וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למפארד, הכוכב שאף אחד לא רוצה

ניל סילבר, לונדון

21.3.2007 / 10:31

פרנק למפארד מגיע לנבחרת אנגליה עם קרדיט עצום שנובע מהצלחותיו בצ'לסי. אבל בכל פעם מחדש הוא דואג לפשל. האם יקלקל גם בשבת?

מכדורגלן המשחק ברמות הגבוהות ביותר ונחשב לאחד מהכישרונות הגדולים בתבל היינו מצפים לתת הופעה בכל מגרש עליו הוא דורך. לכן כשפרנק למפארד וסטיבן ג'רארד לובשים את מדי נבחרת אנגליה הם אמורים להרגיש בנוח האחד לצד השני, אבל ככל שהשניים משחקים יותר ביחד מתברר כי זאת פשוט משימה בלתי אפשרית עבורם.

אם הם לא יכולים לשחק יחד, הרי שאחד מהם חייב ללכת, וזה כנראה למפארד. כשהוא משחק בצ'לסי אין בכלל ספק שהוא הקשר ההתקפי הכי טוב בכדורגל האנגלי, כזה שגם מבקיע הרבה וגם מספק תרומה עצומה לכחולים בכל המסגרות. המנג'ר שלו, ז'וזה מוריניו, מדביק לו תארים כמו "עצום" ו"אימתני", ורואה אותו כמנהיג וככוכב הגדול ביותר של צ'לסי. קשה להתווכח עם מוריניו, גם בגלל שבעניין הזה הוא צודק לחלוטין.

אבל ברגע שמנחיתים את למפארד במגרש אחד עם חולצת שלושת האריות על החזה וסטיבן ג'רארד לצדו, משהו לא מתחבר. הקריסה של למפארד במדי הנבחרת הובילה לא פעם את סטיב מקלארן וקודמו בתפקיד המאמן, סוון גוראן אריקסון, להסיט את ג'רארד ימינה, בזבוז של זמן וכסף. ברמה הבינלאומית יש לסטיבי ג'י יתרון - הוא שחקן הרבה יותר ורסטילי ולכן צריך לקבל את הקרדיט על פני למפארד. אין מה לעשות, כל עוד אנגליה לא תוותר על ה-2-4-4 המסורתי, החיבור בין שני הכוכבים פשוט לא יניב תוצאות.

הביקורת מתעופפת מכל כיוון. לא רק שלמפארד לא כבש בנבחרת מאז אוגוסט (משחק ידידות), גם דיוק המסירות שלו מחריד. במשחק הרשמי האחרון, מול קרואטיה, חסרה הנבחרת את ג'רארד הפצוע, מה שהעביר את השליטה המוחלטת לידי למפארד. המשחק היה נורא, למפארד שיחק זוועה ואנגליה הפסידה 2:0. אחרי שרשרת הכישלונות ניסה מקלארן להגן על למפארד ושלף נתונים המסבירים שאחוז המסירות המדויקות שלו גבוה במיוחד. את המספרים הוא קיבל מעוזרו סטיב ראונד, שבא אתו ממידלסברו. אבל תוכנת המחשב "אופטה", בה משתמשת הפרמיירליג ואיתה מנתחים באנגליה כל משחק ליגה ומשחק בינלאומי, הראתה כי הקשר מדורג רביעי מהסוף בדיוק המסירות, כשלפניו נמצאים אפילו חלק משחקני ההגנה. כשהוצגו הנתונים בפני מקלארן הוא החל לגמגם.

הגמגום לא יעבור בשבת. מקלארן בכלל לא שוקל להוריד את למפארד לספסל בתל אביב, אפילו כשהארגרייבס חוזר וסטיבי ג'י מגיע בכושר טוב. "אף אחד לא קדוש, אבל ממש אין סיבה שלמפארד לא ישחק", כמעט נעלב אתמול מקלארן כשנשאל על כך. "דווקא עם הארגרייבס יש ללמפארד ולג'רארד סיכוי טוב יותר להראות את מה שהם יודעים במרכז השדה, כי הארגרייבס יתעסק בעיקר במשימות ההגנתיות".

בינתיים נאלץ שלשום למפארד להגן על עצמו מזעם אוהד טוטנהאם, שתקף אותו על הדשא לאחר ההפסד לצ'לסי ברבע גמר הגביע. קשר הנבחרת לא נפגע, אך נפל לדשא לפני שדידייה דרוגבה ואשלי קול הגיעו כדי להגן עליו ולהכות את האוהד, אשר נעצר באשמת תקיפה והסגת גבול והושעה מיידית לכל חייו מכניסה למגרשי כדורגל באנגליה. יש לא מעט אנגלים שהיו שמחים לראות מה יקרה לנבחרת שלהם אם למפארד היה נזרק לכל החיים ממשחקי הנבחרת, או לפחות מסופסל למשחק אחד. בשבת, לדוגמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully