וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיאים, סמים ושאר מחלות

אריה בנימין

22.3.2007 / 18:41

בונדס נשאר בסן פרנסיסקו יחד עם השערוריות שלו, וולס ישתקם בסן דייגו ורנדי ג'ונסון בפוסט טראומה של אריזונה. קבלו את ה-NL מערב

סן דייגו פאדרס

מאזן ב-2006: 74:88

סן דייגו, אלופת בית המערב, הודחה בסיבוב הראשון ב-4 משחקים על ידי הקרדינאלס, אשר זכו בסופו של דבר בוורלד סירייס.

הצטרפו: מרקוס ג'יילס, גרג מדוקס

עזבו: דייב רוברטס, מייק פיאצה

אנחת רווחה נשמעה בסן דייגו עת הודיע סמל המין דייוויד וולס (43) על דחיית פרישתו ועל הישארותו לעוד עונה כמגיש במדי הכמרים. דיוויד "זה לא שומן, אני פשוט לובש חולצות גדולות" וולס בילה חלק ניכר מהחורף במסעות ציד באפריקה, על פי הסברה, לשם השבעת תיאבונו ההולך וגדל. הוא אפילו מביא כנדוניה מחלת סוכרת. על אף לבטי הפרישה, חוזר וולס על ידי מספר רב של קבוצות בפגרה, אך בסופו של דבר העדיף להשאר קרוב לביתו באיזור סן דייגו תמורת סך של 3 מיליון דולר, וסיכוי להעפיל לפלייאוף.

וולס, אשר טען בספרו האוטוביוגרפי, כי הגיש את "המשחק המושלם" שלו במדי היאנקיז בו פסל את כל 27 שחקני המינסוטה טויינס ב-17 במאי 1998, כשהוא בהנגאובר ונודע בזכות גרגרנותו מחוץ למגרש, לא פחות מאשר בזכות יכולתו על המגרש, ניסה להסביר לאחרונה את עמידותו רבת השנים, על אף מימדיו, בהיותו "מוטציה של הטבע" (freak of nature בתרגום חופשי). למען האיזון נציין כי חבריו לקבוצה טוענים כי הוא מתאמן ברצינות ומנסה כל הזמן לשפר את משחקו.

לרוטציית ההגשה של הפאדרס הצטרף בחורף גם גרג מדוקס הותיק בעונתו ה-22. מדוקס, כידוע, הוא "הול אוף פיימר" מובטח [333 נצחונות, ERA 3.07 ו-3169 פסילות בסטרייקים בקריירה]. אף כי בשנים האחרונות הועם מעט מזוהרו של מדוקס (מה לעשות, הוא כנראה כבר לא יזכה עוד פעם ב-4 תארי סיי יאנג רצופים), עדיין לא נס לחו. עם זאת, יש החולקים על כך, במיוחד לאור טענתו לגבי חברו למשחקי הגולף, וולס, כי "הוא אחד משחקני הבייסבול המתורבתים ביותר שיש". בכל מקרה, שני אלו יחד עם ג'ייק פיבי – אס הצוות ומועמד תמידי לסיי יאנג, כריס יאנג, אשר אף כי אינו קרוב של של סיי, מציג מספרים טובים במיוחד ביחס למגיש בשנתו השלישית בליגה (5:11, 3.46 ERA) וקליי הנסלי – גלגל חמישי קלאסי (12:11, 3.71 ERA) יוצרים צוות מגישים פותחים סביר ביותר.

לצוות המגישים הפותחים בפטקו פארק יש צוות מגישים מחליפים מעולה, בראשות טרוור הופמן, שיאן הסייבים של כל הזמנים (482) ויחד עם הסט-אפים ליינברינק וקליי מרדית', נראה כי סן דייגו תוכל להמשיך ולהוביל את הנשיונאל ליג ב-ERA גם השנה.

אולם לא הכל זוהר בסן דייגו. לחלק ההתקפי הצטרף שחקן הבסיס השני של האטלנטה ברייבס, מרקוס ג'יילס, אחיו של האאוטפילדר בריאן ג'יילס. "יופי. עכשיו תוכלו סוף סוף לחזור ולהתקלח יחד" – אמרה מוניקה ג'יילס, אמם של האחים, עם שמיעתה על דבר החתמתו של מרקוס בפאדרס. קצת מפתיע, בהתחשב בפער 7 השנים בין האחים, אך השניים עשו כמצוות אמם וכבר באחת המקלחות המשותפות הראשונות שלהם הצליחו להבריח את כריס יאנג מהמקלחת. יאנג המזועזע העיד ממקור ראשון: "אסור לעצום עיניים אפילו לשניה אחת כשאתה עם החבר'ה האלו במקלחת". את יתר עלילות האחים ג'ילס בחדר ההלבשה תוכלו לקרוא בין היתר בכתבה שלמטה.

ומדוע אנו מתמקדים דווקא באחים ג'יילס במקום בחלק ההתקפי של סן דייגו? פשוט מאד, כי חוץ משני אלו, אדריאן גונזלס (24 הום ראנים, 82 ראנים מוכנסים ואחוז חבטות של 304. בעונה שעברה) וקצת מייק קמרון (22 ה.ר., 83 , 268.) אין לפאדרס מה למכור בחלק האינינג בו הם אמורים לחבוט. זאת במיוחד לאור עזיבתם של מייק פיאצה (22 ה.ר., 68 , 283. ב-126 משחקים) ודייב רוברטס (80 ראנים., 49 בסיסים גנובים , 293. ב-129 משחקים) בלא תחליף הולם, אשר מחלישה עוד קצת את ההתקפה הגרועה בבית.

תחזית: וולס ממשיך להגדיל את חולצותיו מסיבות אופנתיות בלבד ומופיע למשחקים בהנגאובר והאחים ג'יילס ימשיכו להשתולל בחדר ההלבשה. ומה יקרה על המגרש? חוסר התפוקה ההתקפי בהכרח ימנע מהפדרס מקום בפלייאוף וייתן לשחקנים זמן לבקר בסי וורלד כבר בחודש אוקטובר.

לוס אנג'לס דודג'רס

מאזן ב 2006: 74:88

קבוצת הוויילד קארד. הודחה בסיבוב הראשון בפלייאוף על ידי המטס.

הצטרפו: לואיז גונזלס, ג'ייסון שמידט, חואן פייר

עזבו: קני לופטון, ג'יי דיי דרו, גרג מדוקס


לאחר שסיימו במקום הרביעי בבית ב-2005 ובמאזן זהה לאלופת הבית סן דייגו בעונה שעברה, ולאור מה שנחזה לשיפור בסגל השחקנים בפגרה, רואים עצמם הלוס אנג'לס דודג'רס כמועמדים לאליפות השנה. צוות המגישים התחזק עם הצטרפותו של המגיש ג'ייסון שמידט, אשר זכה לחוזה סולידי (47 מליון דולר ל-3 שנים). ב- 5 השנים האחרונות היה שמידט האס של סן פרנסיסקו - יריבתה לבית של הדודג'רס. בבואו ללוס אנג'לס, יש להניח כי שמידט ימצא שפה משותפת עם יתר מגישי הדודג'רס – בראד פני, דריק לואו ורנדי וולף – כולם מגישים טובים הסובלים מחוסר יציבות (מי פחות ומי יותר) אשר נמשך לאורך שנים.

מזלם של הדודג'רס הוא שצוות המגישים המחליפים שלהם בראשות טאקאשי סאיטו (2:6, 24 הצלות, 2.07) מגלה עקביות רבה יותר ויש להניח שיחזק תכונה חיובית זו אף לאחר חזרתו של יאנסי ברזובן מפציעה. לאור זאת ניתן לצפות כי בפעמים שדריק לואו, למשל, יספוג 7 ראנים אחרי 5 אינינגים (וזה קורה לא מעט) יהיה מי שינסה (ואולי יצליח) להציל את המשחק או לכל הפחות למזער נזקים.

ומה בהתקפה? הדודג'רס, אשר הובילו את הליגה עם אחוז חבטה של 276., אך סיימו לפני אחרונים עם 153 הום ראנים, הפכו העונה, עוד יותר מבעבר, לקבוצת סמול בול – דהיינו קבוצה שלא חובטת הומראנים רבים, אך מצליחה להגיע לבסיס בחבטות סינגל או דאבל ומשם מנסה לגנוב בסיסים ולהתקדם.

החובט הפותח יהיה ככל הנראה חואן פייר (87 ראנים, 204 חבטות מוצלחות, 57 בסיסים גנובים, 3 ה.ר., 40 RBI 292. בשיקגו) ולאחריו רפאל פורקל (113 ראנים., 196 חבטות מוצלחות, 37 בסיסים גנובים , 15 ה.ר., 63 RBI 300.) שני אלו מהווים איום תמידי לגניבת בסיסים ומוציאים מגישים רבים משלוותם. לאחר מכן יבואו ג'ף קנט (14, 68, 292.) נומאר גרסיאהפרה (20, 93 ,303.) התופס ראסל מרטין (10, 65, 282.) שחקן האאוטפילד אנדרה את'יאר (11, 55, 308.) והרכש הטרי מאריזונה, הלוא הוא לואיס "גונזו" גונזאלס (15, 73, 271.). גונזלס חבט 57 הום ראנים בשנת 2001, וייתכן וזה הגיל או הסטרואידים, אבל בעונה שעברה הוא הסתפק ב- 52 דאבלים – שהם נתון מכובד לכשעצמו. רשימה מכובדת, אך אין שחקן אחד שעושה את ההבדל לבדו. כלומר, כל השחקנים צריכים להיות בכושר אם הדודג'רס רוצים להגיע לפלייאוף.

תחזית: לדודג'רס אין אף שחקן שמאיים על הגדרות באופן תמידי ויכול באבחה אחת להכניס את כולם הביתה. עם זאת, ההרכב מלא בשחקנים יציבים ומוכשרים שיכולים להביא את הקבוצה עד לפלייאוף, אך אליפות היא עדיין מילה גסה עבורם.

סן פרנסיסקו ג'איינטס

מאזן ב-2006: 85:76

הצטרפו: בארי זיטו, ריץ' אאוריליה, דייב רוברטס, ריאן קלסקו, ראס אורטיז

עזבו: ג'ייסון שמידט, מויסס אלו, סטיב פינלי


זמר הנשמה בארי ווייט ודאי מתהפך בקברו. אילו רק היה בחיים היה ודאי זוכה לחוזה מיליונים בסן פרנסיסקו בדומה לבארי בונדס (16 מיליון לעונה) ובארי זיטו (126 מליון ל- 7 עונות). הג'איינטס מצפים ששני הבארים יחזירו אותם לפלייאוף לאחר היעדרות בת שלוש שנים. הבעיה היחידה היא שהשניים הם כבר לא המגה-כוכבים שהיו פעם, אלא שהשוק הוא שוק קשה ושחקן מעל לממוצע עם היסטוריה מקבל כיום שכר של מגה כוכב.

כדי להחתים את זיטו ( 10:16 3.83 באוקלנד שהגיעה לגמר האמריקן ליג) ויתרו הג'איינטס על האס שלהם בשנים האחרונות, ג'ייסון שמידט, שערק ליריבה השנואה מלוס אנג'לס ועל אופציות התחזקות אחרות (אפילו דיוויד וולס היה מועמד). מכל מקום, בג'איינטס בונים הרבה על הצוות המסייע של מאט קיין (12:13, 179 פסילות בסטרייקים, 4.15 ,בעונתו המלאה הראשונה), נח לאורי ומט מוריס, וכן ראס אורטיז אשר ינסה לקמבק את קריירתו הכושלת במדי קבוצת האם שלו (ERA 6.89 באריזונה ב-2005, 7.54 באריזונה ב-2006 ו-8.48 בבולטימור בסוף אותה שנה). בג'איינטס מקווים שצוות המגישים יצליח להשאר בקו הבריאות ובמשחק עד לאינינגים המאוחרים –וכך גם לא יהיה צורך בשעות נוספות של צוות המגישים המחליפים שהיו מהעסוקים בליגה בשנים האחרונות.

ומעניין לעניין באותו עניין - צוות המגישים המחליפים הוא נושא כאוב מאוד בסן פרנסיסקו במיוחד לאחר סדרת שבירות השמירה של ארמנדו בניטז אשתקד. בניטז גם טרח להיעלב כאשר המנג'ר דאז, פליפה אלו, העדיף תחתיו קלוזר פחות פשלן. לקינוח העלה בניטז במשקלו ונפצע בברכו (פציעה פסיכוסומטית לטעמה של מערכת וואלה!), כך שלא היתה ברירה, אלא להרכיב קלוזר אחר במקום ארמנדו. ארמנדו יכל לתרץ לעצמו את אי שילובו בפציעתו וכך הפסיק להיעלב (לפחות פומבית).

המועמד לרשת את בניטז, שיפתח משום מה גם את עונה זו בעמדת הקלוזר (בהנחה שיצליחו לעשות במהלך העונה את מה שלא הצליחו בפגרה ולהעבירו בטרייד) הוא בריאן ווילסון (לא, ההוא מהביץ' בויז לא עושה קאמבק בגיל 70) שסיים את עונת הרוקי שלו אשתקד עם הצלה אחת ו-5.40 ERA, אך נחשב משום מה לכשרון מבטיח אצל הסקאוטים.

וכעת להתקפה: בחלק ההתקפי תמשיך סן פרנסיסקו, לפחות לעוד עונה, להיות קבוצה של איש אחד והכוונה היא לא לאליל המדור, אליעזר אלפונסו התופס, אלא לבארי בונדס –האגדה שהיתה באמת. בונדס (ביולי בן 43), אשר גורר אחריו שובל של האשמות בגין שימוש בסטרואידים (בזמן שלא בלתי חוקי להשתמש בהם) ומתן עדות שקר (הוא הכחיש שימוש בסטרואידים) וזוכה לשריקות בוז רמות, במקרה הטוב, בכל מגרש חוץ, עשוי לשבור העונה את שיא ההומראנים בן 33 השנים של האנק ארון האגדי. לבונדס יש כיום 734 בקריירה ולארון יש 755, דהיינו -22 הומראנים יספיקו לבונדס כדי לשבור את השיא. בעונה שעברה חבט בונדס 26 הומראנים בלבד, אבל עשרה מהם היו בחודש האחרון של העונה בו חבט באחוז חבטה של 400. עם 10 הומראנים ורק 8 פסילות בסטרייקים. אם בארי של סוף העונה שעברה יחזור העונה, סביר להניח כי השיא ישבר. עד כה באימוני האביב חבט בארי 5 הומראנים ב-26 הזדמנויות עם אחוז חבטה העומד סביב 350.

מיותר לציין כי השערוריה שתפרוץ במידה ובונדס ישבור את השיא תעלה עשרות מונים על סאגות בן ג'ונסון/קארל לואיס, או טוניה הרדינג/ננסי קריגן ותשווה אולי רק למשפטו של או ג'יי סימפסון.

וליתר השחקנים – הצוות המסייע של בונדס יכולל גם השנה את רנדי ווין – שחקן הגנה מצטיין אך מוגבל התקפית, את ריי דוראם –שחקן התקפי מצויין במיוחד בהשוואה לשחקני הבסיס השני (26 הומרים ו- 93 ראנים מוכנסים), אך מוגבל הגנתית, את ריץ' אוריליה וראיין קלסקו החדשים שינסו לשחזר את ימיהם היפים (והיו להם ימים יפים בסוף שנות התשעים), אך ככל הנראה לא יצליחו. עוד בסגל מצויים עומר ויסקל – כפפת זהב בעמדת השורטסטופ בגיל 41 ושחקן התקפה סביר, ובנג'י מולינה התופס הפותח (גרוע הן בהתקפה והן בהגנה, אך פחות גרוע הגנתית ממיודענו אליעזר אלפונזו). בל נשכח כמובן את דייב רוברטס שהגיע מסן דייגו יחד עם המנג'ר החדש ברוס בוצ'י, אשר אמור להכניס קצת מרץ ובסיסים גנובים לעגלות הזקנות.

תחזית: בכסף ששילמו לבארי זיטו יכלו הג'איינטס להחזיר מפרישה את לי מייג'ורס (סטיב אוסטין - האיש השווה מליונים) ואת בארי לייבוביץ יחד, שלא לדבר על זיטו אוגבונה. רק אם הבארים ישחזרו את יכולתם מ- 2002 (בונדס MVP וזיטו זכה בסיי יאנג) יראו הג'איינטס את הפלייאוף מהמגרש.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אריזונה דיאמונדבאקס

מאזן ב 2006: 86:76

הצטרפו: רנדי ג'ונסון

עזבו: לואיס גונזאלס, חוזה גיאן, חוזה וידרו, מרלון בירד, טוני ארמאס, רמון אורטיז


לאחר שנצלה שנתיים באורות הניאון של ניו יורק, חזר רנדי ג'ונסון בזחילה לחבריו ב"מדינת הגרנד קניון". ג'ונסון, אשר ממש כמו מיודענו גרג מדוקס, נושא בצקלונו 4 זכויות רצופות בתואר הסיי אינג (ו-5 בסה"כ), סגר שנתיים איומות מבחינתו בהן ראה איך ה – ERA שלו תופח למימדים מפלצתיים של 5.01. אמנם היו לג'ונסון 2 עונות עם 17 נצחונות, אך אין מי שיחלוק כי רובם של נצחונות אלו רשום דווקא על שמם של אלכס רודריגז וחבר מריעיו להתקפת היאנקיס, שלא ידעו שובעה בשנתיים האחרונות בליגה הסדירה, במיוחד כאשר ג'ונסון הגיש, ולא על שמו של ה"הול אוף פיימר" המזדקן.

לא ברור מה עבר לקברניטי אריזונה בראש כשהסכימו לטרייד אשר העביר ליאנקיס 4 שחקנים תמורת ג'ונסון, מגיש מתבגר בן 43 עם הסטוריה של פציעות ולתת לו חוזה לשנתיים על סך 26 מיליון דולר. מהתנהגות הצדדים עולה כי ככל הנראה כולם סבורים, משום מה, כי הליכי ההזדקנות הרגילים של בני אנוש אינם נחלתו של ג'ונסון ודווקא שינוי הסביבה עשוי להשיבו ליכולתו טרם המעבר לתפוח הגדול.

ג'ונסון מצטרף לרוטציה עם אחד המגישים הטובים בבייסבול היום וזוכה הסיי יאנג בעונה שעברה ברנדון ווב (8:16 178 פסילות בסטרייקים, 3.10), והמגישים הסולידיים זוללי האינינגים - יד הגומי ליבאן הרננדז (13:13 למעלה מ-33 פתיחות משחקים בכל אחת מ- 7 העונות האחרונות), דאג דייויס (טוחן אינינגים גם הוא עם מאזן 11:11 במילווקי!) ואדגר גונזלס טעון ההוכחה.

הבולפן של אריזונה מורכב בעיקר מחוזה ולוורדה וחורחה חוליו, ועל כן טוב יעשה המנג'ר בוב מלווין אם ישאיר את המגישים הפותחים במשחק ככל שניתן. ביום טוב שלהם יפסלו ולוורדה וחוליו בסטרייקים את היריב בסיטונות (לשניהם ממוצע של למעלה מ- 12 פסילות בסטרייקים עבור כל 9 אינינגים). מנגד, ביום רגיל – יש סיכוי לא רע שהיריב יצליח להגיע לבסיס ואולי אף מעבר לכך, לפני שהחובט הבא יפסל בסטרייקים.

בחלק ההתקפי יש לאריזונה בעיקר הבטחות. כריס יאנג, שואב האבק האנושי, בסנטרפילד, בהגנה ושחקן פייב טול (כלומר חובט הום ראנים, חובט באחוזים גבוהים, בעל מהירות גבוהה, הגנה טובה וזריקה טובה) אשר רבים הפרשנים המנבאים כי יזכה בתואר רוקי העונה. אורלנדו הדסון, כפפת זהב בבסיס השני, ינסה לתווך בהתקפה יחד עם אריק ברנס (26 הום ראנים ו- 23 בסיסים גנובים) ואחיו של ג'יי די דרו – השורטסטופ סטיבן דרו, אשר בחצי העונה בה שיחק הראה כי הוא יכול להיות אחד השורטסטופים ההתקפיים הטובים בליגה.

תחזית: ייתכן שכל הצעירים האלו באמת שווים משהו – ואז צפו לריצה בצמרת נוסח פלורידה של העונה שעברה. אפשרות יותר סבירה – שחזור של העונה שעברה.

קולורדו רוקיס

מאזן ב-2006: 86:76

הצטרפו ווילי טברז, טיילר בוכהולץ, רודריגו לופז, לה-טרוי הוקינס.
עזבו –ג'ייסון ג'נינגס

קולורדו היא ההוכחה שצריך להכניס עליות וירידות לליגת הבייסבול, ולו בכדי שיהיה לפחות תמריץ שלילי לקבוצות להצליח. בחורף האחרון ניסו הרוקיס להפטר משניים מתוך שלושת כוכביהם – המגיש ג'ייסון ג'נינגס (ERA 3.78 בקולורדו!) וטוד הלטון הבלתי נלאה (אחוז חבטה של 302. בעונה גרועה עבורו ומרובת פציעות. אחוז החבטות רב שנתי שלו הוא 333.), אשר ממשיך לצבור סטטיסטיקות חסרות משמעות שיכניסו אותו להיכל התהילה בסופו של דבר. חסרות משמעות – משום שהרוקיס לרוב יוצאים מתמונת הסיכויים לפלייאוף באמצע חודש מאי. על הצד החיובי יש לציין לטובה את ההנהלה שלא ניסתה להפטר מגארט אטקינס (329. 29 ה.ר. 117 ריצות ו-120 ראנים מוכנסים).

הרוקיס נפרדו מג'נינגס, ואף כי השיגו מיוסטון תמורה נאה (ווילי טברז המהיר וג'ייסון הירש הפוטנציאל נוסף על טיילור בוכהולץ שבא מיוסטון עם ERA המתאים לאוויר הדליל של דנבר – 5.89) עדיין נראה כי רב הנזק על התועלת. זאת, משום שמבט ברשימת המגישים הפותחים יגלה חור גדול ברוטציה, לאחר שני המגישים הפותחים ג'ף פרנסיס וארון קוק הממוצעים כלשעצמם. ג'וש פוג, ביון היונג קים ובוכהולץ מיודענו –המיועדים להיות מספרי 3, 4 ו- 5 ברוטציה נושאים על גבם ERA שמזכיר את ערוץ ספורט 5+ ורק יחמיר במהלך העונה הארוכה.

הבולפן של קולורדו, בהנהגת הקולזר בריאן פואנטס (30 שמירות) יציב יותר מצוות ההגשה הפותח, אך צירופו של לה-טרוי הוקינס יפיח תקווה ביריבות קולורדו גם כשהמצב נראה אבוד (וסביר להניח שלא יהיו הרבה מקרים כאלו).

החלק ההתקפי הוא באופן מסורתי התחום בו מצטיינת קולורדו. כאן יסמכו הרוקיס על השלישייה הדומיננטית אטקינס, הלטון ומאט הולידיי (326. 34 ה.ר. 114 ראנים מוכנסים) עם סיוע של בראד הופ (293. 22 ה.ר. 84 ראנים מוכנסים) ווילי טברז החדש (278. 33 בסיסים גנובים ו- 80 ריצות ביוסטון). חבורה מוצלחת זו ודאי תנצלו את גבהי קולורדו כדי לשפר את הסטטיסטיקה האישית שלה, בדיוק כמו יריביהם בחלק השני של האינינג...

תחזית: למרבה הצער נראה כי הקולורדו רוקיס ישמרו על עקביות גם בשנה זו ויסיימו במקום האחרון שמוביל ל... עוד עונה בנשיונאל ליג מערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully