וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחמן, תלמד: ככה נשארים בליגה

יוני מנדל

24.3.2007 / 10:33

קבוצת מחנה הפליטים נוסיראת כבר היתה עם רגל וחצי בליגת המשנה, אבל אז הגיע סיום עונה מטורף. סיפור על סינדרלה גדולה

בצמרת הליגה הפלסטינית שוג'אעיה ומועדון ספורט רפיח כבר מתכננות את ההרכבים שלהן לסדרת הגמר שתחל בעוד שבועיים, אבל בינתיים התחתית הפלסטינית לוהטת. שלוש קבוצות עדיין נאבקות על חייהן בליגת העל, ורק בסוף השבוע, במחזור האחרון של הליגה, ייקבע מי מהן תישאר ומי יהיו השתיים שייפרדו מהליגה וישחקו בשנה הבאה הליגת המשנה. החקלאים של "אלזוואידה", ההגינות של "אל-צדאקה" או הנחישות של הבחורים ממחנה הפליטים "נוסיראת".

נוסיראת הוא מחנה פליטים בן 80,000 תושבים במרכזה של רצועת עזה. סמוך לדיר אל-בלח ומעט מזרחית מאל-זוואידה הירוקה, שוכן המחנה שמרבית תושביו המבוגרים נולדו בחיפה ובעכו. יו"ר המועדון המקומי, ח'ליל א-סראג', הוא נצר למשפחה מהכפר מרר. הוא נולד באל-זוואידה, אבל "ערק" לנוסיראת כשהיה בן 20, כשנמאס לו מהירקות וכשחיפש משהו שנראה יותר כמו עיר. מאז הוא שם, חייט מדופלם במקצועו, ועד שנת 2000 גם "מנוי" על הקו של תל אביב – נוסיראת. "הייתי נוסע לתל אביב", אומר א-סראג', "כל שבוע. לוקח הזמנות, חוזר לנוסיראת ושבוע אחר כך חוזר עם הסחורה לתל אביב וסוגר את העיסקה". כך היה א-סראג' מתפרנס, עד אשר פרצה אינתיפאדת אל אקצה, שהרסה אותו ואולי גם אותנו.

"אנחנו עדיין לא בחוף מבטחים"

אבל שלוש שנים אחר כך חזר לו הצבע ללחיים. בתוך מבצעי צה"ל בעיר, והטיל הצה"לי הזכור לרע שנורה על מכונית ושקטל 14 אזרחים תמימים, קיבל א-סראג' את משרת יו"ר מועדון הספורט המקומי. הוא עסק עד אז בעבודות פעוטות יחסית בעיריה, וההצעה קסמה לו מאוד. נוסיראת דשדשו אז בתחתית הליגה השניה, נסעו למשחקים במקומות נידחים כמו ח'ירבת אל-עדס וח'ירבת איחזע, וא-סראג' אמר לשחקנים שלו שהכל אפשרי. בסוף העונה הוא כבר היה גבוה על הכתפיים של האוהדים שחגגו את העליה של נוסיראת לליגת העל.

מאז נוסיראת תקעו יתד בליגה, אבל נודעו כקבוצת מרכז טבלה אפרורית. לפני כחודש ימים הם היו כבר 6 נקודות מתחת לקו האדום, אבל אז אמר להם א-סראג' שהכל אפשרי. הם ניצחו את אהלי-פלסטין 2:1, עשו תיקו עם המובילה ובשבוע שעבר התייצבו לקרב על 6 נקודות עם אל-זוואידה. "לא היה שם כדורגל", מעיד א-סראג', "נתנו גול בפנדל בדקה השלישית ואז סגרנו את המשחק לגמרי". אבל עם שריקת הסיום של המשחק פרצו 6,000 אוהדי הקבוצה למגרש מוחמד א-דורה בדיר אל-בלח וח'ליל א-סראג' הונף שוב אל על. אבל הוא מסרב לשמוח. "אסור, אסור עדיין", הוא אומר, "יש את המחזור הבא ורק אז נדע אם אכן הגענו לחוף מבטחים".

במחזור הבא הם יפגשו את הקבוצה המדורגת אחרונה, ושטכנית כבר ירדה ליגה, "פילסטין-רימאל". אבל א-סראג', שלקבוצתו 14 נקודות, לא רגוע והוא יודע למה. "אני מכבד את פילסטין מאוד", הוא אומר, "הם כבר גמרו את הליגה ומשחקים עכשיו מאוד משוחרר". לדבריו, הם לא יעשו להם חיים קלים והוא גם לא צריך ללכת רחוק בהיסטוריה בשביל לקבל עדות לכך. לפני שבוע התייצבו שחקניו של אבו-חשיש מאל-זוואידה למשחק מול פילסטין, ששלוש הנקודות שבו היו יקרות מפז. פילסטין, שכבר איבדו עניין בליגה, פירקו את החקלאים 3:0 ושלחו אותם לחדרי ההלבשה להצטער על מר גורלם. השבוע אל-זוואידה ישחקו נגד א-צדאקה, שגם להם 13 נקודות, כששתי הקבוצות ינסו להכריע את המשחק ולרוץ לרדיו בשביל לשמוע מה עשו נוסיראת.

13 בטוטו אבל בלי כסף

א-סראג' מספר לוואלה! ספורט על המשחק בעברית מהוקצעת. הוא אמנם מתנצל שמושגי הכדורגל פחות מוכרים לו מעולם התפירה, אבל מההיכרות שלו עם ישראל ועם הכדורגל הישראלי אי אפשר להתעלם. "כשהייתי עובד בישראל הייתי עוקב אחרי הליגה שלכם בעקביות", הוא אומר, "הייתי אוהד את מכבי תל אביב, אבל הייתי מכיר את ההרכבים של כל הקבוצות: בית"ר ירושלים, הפועל תל אביב, בני יהודה, מה שאתם רוצים". א-סראג' אפילו הלך רחוק יותר והיה ממלא כל שבוע טוטו על הליגה הישראלית. "פעם אחת אפילו הבאתי 13", הוא אומר, "אבל זה היה בשבוע שעוד 3,000 איש הביאו 13, אז בקושי קיבלתי כסף. אולי 200 שקל".

אבל מאז שנת 2000 הופסקו הגעותיו לישראל ולדבריו, הוא גם איבד עניין בליגה הישראלית. עם זאת כשהוא נשאל מה הוא מאחל לכדורגל הפלסטיני הוא עונה באופן אוטומטי: "דבר ראשון אני מקווה שיבוא היום ונוכל לעשות ליגה פלסטינית אמיתית, עם קבוצות מהגדה המערבית ומרצועת עזה ולא שתי ליגות נפרדות". "אבל לאחר מכן", ממשיך א-סראג', "אני מקווה שיבוא היום שהכיבוש הישראלי יפסיק, שיבוא שלום, ושנשחק לא רק ברמאללה ובג'נין אלא גם בחיפה ובעכו".

העניין של א-סראג' בליגה הישראלית אולי קצת התפוגג, אבל כדורגל עולמי הוא ממשיך לאהוד בקביעות, ובתוך זה גם את המפגש של ישראל ואנגליה בשבת. "ברור שאני אראה את המשחק הזה", הוא אומר, "אני לא אוותר על כזה מפגש". ומי אתה רוצה שינצח? "אתם לא תשמעו ממני, לא שאני אוהד את ישראל ולא שאני רוצה שישראל תפסיד. פוליטיקה זה פוליטיקה וכדורגל זה כדורגל, ומי שיהיה יותר טוב - שינצח". ואם היית צריך להמר על זה בטוטו, שאלנו, מה היית עושה? "אם הייתי ממלא טוטו", א-סראג' חושב לרגע ועונה משועשע, "אז בטוח שהייתי הולך על משולש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully