וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילים לספור את הימים לבייג'ין, ואת הצרות

21.3.2007 / 12:29

ראשי הוועד האולימפי בישראל מאשימים את מנהל הספורט בפגיעה בהכנות האולימפיות, מאחר ועדיין לא הועברו כספים לאיגודים

ראשי הוועד האולימפי בישראל קיימו היום (רביעי) מסיבת עיתונאים, במטרה להציג את הקריטריונים של הספורטאים הישראלים לאולימפיאדת בייג'ין 2008. הקריטריונים, שכבר פורסמו בתחילת השנה, נוקשים במיוחד וכבר החודש החלו ברחבי העולם תחרויות מטרה (אליפויות אירופה ועולם) בהם הספורטאים הישראלים יוכלו לקבוע אותם. אגב, השחייניות האומנותיות אנסטסיה גלושקוב וויקה ירמולינסקאיה כשלו בנסיון לקבעית הקריטריון באליפות העולם במלבורן, וכמוהן גם השחיין בים פתוח דן קציר.

יו"ר הוועד האולימפי הישראלי, צבי ורשביאק, התייחס לעובדה שההכנות לא מתבצעות כראוי והאשים בעיקר את מנהל הספורט, שלא העביר כסף לאיגודים השונים מתחילת השנה, למרות שהתקציב קיים. ורשביאק: "השנה קיצצו את התמיכה למילגות ב-150 אלף ש"ח, וחוץ מזה אף אחד עדיין לא ראה אגורה. כל האיגודים פונים אלינו לסיוע, הסיפור הזה חוזר על עצמו כל שנה ורק מחמיר. המצב אילץ אותי לפנות לראש הממשלה, ואני מקווה לקבל ממנו עזרה כשתסתיים השביתה".

מנכ"ל הוועד האולימפי אפרים זינגר הוסיף: "אנחנו מגרדים את תחתית הטבלה מבחינת התמיכה של המדינה בספורט האולימפי. אילו ההכנות האולימפיות היו תלויות בממשלה, לא היו הכנות".

גילי לוסטיג, מנהל היחידה לספורט הישגי, התייחס להכנות לבייג'ין מהצד המקצועי ואמר: "המצב שלנו באותו פרק הזמן לפני אולימפיאדת אתונה היה יותר טוב, חד משמעית. יש לנו בעיה מבחינת עומק של ספורטאים וגם העסק בעולם נהיה יותר קשה. ישנם גם ספורטאים בולטים שהיו פצועים". לוסטיג התבקש להתייחס לשני המדליסטים האולימפפים מאתונה 2004 ואמר: "אריק זאבי וגל פרידמן הם עדיין המועמדים לזכות במדליה בבייג'ין, וזה למרות הפציעה של אריק והעובדה שלגל היו שנתיים פחות טובות מאז החלפת הדגם. למרות הכל, הם המשיכו לקבל מאיתנו את התמיכה המלאה לאורך כל הזמן".

חברת "דיימלר-קרייזלר" והוועד האולימפי הבינלאומי העניקו היום לוועד האולימפי הישראלי רכב מסוג מיני ואן מרצדס בנס, זאת כחלק מתכנית סולידרית של הוועד הבינלאומי ובמטרה לעזור להכנות האולימפיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully