וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאר ברבע גמר מיאמי

26.3.2007 / 22:10

הטניסאית הישראלית גברה 4:6, 6:4, 3:6 בשמינית הגמר על סבטלנה קוזנצובה, המדורגת 3 בעולם, במשחק מלא תהפוכות וקאמבקים

האופי של שחר פאר כבר הפך לקלישאה תקשורתית בישראל. לא פעם היא הפסידה משחקים צמודים, לא אחת נכנעה אחרי משחק מורט עצבים. הערב (שני) הוכיחה הישראלית שלדיבורים יש בסיס. פאר חזרה מפיגור 3:0 במערכה המכרעת במשחקה מול סבטלנה קוזנצובה, ניצחה 6 משחקונים רצופים, השלימה ניצחון 4:6, 6:4, 3:6 והמשיכה לרבע גמר טורניר מיאמי (על סך 3 מיליון ו-450 אלף דולר).

רק לפני מספר חודשים עלתה פאר כאנדרדוג למשחקה הראשון בקריירה מול קוזנצובה הרוסיה. המעמד היה שמינית גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה, לא פחות ולא יותר. הישראלית לא התחשבה ביריבתה וניצחה אותה אז 4:6, 2:6 בדרך לרבע גמר ראשון בגרנד סלאם.

הערב השתיים נפגשו שוב בשמינית גמר, הפעם בטורניר מיאמי. קוזנצובה שוב הייתה פייבוריטית, הרי היא מדורגת 3 בעולם, הרי היא אלופת השנה שעברה, אבל פאר והמלחמה הידועה שלה עשו את שלהם והסיוט של הרוסיה חזר.

פאר תפגוש ברבע הגמר את טטיאנה גארבין האיטלקייה, המדורגת 25 בעולם, אותה היא מעולם לא פגשה לפני כן.

* דודי סלע פתח ברגל ימין את טורניר הצ'לנג'ר במקסיקו סיטי (סך פרסים 125 אלף דולר), כשניצח בסיבוב הראשון את טוביאס קלמנס הגרמני 3:6, 1:6. בסיבוב השני יפגוש סלע את דיק נורמן הבלגי, אותו ניצח הישראלי לפני שבוע במוקדמות טורניר מיאמי. זהו הטורניר האחרון של סלע לפני שהוא חוזר ארצה ומצטרף לאימוני נבחרת הדיוויס לקראת המפגש מול איטליה.

מהלך המשחק

מערכה ראשונה

כבר במשחקון הראשון, אותו הגישה קוזנצובה, הצהירה פאר על כוונותיה כשמתחה את המשחקון על פני 10 דקות לפני שהפסידה. השתיים שמרו על משחקי ההגשה הבאים שלהן, אבל במצב של 2:2 פאר הצליחה לשבור ל-2:3 ולעבור לעמדה מצוינת. כך או כך, פאר נשברה מיד בחזרה והמשחק חזר למצב של שוויון. שוב איזון? לא בעיני פאר, שהגיעה שוב לנקודת שבירה, איבדה אותה, החזירה אותה ובסוף עלתה ל-3:4 עם הגשה במשחקון הבא. את ההזדמנות הפעם פאר לא פיספסה ועלתה ל-3:5 ובהמשך ניצחה במערכה 4:6.


מערכה שנייה

פאר הצליחה למתוח את הרוסיה גם במערכון ההגשה הראשון, אבל הפסידה וגם נשברה בזה הבא וזה כבר 0:2 לקוזנצובה. פאר לא איבדה את קור הרוח והחזירה בשבירה משלה כדי להחזיר את עצמה למשחק, המשיכה ל-2:2 ושברה שוב כדי להשלים קאמבק גדול ולעשות 2:3. בשלב הזה קוזנצובה נראתה כאילו הרימה ידיים. פאר עלתה ל-2:4 והתקרבה לניצחון, אבל הרוסיה המשיכה במשחק ההפכפך ועשתה מהפך משלה בדרך ל-4:5 ולניצחון 4:6.


מערכה שלישית

הסט השלישי נפתח כמו שהשני נגמר. קוזנצובה הייתה בשוונג אחרי 4 משחקונים רצופים בהם ניצחה והוסיפה עוד שלושה בדרך ל-0:3. פאר החזירה מלחמה והאופי של המשחק לא השתנה. אז מה? 3:5 אחרי עוד קאמבק מרשים ו-5 משחקונים אותם ניצחה ללא מענה. קוזנצובה עוד קיוותה לשוב למשחק, אבל פאר השלימה את הסוויפ המדהים עם שבירה וניצחה 3:6.

קלייסטרס הודחה

את המיני הפתעה של היום סיפקה נה לי הסינית, המדורגת 15 בטורניר. לי פגשה את המדורגת 4, קים קלייטסרס, וכבר פיגרה 6:4 אחרי המערכה הראשונה. כאן הפכה הסינית בת ה-25 וחזרה בגדול עם 4:6, 2:6 וניצחון נהדר.

נדיה פטרובה, המדורגת 6, הדיחה אחרי דרבי רוסי את דינארה סאפינה (10) עם 6:3, 2:6, 4:6. ז'וסטין הנין, המדורגת שנייה, עבדה הרבה פחות קשה בדרך ל-3:6, 2:6 מול ורה זבונרבה, הרוסיה כמובן.

תוצאות נוספות:
אנה צ'קבטדזה (9) - מארה סנטנגלו 1:6, 5:7
טטיאנה גארבין - אגנייקסה רדוואנסקה 4:6, 2:6


בטורניר הגברים הפתיע אמר דליץ' האמריקאי עם ניצחון חלק 6:7, 3:6 על המדורג 4, ניקולאי דוידנקו. רוז'ר פדרר (1) עבר את ניקולס אלמגרו הספרדי עם 5:7, 3:6.

טומי רוברדו (6) גבר על פלוריאן מאייר 4:6, 4:6 וראדק סטפאנק עשה את זה עם 3:6, 2:6 מול אלחנדרו פאייה הקולומביאני. חואן איגנסיו צ'לה הדיח את תומאס ברדיץ', המדורג 14, עם 4:6, 6:7.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully