וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחילו רע, המשיכו גרוע

26.3.2007 / 15:38

לאורך כל העונה מכבי ת"א מציגה יכולת בינונית, אבל בטופ 16 היכולת של שחקניה הבכירים רק הידרדרה. גיליון ציונים, כתבה ראשונה

לא היה זה טופ-16 גדול עבור מכבי תל אביב, מקצועית ותדמיתית. רחוק מכך. הפסד ביתי ראשון מזה כשנה וחודשיים, לטאו ויטוריה, ותבוסה מוחצת בפרננדו בואסה ארינה, סידרו למכבי מפגש חסר סיכוי מול צסק"א מוסקבה ברבע גמר היורוליג. ניצחונות הבית הדחוקים על רומא ואורטז החלשות השאירו טעם רע בפה, הגם שהאופטימיסטים חסרי התקנה ינסו להיאחז במשחקים בצרפת ובאיטליה, כמצוף מפני טביעה בים הפסימיות.

וואלה! ספורט מגישה בפניכם את גיליון הציונים של הצהובים בשלב הבתים השני, בטרם אטורה מסינה ולהקתו ישלחו את מכבי לעולם שכולו עפולה, נהריה ורמת גן.

ניקולה וויצ'יץ'

ניקולה וויצ'יץ' דואב. "כל העונה מרביצים לי ביורוליג, ואני בטוח שצסק"א תרביץ לי עוד יותר", הוא נאנח בסיום המשחק מול רומא. בטופ-16 שמר וויצ'יץ' על המקום ה-18 ביורוליג בטבלת סוחטי העבירות (4 בממוצע למשחק), אבל העומס הבלתי אפשרי בו מצוי בחודשים האחרונים מתחיל לתת אותותיו.

סטטיסטית, זה בהחלט לא היה אחד מסיבוביו המשובחים של הסנטר הקרואטי. וויצ'יץ' רשם ירידה חדה במספר הנקודות (מ-16.9 ל-11.4) ונפילה משמעותית באחוזי הקליעה (47.2% ל-2 ו-33.3% ל-3, לעומת 57.6% ל-2 ו-47.1% ל-3 בשלב המוקדם). ירידה נרשמה גם בממוצע המסירות (3.4 בטופ-16 לעומת 4.4), ובסך הכל ניפק 17.6 נקודות מדד בממוצע לעומת 23.6 בשלב המוקדם.

וויצ'יץ' רק בן 29, אבל רגליו מבוגרות הרבה יותר. זו תוצאה ישירה של שנים אינטנסיביות רבות ללא מנוחה, החל מגיל נוער, דרך ימיו כשחקן צעיר בספליט ועד לשנותיו במכבי. פיני גרשון היה מקפיד לעטוף את וויצ'יץ' בצמר גפן בשלבי הביניים של העונה, לקראת רגעי ההכרעה. בעונה שעברה שיחק וויצ'יץ' בטופ-16 רק 25 דקות בממוצע, לעומת 33 בשלב המוקדם - ירידה של למעלה מ-25%. אך מאחר שלמכבי הנוכחית אין זכות קיום מקצועית בלעדיו, וויצ'יץ' שוב נאלץ לבלות על הפרקט למעלה מ-30 דקות בממוצע. במשחק החוץ מול נהריה הגוף כבר צעק חמס, ומתיחה לא קלה בשריר הירך האחורי עזרה לו לצבור שבוע מנוחה שלם. השאלה היא כמה דלק נשאר במיכל המתרוקן לקראת המרתון האלים הצפוי לו מול צסק"א. ואולי זה בכלל לא משנה.

המספר הנוסף: לצד שני דאבל-דאבלים מרשימים (מול טאו ואורטז בבית), העמיד וויצ'יץ' במשחק החוץ בוויטוריה את השורה הסטטיסטית הדלה ביותר שלו העונה: 6 נקודות (שיא שלילי) בשני סלי שדה, וירד לראשונה מספרות כפולות במדד האיכות – 8 בלבד.

ציון: 6

יניב גרין

קשה להבין את ההתעללות המתמשכת בסנטר נבחרת ישראל. עקב היעדרותו של וויצ'יץ' ממשחק החוץ בצרפת נקרא גרין לדגל וניפק מספרים יפים (11 נק' + 5 ריב'), אבל מול רומא שב למעמקי הספסל. מכבי תזדקק לגרין אגרסיבי וחד מול הנפילים הרוסים, אולם לא ניתן לצפות משחקן שהעביר את מרבית העונה בבהייה במתרחש מהספסל להתעלות דווקא ברגעי הכסף. החדשות הטובות: בעוד חודשיים יסיים גרין שלוש עונות מבוזבזות בצהוב, וימריא ליעד אחר.

המספר הנוסף: 17 הדקות להן זכה מול אורטז היו המספר הגבוה ביותר ביורוליג מאז משחק החוץ מול מילאנו, בינואר 2006.

ציון: 4.5

שרון ששון

נמשכת הנפילה החופשית של הג'וקר בדימוס. לא רבים האמינו שזה אפשרי, אבל בטופ-16 ששון שותף עוד פחות מאשר בשלב הראשון (6:12 דקות לעומת 9:13), ונראה לפרקים כמי שמצוי בדיכאון קליני כמעט. היד לא מאופסת (שלשה אחת מתשעה ניסיונות במצטבר), ולמרות יתרון המהירות היחסי בעמדה מספר 4, ששון לא הלך ולו פעם אחת לטבעת.

ששון עולה לפרקט בעיקר כדי להעניק דקות מנוחה לגבוהים, ולעיתים, כששום דבר אחר לא הולך, כברירת מחדל התקפית. הסבתו של טל בורשטיין לעמדת הסמול פורוורד, אותה חולק עם סימאס יסאיטיס, סתמה על ששון את הגולל בעמדה ממנה הראה כמה רגעים יפים בעונה שעברה. למרות זאת, יהיה נחוץ מול רכבת הגבוהים של צסק"א. בניגוד לגרין, לששון צפויה עוד עונה שלמה ומדכאת כפקיד זוטר בתאגיד של שמעון מזרחי.

המספר הנוסף: סיים ארבעה מתוך חמישה משחקים בטופ-16 עם מדד איכות שלילי.

ציון: 4

יותם הלפרין

בחמשת המשחקים בעלי המשמעות בטופ-16 העמיד, במצטבר, את המספרים הבאים: 19 דקות (על פני שלושה משחקים), 3 זריקות מהשדה, 0 נקודות, אסיסט אחד. לאחר ארבעה חודשים מלאי קרדיט ודלי תפוקה, כבש הלפרין מחדש את עמדת נער הפוסטר. או אז הגיע המשחק חסר המשמעות מול רומא, ולפתע הפך הטלה הרך לאריה שואג: 14 נקודות (5 מ-8 מהשדה) וארבעה אסיסטים.

במקביל לספסול המשפיל ביורוליג, הראה הלפרין הרבה אחריות במשחק החוץ המרתיע מול גבעת שמואל, כמו מול עירוני רמת גן בהיכל. בגליל הצטיין במחצית הראשונה, נשכח בשניה ואז עלה מהספסל כדי להחטיא את השלשה המכריעה. ההוכחה הניצחת, אם כי המעציבה ביותר למעמדו החדש-ישן במכבי, היא שגארד בינוני ומטה אפילו במונחים אדריאטיים, גוראן ירטין שמו, דחק אותו לשולי הרוטציה. בשבוע שעבר אמר ספאחיה כי "יותם דווקא נראה טוב יותר מאז הצטרפותו של ירטין", והוכיח שבכל הקשור לחוש הומור, לפיני גרשון קם מתחרה רציני.

המספר הנוסף: ספסולו של הלפרין במשחק הבית מול אורטז קטע רצף של 31 משחקי יורוליג בהם שותף, החל מסוף עונת 2004/5 ועד העונה.

ציון: 3

וויל ביינום

הרולר-קוסטר ע"ש ביינום לא נעצרה גם בטופ-16. מי שציפה להמשכיות לאחר המשחק המבריק מול רומא (17 נק', 3 ריב', 5 אס', איבוד אחד בלבד) התבדה, כשביינום שב לסורו עם שני משחקי נפל בפו ובויטוריה. כשירטין על הפרקט ביינום משחק בעמדת הסקנד גארד, ומשמש בעיקר כמוציא לפועל.

סיבות לאופטימיות ניתן למצוא ביחס האסיסטים-איבודים של האמריקאי הפזיז: בארבעה מתוך חמישה משחקים בהם שותף, העמיד ביינום מספר חיובי או מאוזן של אסיסטים ואיבודים. במשחק היחיד בו רשם יחס שלילי, בחוץ מול אורטז, כיפר עם 20 נקודות, ובעיקר דרך הרבה אסרטיביות ונחישות.

המספר הנוסף: בטופ-16 הראה ביינום השתפרות עקבית בכל הקשור לריבאונד. על אף גובהו (1.83), הוא הוריד 3.8 כדורים חוזרים בממוצע, לעומת 2.1 בסיבוב הקודם.

ציון: 5

סימאס יסאיטיס

התרסקות. חביבו של נוון ספאחיה היה בלי ספק מהחלשים שבשורות הצהובים בשלב החולף. בשמונה מתוך 11 משחקי היורוליג הראשונים תפר המפציץ הליטאי שתי שלשות ומעלה, כשפעם אחת בלבד סיים ערב בלי קליעה מוצלחת מחוץ לקשת.

אולם אז למדו גם קבוצות היורוליג הבלתי אינטליגנטיות בעליל את הסוד: יד על הפנים מוציאה את יסאיטיס משיווי משקל, ואז החדגוניות ההתקפית שלו זועקת לשמיים. כי יסאיטיס אתלטי, גבוה, מהיר וחזק, אבל לעולם לא יוריד את שומריו ללואו-פוסט או ייקח אותם לסל. התוצאה היא שש שלשות בלבד מאז משחק החוץ בבדאלונה בתחילת ינואר. נקודות אור: השתלב היטב בחיי הלילה של תל אביב; לקוח מועדף בוויסקי א-גוגו.

המספר הנוסף: רק בשני המשחקים האחרונים, מול אורטז ורומא, הלך יסאיטיס לקו העונשין; 23.8% ל-3 לעומת 45.6% בשלב הראשון; פעם אחת בלבד בתשעת המשחקים האחרונים עלה על לוח מוסרי האסיסטים (2, מול אורטז).

ציון: 3

נואל פיליקס

סיפור עצוב. בהיעדרו של וויצ'יץ' ממשחק החוץ מול אורטז, זכה הפורוורד האמריקאי המושמץ לנתח דקות יפה (11:30), וגמל ב-6 נקודות, ריבאונד אחד והרבה לב. מאז שוב נעלמו עקבותיו. סביר שהצ'ק השמן שייכנס בעוד כשבועיים לחשבון הבנק ימתיק במעט את הגלולה המרה. בהיעדר אתגר מקצועי, מתרכז פיליקס בימים האחרונים באירוח חברתו ובנו, נואל ג'וניור.

המספר הנוסף: הקרדיט לו זכה מול אורטז הביא אולי לאובר-מוטיבציה, ופיליקס יצא בחמש עבירות, לראשונה העונה.

ציון: 4.5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully