יריביהם, רומניה ובולגריה.

רומניה - לוקסמבורג 0:3

הרומנים סיימו בשבת בתיקו שכולו ניצחון מול ההולנדים. היום הם לא התקשו לגבור על הקבוצה הקטנטנה, שמחלקת נקודות בכיף לכל הנבחרות בבית. אדריאן מוטו, חלוצה של פיורנטינה, כבש את הראשון בדקה ה-25. קוסמין קונטרה הוסיף את השני (51). מאריצה חתם את התוצאה דקה לסיום. הרומנים כובשים את הפסגה כשהם עוקפים את בולגריה והולנד.

בולגריה - אלבניה 0:0

הפתעה לא צפויה הגיעה מכיוון בולגריה, שהסבה נזק לא קטן לחריסטו סטויצ'קוב, מאמן הנבחרת המקומית. הבולגרים, שלא הצליחו להבקיע ולנצח את האלבנים, הפסידו שתי נקודות יקרות שיכולות לעלות להם ביוקר בהמשך הדרך.

ידידות: עשו את המינימום

שלושה משחקי ידידות נערכו היום. גרמניה ודנמרק, שלקחו מנוחה ממשחקי המוקדמות, נפגשו. הסקנדינבים ניצחו 0:1 משער של בנטדנר, תשע דקות לסיום. אירוע משעשע ולא אופייני נרשם במשחק, כשהממטרות שממוקמות בכר הדשא נפתחו בשלב מסוים במשחק והחלו להשקות את הדשא והשחקנים.

צרפת התמודדה מול אחת ממארחות היורו, אוסטריה, וגם ניצחה 0:1 משער של בנזמה בדקה ה-53.

במשחק נוסף: דרום אפריקה - בוליביה 1:0

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully