וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו לא אימון לצסק"א

22.3.2007 / 22:37

מכבי ת"א ניצחה את רומא 72:79 במשחק חסר חשיבות, ששימש בקושי כהכנה לקראת המפגש מול צסק"א מוסקבה בהצלבה

בסיטואציה מסויימת זה היה יכול להיות ערב גורלי, אבל הבית הנוח בטופ 16 סידר למכבי תל אביב סוג של משחק אימון לקראת צסק"א מוסקבה, במחזור האחרון בשלב הזה. מכבי ת"א אמנם פתחה גרוע, אבל נוון ספאחיה התנחם במשחק זורם יותר במחצית השניה, שסידר לו ניצחון 72:79. וויל ביינום לא שיחק מאחר ונסע לבקר את אביו החולה בארצות הברית, מהצד השני נעדרו האמריקאים מיירה צ'אטמן ודייויד הוקינס.

המשחק כאמור לא שינה כלום לשתי הקבוצות. מכבי ת"א כבר הבטיחה את מקומה במשחקי ההצלבה והרומאים סיימו את דרכם. למרות הכל, המחצית הראשונה נראתה כמו קרב על החיים ועל המוות, כנראה שהצהובים התקשו להשתחרר מהלחץ שלהם. בזמן שהם נלחמו על ניצחון ביתי מול הרומאים, ניצחון החוץ שהם כל כך רוצים להשיג במוסקבה נראה כל כך רחוק. במחצית השניה המשחק השתפר מעט, אין ספק שזה היה אימון ושיעור טוב עבור נוון ספאחיה, אבל ספק גדול אם זה יכול לעודד אותו באופן כללי. מה שכן, הממאמן הקרואטי יכל להתעודד בקריאות תמיכה מפתיעות מאוד של האוהדים ביציעים, לקראת סיום המשחק.

מהלך המשחק

בדומה ללא מעט משחקים אחרים שלה העונה ביורוליג, הפתיחה של מכבי תל אביב הייתה הססנית ומפוזרת וריגטי ניצל את זה כדי לקלוע שתי שלשות ולהעלות את רומא ל-5:12. הצהובים סבלו מאחוזים נוראיים וגם נשלחו לקו העונשין פעם אחר פעם, כך שסל השדה הראשון שלהם במשחק הגיע אחרי 7:15 דקות בלבד, כשהלפרין צימק ל-14:10. דקות טובות של דיאן בודירוגה הגדילו את היתרון של הרומאים, שהובילו 12:19 בסיום הרבע הראשון.

בתחילת הרבע השני, צ'ינצ'יאריני קלע שלשה והעלה את האיטלקים ליתרון שיא של 12:24. ניקולה וויצ'יץ' וטל בורשטיין הובילו את מכבי לריצת 2:11 והחזירו אותה למשחק. גם דרק שארפ נכנס למשחק עם שתי שלשות וצימק ל-31:29. במהלך הלפני אחרון של המחצית, יותם הלפרין חדר לסל וקבע יתרון ראשון למכבי תל אביב, 35:36 בהפסקה.

המומנטום של מכבי תל אביב נמשך גם בתחילת הרבע השלישי, כשיותם הלפרין קלע את השלשה הראשונה שלו במשחק והעלה ל-38:45. גוראן ירטין השלים ריצת 2:15 מתחילת הרבע השלישי וקבע יתרון דו ספרתי, 40:51. הרומאים איבדו את הראש והמשיכו לחלק מתנות למכבי תל אביב, ג'יימי ארנולד ניצל את זה כדי להוסיף עוד כמה נקודות ולקבוע 47:60 בסיום הרבע השלישי.

ברבע האחרון הכל כבר נראה גמור כשהצהובים עלו ליתרון של 14 נקודות, אבל רומא נלחמה בשביל הכבוד וצימקה ל-66:60. 3 דקות לסיום המשחק, טל בורשטיין העלה מהעונשין ל-60:72 והשלים ריצת 0:6. סטפנסון צימק שוב ל-74:70, כשנותרו 55 שניות לסיום, והחזיר את רומא שוב למשחק, אלא שהלפרין הגיב בשלשה וסגר עניין.

קלעים

מכבי תל אביב: ג'יימי ארנולד 15 (5 מ-7 ל-2) ו-7 ריבאונדים, יותם הלפרין 14 ו-4 אסיסטים, ניקולה וויצ'יץ' 13, דרק שארפ 11 (3 מ-4 לשלוש), גוראן ירטין 9, ליאור אליהו וטל בורשטיין 7 כל אחד, יניב גרין 2, סימאס יסאיטיס 1.

לוטומטיקה רומא: ריגטי 25 (5 מ-9 לשלוש), בודירוגה 14, ג'יאקטי 9, סטפנסון 8, גאביני ואשקרביץ' 4 כל אחד, צ'ינצ'יאריני וגארי 3 כל אחד, טונולי 2.

ספאחיה: "קשה לי להבין את השחקנים"

מאמן מכבי ת"א נוון ספאחיה אמר בסיום לערוץ 1: "זה היה משחק איטי מאוד ואין ספק שזה לא יספיק מול צסק"א, אנחנו חייבים להיות הרבה יותר טובים מולם. אין ספק שהשחקנים שלנו החליטו לתת ליריבים להוביל ואז לרדוף אחריהם. ברצינות, זה קורה לנו הרבה פעמים וקשה לי להבין למה. ניקולה וויצ'יץ' חזר לעצמו ואני מקווה שהוא ישתפר בזמן הקרוב. במחצית הראשונה הייתה לנו בעיה בניהול המשחק, אין ספק שביינום היה חסר ויהיה לו לאן לחזור".

על התפקוד של ג'יימי ארנולד אמר המאמן: "אני מעריך מאוד את המשחק שלו ואני מקווה מאוד שהוא יציג את היכולת הזאת גם בשלב הבא".

יותם הלפרין: "אני מנסה לעשות את המקסימום בדקות שאני משחק והיום רובנו עשינו עבודה טובה. נוון ספאחיה מחדיר לי ביטחון מתחילת העונה. אין הרבה מאמנים שהיו עושים את מה שהוא עושה לי ולליאור, כל הקרדיט לנוון. באמת עברתי תקופה לא קלה, אבל אני מספיק חזק ועובד קשה, אני שמח שהיה לי משחק טוב ולא מתרגש כשאני לא משחק טוב".

ג'יימי ארנולד: "בדרך כלל אנשים חושבים שאני יותר התקפי, אבל אני יודע גם לעשות את העבודה בהגנה. לא הייתי אומר שהיכולת הזאת תספיק לצסק"א, אבל אנחנו נתכונן אליהם ונשפר את הרמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully