וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל וקולאוטי חוזרים להרכב

לי בוץ

27.3.2007 / 13:27

דרור קשטן פרסם היום (רביעי) את ההרכב מול אסטוניה, בלילי ובנאדו יורדים כצפוי לספסל. המאמן הלאומי: "נשחק התקפי כתמיד, אבל גם ניצחון 0:1 זה שלוש נקודות"

צילום ועריכה: אמיר לב

נבחרת ישראל השלימה אתמול (שלישי) את ההכנות לקראת המשחק מול אסטוניה (רביעי, 19:00) באיצטדיון ר"ג. על פי האימון המסכם, מסתמן כי עידן טל ורוברטו קולאוטי, שריצו עונש הרחקה במשחק מול אנגליה, יחזרו להרכב הראשון על חשבונם של אריק בנאדו ופיני בלילי.

פרט לשניים הללו, המאמן דרור קשטן לא יערוך שינויים נוספים בהרכב לעומת זה שפתח בשבת האחרונה מול אנגליה. עמית בן שושן וטוטו תמוז ישמרו על מקומם ב-11 הראשונים, כמו גם וואליד באדיר, יוסי בניון וחוליית ההגנה.

הרכב הנבחרת, כפי שפורסם הבוקר (רביעי): דודו אוואט, יובל שפונגין, טל בן חיים, שמעון גרשון, יואב זיו, וואליד באדיר, עידן טל, עמית בן שושן, יוסי בניון, טוטו תמוז, רוברטו קולאוטי.

"מה זה, אין התעניינות במשחק?"

"מה זה, אין התעניינות במשחק?", פתח קשטן את מסיבת העיתונאים באכזבה מכמות אנשי התקשורת שנכחו במקום. "ההתעניינות צריכה להיות כמו במשחק מול אנגליה. העיתונאים הם חלק חשוב בדחיפה של הנבחרת. זה מה שהביא הרבה קהל מול אנגליה, והקהל הזה הוא מה שהביא את האנרגיות לשחקנים. כולם אוהבים לשחק מול איצטדיון מלא, ואנחנו נצטרך את זה לקראת המשחק".

"כל תוצאה מלבד ניצחון תאכזב אותי", המשיך המאמן, "אנחנו פייבוריטים, מול נבחרת נחותה, אבל פה גם טמונה סכנה. אנשים נוטים להקל ראש בהם. השאלה 'כמה שערים נבקיע' מחלחלת לשחקנים, ואסור שהם יעלו בגישה מזלזלת. כל יריב מגיע עם כבוד לאומי, וצריך להיזהר ממנו".

"הרגשנו ירידת מתח אחרי אנגליה", אמר קשטן, "אבל אני סומך על השחקנים שיגיעו בשיא המוטיבציה למשחק".

"אני קודם כל חושב על שלוש נקודות", התייחס המאמן לעובדה שבקמפיין הקודם ישראל לא עלתה בגלל הפרש שערים, "אני לא אוהב את הזלזול ביריבים. זה מה שיפה בכדורגל, שקבוצות קטנות מנצחות את הגדולות. נהיה חייבים להיות מרוכזים, ולהשקיע את אותם מאמצים שהשקענו מול אנגליה".

"ביקורת היא דבר חשוב, אבל אני רואה לפעמים את הדברים אחרת", אמר המאמן, "נגד אנגליה שיחקנו התקפי, וכך גם נשחק מחר".

"שמחה מאופקת זה בסדר", התייחס קשטן לתנועות השמחה שהפגין בסיום ה-0:0 מול אנגליה, "לא עשיתי פליק פלאק לאחור. הייתי שבע רצון מאיך שהבחורים תפקדו במגרש, מול הנבחרת שמדורגת שלישית בעולם".

לא תהיה דקת דומיה לזכרו של עזמי נסאר

לאחר מכן עלה לדבר הקפטן יוסי בניון, שהתייחס לחזרתם של קולאוטי וטל. "שניהם שחקנים מצוינים", אמר בניון, "רוברטו הוכיח את עצמו בכיבוש שערים, ועידן כמובן שחקן חשוב שלא מפסיק לעבוד 90 דקות. הם יוסיפו לנו הרבה".

על החיקוי שקיבל ב"ארץ נהדרת", אמר בניון: "לא נעלבתי מזה, אני קצת יותר יפה ממה שניסו לעשות אותי, אבל בסך הכל זה הומור – לא צריך להיעלב מכל דבר, צריך ליהנות".

בניון תקף בסיום המשחק מול אנגליה את התקשורת, ויצא נגד הביקורתיות שלה כלפי הנבחרת. היום הוא נשמע אחרת. "אין לי בעיה עם הביקורת שאני סופג", הסביר בניון, "צריך לדעת לקבל את זה, כמו שקיבלתי כל כך הרבה תשבחות כשהייתי בתקופות טובות. חלק מהביקורות מוצדקות, חלק לא, זו הדעה של אנשים. אני יודע מה אני שווה ומה אני יכול לעשות. תרמתי כל כך הרבה לנבחרת ואתרום עוד הרבה בעתיד, ואני מבטיח שכל הביקורות יהפכו לפרגונים בקרוב".

"נגד אנגליה זה משחק שונה מאסטוניה", אמר הקפטן, "פה אנחנו חייבים שלוש נקודות, אבל מי שצפה במשחק הראשון יודע שלא שלטנו במשחק, אין מה לזלזל בהם – צריך לעבוד קשה כדי שזה יקרה. אנחנו יודעים שללא ניצחון אבדו הסיכויים, וכדי להשיג אותו נצטרך לעבוד קשה כי זו נבחרת שמצופפת אחורה עם הרבה שחקנים".

"נכון שיש ירידת מתח אחרי אנגליה", המשיך בניון, "גם אצלכם בתקשורת ראיתי הרבה יותר עיתונאים לפני המשחק מול אנגליה. זה טבעי, אבל השחקנים עושים הכל כדי לא להגיע שאננים, אני מאמין שלא נקל ראש ונגיע מוכנים".

"אני לא חושב שיש חוסר כישרון בנבחרת, כמובן שיש שחקנים צעירים שצריכים לצבור ניסיון, אבל אין לי בעיה שרוב הביקורת היא עליי בינתיים".

* בהתאחדות בדקו האם ניתן לקיים דקת דומייה לזכר עזמי נאסר לפני המשחק מול אסטוניה. לטענת ההתאחדות, תקנות אופ"א אוסרות על כך.

המאמן האסטוני חושב שאנחנו מעצמה

גם מאמן אסטוניה, ילה חוס, קיים אתמול (שלישי) מסיבת עיתונאים. "מצפה לנו משחק מעניין מאוד מול נבחרת ישראל", אמר. "נצטרך להיות מאוד מסודרים על המגרש, ננסה להגיע להזדמנויות. אנחנו מגיעים בהרכב חסר בעיקר בחלק האחורי, אבל זה לא יהיה תירוץ".

המאמן נשאל לגבי העובדה שנבחרתו עדיין לא הבקיעה בקמפיין ואמר: "אם אתה רוצה להבקיע, צריך לבעוט הרבה לשער. גם במשחק מול רוסיה שיחקנו טוב במחצית הראשונה והגענו להזדמנויות, אבל לא ניצלנו אותם. אני מאוד מאמין בשחקנים שלי, למרות שבקמפיין הנוכחי התוצאות לא ממש טובות. נצטרך להאמין עד סוף המשחק בתקווה שנצליח לעשות תוצאה טובה. אם נחשוב לוותר מראש, עדיף שנישאר במלון ולא נופיע למשחק.

"אם ניתן להם מרחב חופשי לשחק, ישראל תראה לנו שהיא טובה ותנצל את זה. הכדורגל בישראל התפתח מאוד בשנים האחרונות ועשה התקדמות יפה מאוד, ניתן לראות את זה גם ע"פ תוצאות הקבוצות שלכם באירופה וגם לפי התוצאות של הנבחרת".

המאמן נשאל על התרשמותו מהנבחרת הישראלית, וציין במיוחד את החלק הקדמי עם תמוז, קולאוטי ובניון שהוא לדבריו החלק החזק של הנבחרת. כמו כן ציין האסטוני את יובל שפונגין, מגינה הימני של הנבחרת ואפילו שאל בצחוק אם ניתן לארגן לו דרכון אסטוני.

האסטוני צפה גם במשחק של ישראל מול אנגליה, והתרשם מאוד מהפתיחה החזקה של הנבחרת – לדבריו הנבחרת של קשטן הייתה מאוד קרובה להבקיע את השער. כשנשאל מי לדעתו יריבה יותר קשה, רוסיה או ישראל, ענה ששתי הנבחרות טובות ומתבססות על שחקנים טכניים ומהירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully