וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופניים: ענבר רונן עלתה למקום ה-29 בעולם

25.3.2007 / 7:05

הרוכבת הישראלית התקדמה בדירוג העולמי בעקבות הצלחות בתחרויות ביוון, קפריסין וישראל. דרור פקץ' ניצח במירוץ אשדוד

רוכבת האופניים הישראלית ענבר רונן עלתה בסוף השבוע למקום ה-29 בדירוג העולמי, בעקבות ההצלחות שלה בתחרויות האחרונות ביוון, קפריסין וישראל. רונן שמה לה למטרה להיות הרוכבת הישראלית הראשונה במשחקים האולימפיים. במידה והיא תישאר במיקום הנוכחי גם בחודש הבא, היא תעלה לסגל האולימפי הבכיר ותזכה לשיפור משמעותי בהטבות.

ליגת "נביעות" באופניים ממשיכה לספק דרמות והפתעות, ובשבת רוכב ההרים דרור פקץ' ניצח בתחרות הכביש באשדוד, כאשר התחרות האחרונה באופני כביש בהם השתתף היתה לפני חצי שנה.

התחרות נפתחה באופן רגוע, כאשר בסיבוב הראשון לא נרשמו התקפות מצד הרוכבים, אולם פקץ', יחד עם אייל רהט מ"כל אופן גולן", פרצו יחד החל מהסיבוב השני והותירו את הפלוטון הרחק מאחור לכל אורך המירוץ. השניים שיתפו פעולה בפריצה וסייעו אחד לשני בשמירת כוחות ובשמירת מרחק מספיק מהפלוטון. בסיבוב האחרון ניצל דרור את יכולתו העדיפה בעליות וברח לאייל, וסיים את המירוץ לבדו. בדרך לניצחון הספיק לקטוף גם את תואר מלך הספרינטים של המירוץ בכל ארבעת מאוצי הספרינט, ולגרוף פרסים בסך של 2000 ¤.

פקץ' אמר בסיום: "נכון שאני לא מרבה להתחרות בכביש אבל התחרות התאימה לי לתוכנית האימונים. קיוויתי שיהיה מירוץ התקפי, וכשלא היה כזה יצרתי אחד, רכבתי יחד עם אייל בשיתוף פעולה ושמירת כוחות ובהקפה האחרונה ברחתי כדי למנוע ספרינט בסיום".

בסיום התחרות נערכה לראשונה בדיקת סמים ע"י הועד האולימפי לשלושת המקומות הראשונים. פקץ', שנתן דגימת שתן בתום המרוץ, התייחס לבדיקה וציין: "אני מברך על הבדיקות. זה נהוג ומקובל בעולם ומקווה כי ימשיכו בבדיקות כאלו גם בארץ".

בתוך כך פירסם ה-UCI בסוף השבוע את הדירוג העולמי לשנת 2007, בו מדורג פקץ' במקום ה-53 בעולם באופני הרים, דירוג שיא לרוכב ישראלי. שמירה על הדירוג הזה במשך חודש תבטיח לפקץ' כניסה לסגל האולימפי של ישראל לקראת בייג'ין 2008 .

צעירה צעירה - אבל תותחית

בקטיגוריית הנשים נרשמה הפתעה, כאשר הרוכבת מרטינה צין-קרן ממועדון מומנטום, הרוכבת רק שנה בלבד ושהצטרפה רק לפני חצי שנה לקטיגוריית העילית, ניצחה בפער אדיר את המירוץ. מרטינה אמרה בסיום לאחר הניצחון: "זה כיף לנצח בעילית, התחלתי לרכב רק לפני שנה, באופן אישי לא החזקתי מספיק בפלוטון הגברים ובאימונים הוכחתי יכולת טובה יותר. אחרי האכזבה בניצנים אני שמחה לנצח, אני רק מקווה כי במירוצים הבאים יהיה פלוטון גדול יותר של נשים ותחרות יותר צמודה".

עניין מיוחד עורר מרוץ הקדטים, אשר היוה אחד ממרוצי הקריטריון לאולימפיאדת הנוער שתיערך בבלגרד בקיץ. למירוץ הגיעו נציגים של הועד האולימפי לבחון את הרוכבים. כבר בתחילת המירוץ נוצרה קבוצת בריחה של 7 רוכבים שעבדו חזק לאורך המירוץ כולו. בספרינט על קו הסיום מהיר ניצח ניר האואר מקבוצת CCC, כאשר רועי זאבי (מצמן דיסקונט) שני וטל גבאי (בכל אופן גולן) שלישי.

מרוץ זה מצטרף לליגה מיוחדת שתערך השנה ע"י איגוד האופניים לקאדטים באופני כביש במטרה לקדם שכבת גיל זו, ולהכין את רוכבי העילית הבאים של ישראל. מרוץ אשדוד מתקיים זו הפעם השלישית, ומוכיח כי יש מקום ודרישה למירוצי אופניים עירוניים , כאשר קהל רב הגיע לצפות בתחרות ולהשתתף במסע העממי שהתקיים בסיומו. במירוץ לקחו חלק למעלה מ-200 רוכבים שהדרימו לעיר החוף אשדוד אשר נערכה בצורה מרשימה לארוח המרוץ החשוב הזה. המרוץ התרחש לאורך טיילת החוף של אשדוד והשכונות החדשות, כאשר הוא מאפשר לקהל הצופים לקחת חלק פעיל בדראמות. מאות ילדים עודדו בנקודות הספרינט בקולניות את הרוכבים, והעניקו להם חווית רכיבה שונה מכל המרוצים האחרים המתקיימים בארץ. עיריית אשדוד הכינה את המסלול עם דגלים ושילוט והוסיפה לייחודיות ולצבעוניות שלו.

מנכ"ל איגוד האופניים, עפרה פרחי, נראתה מרוצה בסיום: "רמת הארגון , הירוץ וההפתעות מוכיחים כי ישנה השנה ליגת אופניים מרתקת ובלתי צפויה, אני מקווה כי רשויות נוספות יקחו דוגמא מאשדוד ויראו את היתרונות והחוויה בעריכת מירוץ אופניים עירוני".

התוצאות המלאות

בקטיגוריית עילית – 13 הקפות, סה"כ 85 ק"מ :

1. דרור פקץ' -סובארו-גארי פישר – 2:06:32:60 (מהירות ממוצעת 40.07 קמ"ש) וזכיה בתואר "מלך הספרינטים"
2. אייל רהט –בכל אופן גולן - 2:07:15:80
3. יורי לוינזון TACC - 2:08:27:50

נשים עילית:

1. מרטינה צין-קרן - מומנטום - 2:14:32:85 (12 הקפות)
2. ירדן גולן – איילות – 2:08:27:00 (11 הקפות)
3. מיכל אבריאל – TACC 2:14:04:80 (11 הקפות)

נוער עילית :
1. עידן שפירא- CCC – 2:08:37:80
2. תומר בוכר-מסטרס חיפה – 2:09:23:15
3. נעם כהן TACC – 2:09:26:10

שאר התוצאות

קדטים ניר האואר - CCC
קדטיות – רותם גפינוביץ – מצמן דיסקונט
בוגרים ספורט - ליאור מירקין – VC חולון
בוגרות ספורט – הילה מימון – אס'א טכניון
נוער עילית בנות – דניאל ברבי – איילות
מאסטרס א' גברים – אלון שיפריס -CCC
מאסטרס א' נשים – מור שלזינגר X-Team
מאסטרס ב' גברים - עמוס גארי - CCC
מאסטרס ב' נשים – שלומית דב VC חולון
מאסטרס ג' גברים - יוסי נגל VC חולון
מאסטרס ד' גברים - יעקב לויטן – עצמאי
ילדים- עומר קמחי - מסטרס חיפה
ילדות –בלצר מגאן- בכל אופן גולן
אפרוחים – יותם קרף- TACC

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully