וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמיניה

גיל קדרון

23.3.2007 / 14:53

קצת לפני פתיחת פלייאוף ה-NBA, בודק גיל קדרון את יתרונותיהן וחסרונותיהן של שמונה המועמדות לאליפות ה-NBA, מדאלאס ועד שיקגו

אפשר להתחיל להריח את זה: הפלייאוף מתקרב. הקבוצות מעבירות הילוך מתוך הבנה שאנחנו נכנסים לישורת האחרונה של העונה הרגילה, וכולם שוכחים מה קרה בחודשים נובמבר עד פברואר, כי עכשיו הזמן בו אפשר לנחש איך ייראו יחסי הכוחות בחודשים החשובים באמת - אפריל עד יוני.

אז בואו ננסה לבחון את 8 המועמדות המובילות לאליפות לפי סוכנות ההימורים "טוטספורט", כדי להבין מה עומד לזכותן ומה עומד לרעתן במאבק על התואר. ובגלל שהמרחק בין הקונפרנסים גדול כמרחק מזרח ממערב, אבל דווקא העובדה הזו מעלה את הסיכויים של קבוצות המזרח לחגוג ביוני, כי הדרך שלהן לגמר תהיה קלה בהרבה מקבוצות כמו הלייקרס והנאגטס, שהסיכויים שיעברו את כל אריות המערב הוא אפסי. קבוצה כמו שיקגו יכולה למצוא את עצמה בגמר - ואז אלוהים גדול.

1. דאלאס מאבריקס, יחס הימורים: 1 ל-2

למה כן:

דנו בהרחבה במהלך העונה על העומק הנדיר שיש למאבריקס, ועל האיזון שבסגל של אייברי ג'ונסון. תוסיפו לכך את יתרון הביתיות שהם צפויים להבטיח לכל הפלייאוף, ושבאמריקן איירליינס ארינה הם ניצחו 31 מ-35 משחקים ותקבלו את הפייבוריטית לתואר. כרגע זו הקבוצה הטובה ביותר, בליגה ללא צל צלו של ספק.

למה לא:

כי ברגעים המכריעים יחזרו לדירק נוביצקי המראות מההתפרקות המוחלטת בגמר האחרון מול מיאמי, ומכיוון שהעונה הלחץ עליו ועל חבריויהיה גדול מאי פעם (כל תוצאה מלבד אליפות תיחשב לכישלון חרוץ) הסיכוי לפשל יקרה הוא, אם תרצו, 1 ל-2. מבחינת כדורסל הם מוכנים, אבל מה לגבי כל מה שמעבר?

2. פיניקס סאנס, יחס הימורים: 2 ל-7

למה כן:

לפיניקס יש את עתודות הכשרון הגדולות ביותר בליגה, יש לה שחקן אחד די טוב בשם סטיב נאש, ולהבדיל מהעונה שעברה יש לה גם את אמארה סטודמאייר, שהיה חסר בעונה שעברה. איתו יש לסאנס עוד גו טו גאי, ועוד אחד שחי בצבע.

למה לא:

סיבה 1: כי מייק ד'אנטוני הוא מאמן עם נטיות מסוימות לשמרנות, שמובילות אותו ללכת התקפה אחר התקפה לפיק אנד רול בין נאש לאמארה, במקום לגוון ולתת לאיש הגדול יותר פעמים את הכדור עם הגב לסל. סן אנטוניו ודאלאס יודעות בדיוק מה השמשות יעשו, והן יהיו מוכנות. סיבה 2: בפלייאוף קשה יותר לרוץ, ובלי התקפות מתפרצות אין לסאנס סיכוי לאליפות. סיבה 3: כי הספרס יחכו לפיניקס בסיבוב השני, והמאצ'אפ הזה לא הביא תוצאות חיוביות לחבר'ה מאריזונה בשנים האחרונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

3. סן אנטוניו ספרס, יחס הימורים: 2 ל-11

למה כן:

לאף קבוצה בליגה אין שילוב מוצלח יותר של שחקנים מנוסים ומאמן מנוסה, ואלמלא שתי טעויות נדירות של מאנו ג'ינובילי בסיום משחק מספר 7 נגד דאלאס בפלייאוף האחרון, סביר להניח שהספרס היו חוגגים אליפות רביעית בשמונה שנים. ואם במאנו עסקינן, כדאי לזכור שבפלייאוף ממוצע הדקות שלו יהיה גבוה יותר מ-28 למשחק, כשגם טוני פארקר וטים דאנקן ישחקו יותר מ-33 ו-34 דקות, בהתאמה. אנחנו בעיצומו למה שהקבוצה הזו יכולה לעשות באמת.

למה לא:

קודם כל, כי ישנה ירידה עצומה בתרומה של השחקנים אחרי השלישייה הנפלאה הזו. שנית, לקבוצה אין את הספסל והאתלטים מתמול שלשום, מה שיקשה עליה להתמודד עם משחק הריצה של פיניקס ושל דאלאס לאורך סדרה ארוכה ומייגעת, בטח ובטח ללא יתרון הביתיות.

4. דטרויט פיסטונס, יחס הימורים: 1 ל-7

למה כן:

הילדים הרעים אולי לא גרים פה יותר, אבל עם כריס וובר בחמישייה הקבוצה הזו קיבלה חיים חדשים. סי-ווב הפך לחלק אינטגרלי בהתקפה, כשהכדור עובר דרך הידיים המצוינות שלו, שממוקמות בלואו פוסט ומחלקות מסירות. ואסור לשכוח שלריפ המילטון, ראשיד וואלאס, טיישון פרינס וחשוב מכל - למיסטר ביג שוט צ'ונסי בילאפס - יש כבר טבעת אליפות אחת פלוס הופעה מוצלחת בגמר. הניסיון יכול להביא אותם לגמר המזרח בלי יותר מדי קשיים, ומשם הדרך לאליפות רחוקה רק שמונה ניצחונות.

למה לא:

גם כשבן וואלאס לבש כחול-אדום הקבוצה הזו חסרה אתלטיות, אז עם וובר מצבה בתחום זה הפך לאנוש. האם היא תוכל להתמודד עם קליבלנד של לברון ג'יימס או מיאמי של דווין וויד ושאקיל? ומה תעשה אם תפגוש את הסילונים של פיניקס בפלייאוף ולא במשחק בודד (החודש היא דווקא הביסה את הסאנס, שהיו מותשים מהמפגש הדרמטי עם דאלאס)? ומדוע שחוסר האפקטיביות הבולט בהתקפה מהפלייאוף שעבר לא יחזור על עצמו גם הפעם?ועכשיו כשההגנה חלשה בהרבה, יהיה קשה יותר לחפות על כך, מה גם שההתקפה של סונדרס בנאלית וצפויה. וזה עוד מבלי לדבר על התרומה האפסית של הספסל.

5. מיאמי היט, יחס הימורים: 1 ל-14

למה כן:

למה כן? אולי כי זו האלופה, ויוסטון כבר לימדה אותנו ב-1995 ש"אסור לזלזל בלב של אלופים", כששעטה מהמקום השישי במערב אל עבר הבק טו בק. כרגע ההיט גם הם במקום השישי, אבל בקצב הזה הם עוד יתפסו את המקום הראשון בבית הדרום-מזרחי מידיהם של הוויזארדס, מה שיקפיץ אותם למקום השלישי במזרח. ועם מומנטום שכזה מישהו יוכל לעצור את הצמד הקטלני בליגה, שאקיל אוניל ודווין וויד?

למה לא:

קודם כל, מצב בריאותו של וויד עדיין לא ברור, ואיננו יודעים באיזה כושר משחק הוא יהיה בחודש אפריל, אחרי כחודש ללא כדורסל ועם כתף פגועה וכואבת. אמנם כרגע שאקיל סוחב את הקבוצה על גבו, אבל מדובר במשאית דיזל מודל 92', והיעילות של הענק היא לא מה שהייתה פעם. ואם הוא יוריד את הרגל מהגז בכלל חבל להיט על הזמן. מסביבם של שני הכוכבים קיים צוות מסייע בלתי יציב בעליל - ג'ייסון וויליאמס, אנטואן ווקר, ג'יימס פוזי וגארי פייטון. בפלייאוף שעבר הם כולם היו בכושר בזמן הנכון, אבל לך תבנה על זה מדינה.

6. קליבלנד קאבלירס, יחס הימורים: 1 ל-14

למה כן:

לברון הריח את פגרת האולסטאר והתעורר. מהמשחק שלפני הפגרה ועד היום הוא קולע בממוצע 32 נקודות למשחק ב-57 אחוזים מהשדה, מוריד כמעט 7 ריבאונדים ומוסר 6 אסיסטים. והמאזן של הקבוצה מאז עומד על 4:11, כולל ניצחונות על קבוצות כמו טורונטו (פעמיים), יוטה, דטרויט ויוסטון. המלך לא הצליח לעבור את הסיבוב השני אשתקד, אבל העונה הוא יהיה מוכן לקרב הזה טוב יותר, ובשיאו הוא השחקן הטוב במזרח. ואם יגיע לגמר, דייויד שטרן כבר יעביר לשופטים את ההנחיות המתבקשות, שיעניקו למלך את כתרו.

למה לא:

לברון גדול, את זה כולנו יודעים, אבל מה עם החברים שלו? הוא נאלץ לשחק עם שוטינג גארד שלא קולע מבחוץ (לארי יוז), רכז אחד שלא שומר (דיימון ג'ונס), אחר שמשליך לבנים (אריק סנואו), ושלישי רוקי לא יציב (דניאל גיבסון), עם סנטר בן 100 (זידרונאס אילגאוסקאס), וערימה של פורוורדים ששווים בסופו של יום פורוורד טוב אחד (דרו גודן, אנדרסון ורז'או ודוניאל מארשל). עם זה הוא אמור לצאת למלחמה? השינוי האחרון בחמישיה - יוז לעמדת הרכז, סשה פבלוביץ' (מי?) לחמישיה, אמנם שיפר את יכולתה של הקבוצה, אבל מעיד על מצוקת כוח האדם של המאמן מייק בראון.

7. שיקגו בולס, יחס הימורים: 1 ל-25

למה כן:

הגנה, הגנה, הגנה. הבולס ממוקמים בצמרת כל הקטגוריות ההגנתיות הקיימות, ובפלייאוף העובדה הזו תיתן להם סיכוי לנצח כל משחק ומשחק, וגם לגנוב כמה שלא מגיע להם לקחת. וכשכל הצעירים מבוגרים ומנוסים יותר - וגם רוצים להוכיח למועדון שלא כדאי לו לשלוח אותם בטרייד בשביל גבוה דומיננטי - בכל פעם יתעלה מישהו אחר, והבינוניות היחסית של המזרח תאפשר להם להגיע לגמר. ושם, כבר אמרנו, אלוהים גדול.

למה לא:

הגנה זה חשוב והידיות מבחוץ של בן גורדון, לואל דנג, קירק היינריך ואנדרס נוצ'יוני באמת מרשימות, אבל איך קבוצה שהגבוה ההתקפי הטוב ביותר שלה הוא פי ג'יי בראון יכולה לקחת אליפות?

8. יוסטון רוקטס, יחס הימורים: 1 ל-25

למה כן:

אם יאו מינג וטרייסי מקגריידי יביאו את ה-A גיים שלהם לפלייאוף, הכוח ההתקפי הזה, בשילוב עם ההגנה הטובה בליגה, יהפוך אותם לקבוצה שקשה מאוד יהיה לעצור. בסיבוב השני הם יפגשו את דאלאס, ואם יגרמו לה לשקשק ויחוללו סנסציה, יהיה להם הביטחון הדרוש לעשות את זה.

למה לא:

יאו וטימאק מעולם לא עברו סיבוב פלייאוף. אמנם יש לידם חבורה של קלעי חוץ אמינים שמפנים להם את הרחבות, אבל ההתקפה כולה בנויה על היכולת של שני הכוכבים ליצור את המהלכים בעצמם. יום רע אחד בזמן הלא נכון - ואין לטילים שום סיכוי לנצח. מישהו מכם מאמין שהם יהיו חמים שלושה חודשים ברציפות?

שאר הקבוצות:

יוטה ג'אז, יחס: 1 ל-25
דנבר נאגטס, יחס: 1 ל-40
וושינגטון וויזארדס, יחס: 1 ל-40
לוס אנג'לס לייקרס, יחס: 1 ל-50
טורונטו ראפטורס, יחס: 1 ל-50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully