וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני לוי יצא בזול

רומן רוזנבלט ולי בוץ

21.3.2007 / 18:41

ועדת המשמעת ריחמה על מאמן חיפה, שרק נקנס בעשרת אלפים שקל. אנדרסון הורחק משני משחקים בפועל ושניים על תנאי

מוקד תשומת הלב של מכבי חיפה עמד היום (רביעי) בדיון ועדת המשמעת שנערך למאמן הקבוצה רוני לוי, בו התייצב גם הקשר הברזילאי שאבייר אנדרסון.

כצפוי, ועדת המשמעת ריחמה על לוי, והוא ספג עונש קל של קנס של עשרת אלפים שקל ושלושה משחקים הרחקה על תנאי. ההערכה היא שהדיין שלום אבן עזרא ריחם על המאמן החיפני, שהיה בסערת רגשות באותם ימים בגלל טרגדיה משפחתית, והתחשב בעברו הנקי. רוני לוי הגיב מיד אחרי קבלת העונש: "אני מקבל את החלטת בית הדין ואפעל לפיה".

שאבייר אנדרסון, לעומת זאת, ספג עונש של שני משחקי הרחקה בפועל ושניים על תנאי.

"יא אפס" זה ציון?

כזכור, לוי התבטא במילים קשות כלפי השופט משה בוחבוט במחצית המשחק של חיפה בטדי, וזאת בשל שריקתו של השופט לפנדל לזכות בית"ר ירושלים, ושליפת כרטיס אדום לאנדרסון, בגלל שטען שקילל אותו. לפני הדיון אמר לוי: "אני לא מצפה לספוג עונש הרחקה, כי זו פעם ראשונה שיש איתי בעיה. המקרה לא יחזור על עצמו. בכל מקרה, אקבל את מה שבית הדין יחליט".

את הדיון עצמו ניהל הדיין חיים אלחדיף, ויחד עם לוי הגיעו לדיון מנכ"ל מכבי חיפה איתמר צ'יזיק, הדובר רועי דניאל, ועו"ד אודי שוחוטוביץ'. בדו"ח השופט בוחבוט נכתב: "לאחר השריקה למחצית רוני לוי עשה תנועת 'אפס' עם היד תוך שהוא אומר לי 'אתה אפס'. בדרך לחדר ההלבשה אמר לי לוי 'אתה חסר אישיות, בחיים לא תהיה שופט'". נציג ההתאחדות ביקש להתחשב בעובדה שרוני לוי היה שרוי באבל משפחתי באותה שבת עקב מות גיסו בתאונת דרכים יממה קודם לכן.

שוחוטוביץ': "אני מבקש לראות כנסיבות מקלות את סערת הרגשות שלוי היה שרוי בה. הוא עבר 24 שעות ללא שינה מהתאונה עד ההלוויה. אני גם מבקש לא לנתק את שיקול הדעת מאירועי המשחק עצמו ומרמת השיפוט שהיתה נמוכה מאוד מאוד. לעיתים כשמישהו אומר לשופט 'אפס' זה יכול להיחשב כציון ולא כעלבון".

רוני לוי בחר בדרך פחות פתלתלה מזו של עורך דינו, והיכה על חטא במהלך הדיון כשאמר: "כשראיתי את התמונות- זו לא התנהגות שאני אוהב או מצפה לראות מעצמי. לא אהבתי את רמת השיפוט. היתה לי בעיה עם איך שהשופט התנהג. בכל פעם שהערנו לו הוא התלוצץ עלינו, והוא הסתחבק עם שחקני בית"ר ירושלים. לא הסכמתי שיהיה נגדי וגם יצחק לי בפנים. אני מאמן קרוב ל-9 שנים ושחקן מגיל 8 ומעולם לא הייתי בוועדת משמעת פנימית או של ההתאחדות".

באותו רגע הדיין אלחדיף תיקן את לוי ואמר: "ב-2003 העלבת שופט, הורשעת ונקנסת ב-750 שקלים וקיבלת חודש הרחקה על תנאי". צ'יזיק הגיב בשם מאמנו: "הוא היה מאמן נוער".

קייסי ממשיך להתאושש

מכבי חיפה ערכה הבוקר (רביעי) אימון ללא שחקני הנבחרות וללא יניב קטן הפצוע בצלעות. גם גוטסבו בוקולי קיבל מנוחה ועבאס סואן וחיים מגרלשוילי ערכו אימונים קלים בשל פציעות.

אדורם קייסי הוותיק ששב לשחק ביום ראשון האחרון מול הפועל תל אביב, דיבר על תחושותיו אחרי החזרה: "הייתי צריך לקחת את הדברים בפרופורציה, גם מבחינה מנטלית, אחרת לא הייתי עובר את התקופה הזאת. רוני לוי תמך בי. אבל אני כבר חלק ממכבי חיפה הרבה שנים ורגיל להתמודד עם אליפויות ולחצים. במועדון יודעים להעריך שחקנים גם ברגעים הפחות טובים, כשאנחנו תורמים פחות בגלל פציעות. אני מקווה שנתרום עוד הרבה למכבי חיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully