וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבחן של פיני

מכבי ת”א כבר בהצלבה, אבל מאמנה לשעבר פיני גרשון צריך ניצחון על בדאלונה כדי להיחלץ מהדחה מביכה וביקורת נוקבת

ביוון, מדינה בה הלך הרוח הספורטיבי נגזר מהנעשה על ציר אתונה-פיראוס והזיכרון הקולקטיבי קצר יותר מחיי פרפר, גיבורים מומלכים ומושפלים עד עפר בהינף שלשה או בעיטה לשער. לפני כחודש עמדו פיני גרשון ואולימפיאקוס בפני שפל מקצועי ותדמיתי חסר תקדים. שני הפסדים כואבים בדרבי לפנאתינייקוס, שניהם באולם השלום והאחווה הביתי, והידרדרות מפתיעה למקום השלישי בבית א' של היורוליג בתום השלב המוקדם, הביאו לתהיות בדבר התאמתו של גרשון למועדון מפיראוס.

אלא שאז נרשמה עלייה חדה ומפתיעה במניותיו של המאמן. אולימפיאקוס נסעה לקרב שנחשב לאבוד מראש ב"אואקה" של פאו וחזרה עם ניצחון יקר מפז, שהושג דרך עליונות בכל האספקטים של המשחק. העיתונאים המזוהים עם הקבוצה היו באופוריה, האוהדים בהיסטריה. ארבעים דקות טובות מול היריבה המתועבת מאתונה, וארבעה חודשי כדורסל בינוני נמחקו מההארד דיסק כלא היו.

רק שבמדינה חסרת הסבלנות, הסיפור עובד גם בכיוון ההפוך. "הזמן הוא גלגל ענק", שרה בזמנו להקת חלב ודבש, וחודש מאז ניצב גרשון בחלקו העליון של הגלגל, הוא שוב מצא עצמו בתחתית. מפלה כפולה מול צסק"א והפסד חוץ בבדאלונה בשלב הטופ-16, ולפתע, ארבעה שבועות מאז נישא על כפיים, האש שוב מופנית לכיוונו של הישראלי. בשבת האחרונה נכנעה אולימפיאקוס גם לאריס סלוניקי, וכעת ניצבת במקום השלישי המוכר. הפעם, אוי לבושה, בליגה היוונית.

"אולימפיאקוס בסיטואציה קשה מאוד", מספר עיתונאי יווני. "מאז הניצחון הגדול על פאו היא חזרה ארבעה-חמישה צעדים לאחור. גם בליגה היא בצרות. ניצחון על אריס בשבת היה מבטיח לה לפחות את המקום השני בליגה, אבל גם זה כנראה כבר לא יקרה". יותר משאנשי הכדורסל ביוון מאוכזבים מתוצאותיה האחרונות של אולימפיאקוס, הם מאוכזבים בעיקר מהדרך בה היא ניגפת ללא תנאי במשחקים מסוימים. "אולימפיאקוס לא מצליחה להתמודד עם קבוצות שבאות לשחק על סקור נמוך ומאטות את הקצב", מסביר העיתונאי. "אריס, פילזן, צסק"א, דינמו מוסקבה – כולן משחקות הגנה חזקה ובוחרות זריקות טובות בהתקפה, ומולן לא הייתה לאולימפיאקוס תשובה. אין לגרשון תוכנית משחק ברורה מול קבוצות שכאלה. אולימפיאקוס כבר הפסידה עשרה משחקים דומים העונה".

אולם חרף המלנכוליה שאופפת את הקרובים לאולימפיאקוס, המצב ביורוליג ובליגה היוונית עדיין בר תיקון. מחר תתארח חובנטוד בדאלונה בפיראוס למשחק השישי והאחרון בשלב הטופ-16, והמצב ברור ונהיר לכל: ניצחון, ואולימפיאקוס ברבע הגמר. הפסד, וללא קשר לתוצאת המשחק המקביל בין פרטיזן לצסק"א, והיא בחוץ. ניצחון ספרדי ב-35 נקודות ומעלה יעלה את בדאלונה. ניצחון בכל תוצאה אחרת ישלח את הסרבים לחגוג.

מה יהיה בסופו

אבל גם העפלה לשלב רבע גמר היורוליג לא תבטיח לאולימפיאקוס דבר. המטרה המוצהרת לשמה הוציאו משפחות קוקאליס ואגילופולוס מיליוני דולרים והנחיתו סוללה של כוכבים היא הפיינל פור באתונה, ואם ירצו זאוס והאלים, גביע אירופה. גם במקרה שתנצח את בדאלונה, מי שתפריד בין אולימפיאקוס לאירוע השיא של הכדורסל האירופאי היא טאו ויטוריה, שגם תחזיק ביתרון הביתיות. "ואולימפיאקוס עדיין לא הוכיחה שהיא מסוגלת לעשות דבר גדול כמו ניצחון בוויטוריה", אומרים ביוון.

המפלה המקצועית של אולימפיאקוס מקורה בשלושה גורמים: היעדר רכז טבעי, הבעיות הבלתי נגמרות עם הסנטר סופוקליס סחורציאניטיס ומשחק ההגנה של הקבוצה. "פיני לא הביא בקיץ פליימייקר. סקוני פן הוא סקנד גארד, לא רכז, ובולט לעין שאין מי שמארגן את ההתקפה, שולט בקצב", אומר ניקוס ורלאס מיומון הספורט "צ'מפיון". "לגרשון היה בזמנו רכז כמו שאראס, שסידר כל דבר על המגרש והוציא תרגילים לפועל. התירוץ לבלגאן בקו האחורי הוא כביכול היעדרו של ארוווידאס מצ'יאוסקאס, אבל היה צריך להגיע לכאן שחקן חוץ עם אוריינטציה יותר קבוצתית מפן. פיני אומר במסיבות העיתונאים 'תראו, פן מוסר כמעט ארבעה אסיסטים למשחק ולא טועה', אבל לא לאבד זו חוכמה קטנה מאוד כשכל מה שאתה עושה זה לקבל חסימה ולזרוק לסל, או לחדור לטבעת ולהוציא לקלעים הטובים של הקבוצה. המשחק של אולימפיאקוס פשוט לא מסודר, ובמשחק עומד מול הגנה קשוחה שלא מאפשרת התקפות מעבר, אולימפיאקוס מסתבכת מאוד". כתוצאה מכך, אולימפיאקוס קולעת 74 נקודות בממוצע בלבד בטופ 16, וסופגת 77.

עם כל הכבוד לפן, הבעיה הכבדה ביותר של גרשון וחבריו היא סחורציאניטיס. הסנטר הצעיר (21), שהיה אמור להפוך לשחקן הפנים האימתני ביבשת, קלע רק שש פעמים העונה ביורוליג בספרות כפולות מתוך 14 משחקים בלבד בהם שותף, ומוריד רק 2 ריבאונדים בממוצע. "באולימפיאקוס הבינו שבלי סופוקליס הם יתקשו לנצח ולכן אחרי כל הסיפור שהיה בינו לבין פיני הוא חזר לשורות הקבוצה, אבל במקום להתקדם, הוא רק הולך אחורה", קובל ורלאס בצער.

גם פיתרון לבעיית המשקל של סחורציאניטיס, שהפכה לאחד הנושאים המדוברים בספורט היווני, אינו נראה באופק. "לצוות האימון הישראלי של אולימפיאקוס יש פילוסופיה אמריקאית למשחק, שטוענת שהשחקנים מקצוענים ולא צריכים השגחה, אבל הם לא הבינו שסחורציאניטיס הוא כמו ילד קטן וצריכים לשמור עליו", טוען עיתונאי יווני אחר, המעדיף להישאר בעילום שם. "בשנה שעברה היה לו מאמן אישי שעבד איתו מבוקר עד ערב, והמשקל שלו היה 148 קילו. העונה אין עליו השגחה ובשלב מסויים הוא שקל קרוב ל-180. היום הוא שוקל כמעט 25 קילו יותר מאשר העונה שעברה. למה? כי אף אחד לא עובד איתו על הבעיות שלו".

קובלסקי לא בכושר

הביקורת על גרשון חריפה, אולם בעל תפקיד נוסף במועדון עומד לאחרונה בעין הסערה. זהו מאמן הכושר של אולימפיאקוס וחברו הקרוב של גרשון, אבי קובלסקי. "מאחורי הקלעים מאוכזבים גם מאלעד חסין, אבל בעיקר מקובלסקי", מגלה העיתונאי היווני. "הם לא אוהבים את הגישה שלו. אומרים שהוא יוצר בעיות. מספרים שקובלסקי לא אהב את ראיין סטאק, ולכן גרשון מיעט לשתף אותו. אני לא חושב שהם מאוד הצטערו כשהוא נפצע לפני כחודש".

אלא שסטאק הוא עוד כסף קטן לעומת הסערה שמתחוללת בעניין ארווידאס מצ'יאוסקאס, הצלף הליטאי שהונחת לאחר עונה גרועה בניו אורלינס הורנטס מה-NBA, ונחשב לשחקן בעל השכר הגבוה ביבשת – כשני מיליון דולרים וחצי לעונה. "מאז שקרע את גיד אכילס במשחק אימון בקיץ הוא מושבת, אבל כבר שלושה שבועות שהוא יכול לחזור לאימונים", מוסיף היווני. "העניין הוא שמאצ'אס לא היה מרוצה מתוכנית האימונים שהכין לו קובלסקי, וראה שקובלסקי לא ממש עוזר לו להתאושש. לכן מאצ'אס הביא לכאן מאמן ליטאי פרטי, שעובד איתו כבר שלושה-ארבעה חודשים".

לפני כשלושה שבועות ערך מאצ'יאוסקאס שני אימונים עם אולימפיאקוס, אבל אז חזר להתאמן עם המאמן האישי. "רשמית, באולימפיאקוס אומרים שמאצ'אס יחזור לשחק מאוחר מהמצופה, בעוד כחודש בערך, כי לפני כן אמרו שהוא יחזור במרץ. הסיבה הלא רשמית שבגללה מאצ'אס חזר למאמן האישי, היא שקובלסקי נעלב מכך שהוא נעזר במאמן כושר אחר ולא בו, שכביכול הוא לא מכבד אותו, ולכן מאצ'אס חושש שקובלסקי לא יקדם את החלמתו. על הסיפור של סחורציאניטיס אני בכלל לא מדבר, כי זו גם אחריותו של קולבסקי, אבל הוא לא עשה כלום בעניין ומשום כך הוא אשם בדיוק כמו גרשון בהתדרדרות של סופו".

קרב פילוסופי

אומנם מצבה של אולימפיאקוס לא מזהיר, כאמור, אך מצבה של בנטון טרוויזו של דיוויד בלאט סבוך עוד יותר. לאחר ששמטה לפני שבועיים משחק ביתי מול מלאגה, יתארחו הירוקים-לבנים במוסקבה מול דינמו, למשחק על כל הקופה. מלאגה הבטיחה בשבוע שעבר את המקום הראשון בבית 7, ובנטון ודינמו יאבקו מחר (רביעי) על הכרטיס הנוסף לרבע הגמר, שיוביל לסדרה מול פנאתינייקוס.

"זה משחק בין שתי קבוצות כדורסל שמחזיקות בפילוסופיה שונה, בגישה שונה למשחק", אמר בלאט. "נגיע למשחק בלי לחץ, וננסה לשחזר את המשחק האחרון בין הקבוצות בטרוויזו (55:74 לאיטלקים). אז הגבלנו אותם התקפית, והפעם נצטרך למצוא דרכים נוספות לעשות את זה. אנחנו מרגישים משוחררים, באים בגישה הפסיכולוגית נכונה, ואני מקווה שנעשה את זה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully