וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מאחל חוויה כזאת לכל מאמן"

25.3.2007 / 11:35

מאמן טורקיה, פאתיח טארים, המום מה-1:4 של נבחרתו ביוון. קזחסטן חוגגת ניצחון היסטורי, סרביה שונאת את קלמנטה, אנלקה גיבור צרפתי

למרות חגיגת אנגליה בישראל, תוצאת המחזור במוקדמות היורו הגיעה מיוון, שם טורקיה השנואה ניצחה 1:4 מדהים. ההשלכות היו מיידיות: קהל עצבני, השלכת כוסות ושאר ירקות. "השגנו יתרון ענק כאשר ניצחנו את היריבה שלנו בחוץ", סיכם מאמן טורקיה, פתיח טארים. "זה יאפשר לנו לעשות טעויות בעתיד. לפני המשחק אמרתי לשחקנים להירגע, לא לחשוש גם אם נפסיד, אבל הם פעלו הפוך לחלוטין. לא ציפינו לתוצאה כזאת ביוון. כל מאמן צריך לחוות את מה שעברתי הלילה".

"התחלנו טוב את המשחק, אבל משום מה, אחרי שער היתרון, הלכנו אחורה ונתנו להם לשלוט במגרש", יילל אוטו ריהאגל, מאמן יוון. "לא שמרנו אותם צמוד לחבלים, כמו מתאגרף במומנטום. אנחנו חייבים להתגבר על המשחק הזה מול מלטה".

* ספרד נשמה לרווחה אחרי הניצחון על דנמרק (1:2), מה שהציל את סיכויה לעלות ליורו. ספרד רביעית בבית 6, 4 נקודות פחות מהשנייה צפון אירלנד (לא, זאת לא בדיחה). "אני שמח על הניצחון, אבל העצבים שלטו בנו במחצית השנייה", אמר מאמן הספרדים, לואיס ארגונייס. "אסור היה לנו לאבד כך כדורים. אסור היה לנו לשחק רע כל כך אחרי ה-0:2 לטובתנו. אני הולך הביתה לא מרוצה".

מורטן אולסן, מאמן דנמרק, שסבל מהרחקת שחקן, המשיך את הקו: "באחד עשר מול אחד עשר היינו טובים יותר מספרד. הוכחנו שיש לנו קבוצת כדורגל מצוינת".

הסנסציה הגיעה מקזחסטן

ויש כמובן את הניצחון ההיסטורי של קזחסטן על סרביה, 1:2. כנראה שהקזאחים מנסים להוכיח עד כמה בוראט טעה בצורה שבה הוא הציג אותם בסרטו. "אני רוצה להודות להתאחדות שלנו, על ההשקעה הרבה בכדורגל והמשאבים שהם מעמידים לרשותו", אמר מאמנה ההולנדי של קזחסטן, ארנו פייפר. "ביקשנו זמן לעבוד וקיבלנו. בשנה האחרונה הם השקיעו במאמנים ושחקנים, והיום ראינו תוצאות לכך".

רומן רוזנבלט ממערכת וואלה! ספורט מוסיף: בקזחסטן עדיין מעכלים את הניצחון ההיסטורי, ובאתרים הבודדים העוסקים בספורט במדינה הזו יוצאים בכותרות בסגנון "קזחסטן עושה היסטוריה". כמו כן היו כותרות בסגנון "1:2 לקזחסטאן, זו באמת התוצאה". קפטן הנבחרת, נורבול ז'ומאסקאלייב, אמר בעקבות הניצחון: "המפתח להצלחה הזו טמון ברוח הקבוצתית שלנו. התאחדות הכדורגל והמאמנים יצרו את התנאים המתאימים להכנות לקראת המשחק. שיחקנו הרבה משחקי ידידות, מה שתרם לגיבוש הקבוצתי. יש לציין את האוהדים שתתמכו בצורה יוצאת מן הכלל".

מאמנה הבאסקי של נבחרת סרביה, חאבייר קלמנטה, הודה בסיום המשחק כי הניצחון הגיע לנבחרת קזחסטאן: "שחקני קזחסטאן ניטרלו לחלוטין את הקישור שלנו. הברירה היחידה שנותרה לנו היא 'לזרוק' את הכדורים לכיוונם של ז'יגיץ' ופאנטליץ', אך הדבר לא ממש צלח. שער אחד שלנו לא הספיק, ואני יכול רק לציין כי קזחסטן ניצחה בצדק".

התקשורת הסרבית זעמה על ההפסד, ואחת הכותרות זעקה "קלמנטה הוא זיוף". "אין כפרה על הפסד מביך שכזה", הודה המאמן הנבוך, "אבל אמרתי לשחקנים להרים את הראש ולהתכונן לקראת המשחק החשוב מול פורטוגל".

ואן באסטן מבולבל, מהומות גם באוסלו

גם בהולנד יש מאמן על הכוונת, קוראים לו מרקו ואן באסטן. המאמן ההולנדי מתכוון לערוך שינויים בעקבות התיקו הביתי מול רומניה 0:0. "הופעה לא טובה שלנו, למרות שלא הפסדנו", סיכם ואן באסטן. "היו לנו בעיות בקישור. ניסינו כמה דברים, אפילו כדורים ארוכים, אבל שלושת החלוצים שלנו לא קיבלו את הסיוע להציג את מה שהם יודעים. נצטרך להשתפר אם אנחנו רוצים לנצח את סלובניה. כנראה שיהיו שינויים בהרכב".

מהומות היו גם באוסלו, בעקבות הניצחון של בוסניה על נורבגיה 1:2. סביר מאוד להניח כי אופ"א תעניש את שתי הנבחרות בעקבות המהומות הללו. המשחק הופסק לכ-30 דקות לאחר שחזיזים נזרקו מהיציע למגרש. תמונות הטלוויזיה מראות כי שחקנים נפגעו מהחזיזים ואיש הצוות האירגוני במגרש עלה בלהבות, מה שגרם לשופט האנגלי במגרש להוריד את השחקנים מכר הדשא.

כוחות הביטחון הנורבגים התעמתו עם האוהדים הבוסנים, שכנראה היו אלה שזרקו את החזיזים, כשחלק מהאוהדים הבוסנים הוצאו מחוץ למגרש. ההתאחדות הנורבגית התנצלה על האירוע ועל האופן שבו חמקו החזיזים אל תוך תחומי האצטדיון, למרות כוחות האבטחה הרבים.

אנלקה מציל את צרפת

ניקולס אנלקה חזר להיות אמש אהוב הקהל הצרפתי ושל מאמן הנבחרת, ריימונד דומנק, לאחר שכבש את שער הניצחון ב-0:1 של הטריקולוק מול ליטא. אנלקה, שהודח מהסגל הצרפתי למשך שלוש שנים (לאחר שסירב ב-2002 להזמנה לנבחרת), הביא אמש לצרפת שלוש נקודות חשובות, לאחר שבדקה ה-74 בעט חזק מ-20 מטר בסיום מבצע יפה.

"זה האנלקה שאני רוצה לראות", אמר דומנק, "כשהוא משחק ביכולת כזאת, הוא מועמד ברור למקום קבוע בהרכב".

אנלקה עצמו, שכבש את שערו התשיעי ב-35 הופעות במדי צרפת, אמר בסיום: "זה כיף להבקיע, במיוחד במשחק חשוב, ועוד מחוץ לבית. היה עלינו הרבה לחץ, אבל אני רגיל למשחקים גדולים. זה תמיד תענוג לשחק בשביל צרפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully