וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: הערב השחור של בלאט

21.3.2007 / 23:00

בנטון טרוויזו עפה מהיורוליג אחרי הפסד 68:65 לדינמו במוסקבה, אבל המכה הגדולה היא הפחתת 12 נקודות ליגה בפרשת לורבק

דיוויד בלאט זכה לאחרונה בגביע האיטלקי, תואר שני שלו בארץ המגף אחרי הזכיה באליפות עם בנטון טרוויזו בעונה שעברה. אלא שביורוליג, איך נאמר, החיים הרבה יותר קשים. כמו בעונה שעברה, גם העונה נשארו דיוויד והירוקים מחוץ לרבע הגמר, אחרי הפסד 68:65 אחרי הארכה במוסקבה לדינמו.

שאר המשחקים היו לפרוטוקול בלבד. פרוקום סופוט הפסידה בביתה לאפס פילזן 72:64, ברצלונה הביסה את פנאתינייקוס 66:87 ואריס סלוניקי ניצחה את מלאגה 65:83. בשלב רבע הגמר תתמודדנה מלאגה מול ברצלונה ופנאתינייקוס מול דינמו מוסקבה. מחר (חמישי) יתקיימו שאר המשחקים ותמונת העולות להצלבה תושלם באופן סופי.

אבל ההדחה מהיורוליג היא כסף קטן לעומת המכה שספגה בנטון מהאיגוד האיטלקי, שהעניש אותה הערב בהפחתה של לא פחות מ-12 נקודות על ההחתמה הלא חוקית של הסלובני ארזם לורבק. כזכור, החתימה בנטון לפני כחודשיים את לורבק מאוניקאחה מלאגה, אך השחקן היה בעל החוזה ה-19 בקבוצה, בעוד שהתקנון האיטלקי מאפשר 18 כאלו בעונה בלבד. בנוסף, נקבע כי אנדראה צ'ירלי, הג'נרל המנג'ר של הקבוצה בעבר, יושעה לשנתיים מפעילות.

ההערכות הפסימיות דיברו על אפשרות לשלילת הגביע האיטלקי או אפילו הורדה לליגה השניה, אבל גם העונש שנקבע, שמוריד אותה מהמקום ה-4 ל-14, הוא חמור דיו. לבנטון יש כעת 20 נקודות ליגה, 4 פחות מלנאפולי שבמקום השמיני ממנו עולים לפלייאוף האיטלקי. לסיום העונה הרגילה באיטליה נותרו עוד 11 מחזורים.

בית 7: דינמו מוסקבה - בנטון טרביזו 65:68

לאחר ששמטו לפני שבועיים משחק ביתי מול מלאגה, התארחו האיטלקים ומאמנם דיוויד בלאט במוסקבה מול דינמו, למשחק על הכרטיס לרבע הגמר מול פנאתינייקוס אתונה, אבל בסיום משחק והארכה דרמטיים היו אלה דושאן איבקוביץ' ודינמו שחייכו בסיום.

ריצת 4:12 של בנטון בסוף הרבע השני הבטיחה לאורחים יתרון 23:35 במחצית. 10 נקודות רצפות של אנטוניוס פוטסיס השוותה את התוצאה לזכות הרוסים. ההגנות החלו לתת את אותותיהן בשתי הקבוצות, האחוזים מהשדה החלו לצנוח במקביל לעלייה במספר העבירות בצבע ולדקה האחרונה במשחק הגיעה בנטון ביתרון 3 נקודות. פוטסיס, מי אם לא הוא, הטביע והוריד למינוס 1, מרקוס גורי החטיא ברשלנות מן העבר השני, ו-26 שניות לסיום הזעיק דיוויד בלאט פסק זמן.

בשוויון 58:58 היו לדינמו 12 שניות על השעון כדי להשיג ניצחון, אבל בויאן פופוביץ' החטיא זריקה נוחה מחצי מרחק ושתי הקבוצות הלכו להארכה. ניקולאוס זיסיס קלע שלשה וקבע שוויון 63:63, אבל אדי גיל השיב באחת משלו והחזיר את היתרון לרוסים פחות מדקה לסיום. אדי גיל המשיך לככב בהארכה כשבהתקפה הבאה של הרוסים הוא איבד כדור ו-10 שניות לסיום היתה בנטון בפיגור נקודה עם כדור ביד, אבל במקום למצוא זריקה נוחה ולנצח, היא נכנעה לחטיפה של...אדי גיל. האיטלקים ביצעו עבירה על לזארוס פאפאדופולוס, שקלע 2 מהקו וקבע ניצחון 65:68 לדינמו. הירבו למוסקבה: לזארוס פאפאדופולוס 24 נקודות ו-11 ריבאונדים, אנטוניס פוטסיס 22 נקודות ו-24 ריבאונדים. הירבו לבנטון: מרקו מורדנטה 13 נקודות, אנג'לו ג'ילי 12.

אריס סלוניקי - מלאגה 65:83

היוונים רצו להיפרד מהיורוליג עם ניצחון בשלב הטופ 16 ומול מלאגה, שכבר הבטיחה את ראשות הבית ותפגוש את ברצלונה בשלב רבע הגמר, המשימה לא היתה קשה במיוחד. היוונים נעזרו ביום טוב של סימונאס סראפינס עם 16 נקודות. אלכס סקיילס הוסיף 13 ודימיטריס צאלדריס קלע 11. 18 נקודות של מרקוס פיישון ו-13 של דניאל סנטיאגו הובילו את קלעי מלאגה.

בית 6: ברצלונה - פנאתינייקוס 66:87

היוונים הביסו את בארסה 82:102 בסיבוב הראשון, אז לקטלונים היו שלל סיבות לעלות לפלאו סן ג'ורדי עם מלא מוטיבציה, למרות שבין כה וכה סיימו במקום השני בבית. אחרי מחצית ראשונה צמודה (35:41 לבארסה) בא רבע שלישי גדול של המארחים שהשאיר את האורחת על 15 נקודות וקבע יתרון 18 ברבע השלישי. בסיום ברצלונה נקמה עם 21 נקודות הפרש.

פרנסיסקו ואסקז הוביל את הקטאלונים עם 14 נקודות ורוג'ר גרימאו הוסיף 12 משלו. חואן קרלוס נבארו רשם ערב צנוע עם 11 נקודות ויאקה לאקוביץ' קלע מול קבוצתו לשעבר 8 נקודות. דיאן טומאשביץ' קלע הוביל את היוונים עם 18 נקודות, מילוש וויאניץ' (5 אסיסטים) ומייק באטיסט הוסיפו 10 נקודות כל אחד.

פרוקום סופוט - אפס פילזן 72:64

הפולנים קיוו לרשום ניצחון שיקנה להם את המקום השלישי בבית, אבל מחצית ראשונה חלשה איפשרה לטורקים ליצור יתרון מבטיח של 31:45 ומשם לשייט עד לניצחון. הירבו לסופוט: יסמין הוקיץ' 15 נקודות, דונאטאס סלאנינה 14. הירבו לפילזן: אנטוניו גרנג'ר 23 נקודות, ארמל קוקו 13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully