וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריקט: ילד רע פלינטוף

רועי פרידמן

19.3.2007 / 15:41

קפטן אנגליה נופל מסירה בגלל שכרות, מאמן פקיסטן מת במלון, הקפטן מתפטר. רועי פרידמן עם סיכום ביניים של אליפות העולם בקריקט

אחרי ההפסד לאירלנד, בוב וולמר עוד הספיק להתנצל על ההופעה העלובה של הנבחרת שלו, וכשנשאל מה יהיה אחרי האליפות כי חוזהו אמור היה להסתיים לאחר האליפות, הוא אמר "אני צריך לישון על זה".

אז הוא הלך לישון ולא קם יותר. אתמול, בסביבות השעה 10:45 אחרי שהוא לא ירד מחדרו בבית המלון, הגיעו שניים מאנשי המשלחת לחדרו, ומצאו אותו מחוסר הכרה. הוא נפטר בגיל 58 מהתקף לב בבית החולים בקינגסטון, ג'מייקה. וולמר נולד בקאנפור, הודו, וגדל באנגליה. הוא שיחק 19 משחקי טסט בסוף שנות ה-70 עבור אנגליה, כשצבר 1049 נקודות, ושלוש פעמים השיג תוצאה של מאה נקודות ומעלה.

ב-1984 הוא היגר לדרא"פ ושם החל לאמן קריקט והוקי (שדה) בבתי ספר תיכוניים, לפני שהחל לעבוד עם קבוצות של לא-לבנים, בתקופת האפרטהייד. ב-91 הוא חזר לאנגליה ואימן את מחוז ווריקשייר, איתו זכה בשלושה מ-4 התארים האפשריים ב-94, כשבריאן לארה שיחק שם. באותה שנה הוא מונה לאמן את נבחרת דרא"פ, שם אימן עד 1999. לאחר שדרא"פ עפו בחצי הגמר באליפות העולם הוא התפטר והיה מועמד מוביל לאמן את נבחרת אנגליה. ב-2005 הוא מונה לאמן את נבחרת פקיסטן, תפקיד שהחזיק בו עד יום מותו.

"אני פשוט בהלם וכואב", אמר אינזמאם-אל-חאק, קפטן פקיסטן. "איבדנו מאמן טוב ואיש טוב". אלא שבאותה ההזדמנות, הוא הוריד פצצה נוספת על הקריקט במדינתו. "דיברתי עם אבי בטלפון והחלטתי לפרוש מקריקט של יום אחד ולהתפטר מתפקידי כקפטן הנבחרת". אינזמאם התגלה באליפות העולם של 1992, כאשר 60 נקודות שלו עזרו לנצח בחצי הגמר את ניו זילנד, והוא גם תרם בניצחון בגמר על אנגליה, אלא שמאז הוא לא הצליח באליפות העולם. לא מעט כעס היה בפקיסטן על ההודעה, לא בגלל שזה היה צפוי, אלא התזמון של ההודעה, בעקבות מותו של בוב וולמר. "אני יודע שזה לא נראה טוב, אבל כבר החלטתי. הייתי קשור מאד למאמן, וזה מאד קשה לי". לשאלה אם הוא דיבר על עתידו עם וולמר ענה, "דיברנו על זה קצת ואמרתי לו שנדבר על זה מחר, אך המחר לא יגיע אף פעם".

אינזמאם שחק 377 משחקי קריקט יום אחד בינ"ל , שלישי אחרי סצ'ין טנדולקר עם 382 וסנאת ג'איאסורייה עם 380. הוא צבר 11,072 נקודות, שני לטנדולקר עם 14,790, כש-10 פעמים הוא עבר את ה-100. אינזמאם, אגב, הודיע שלמרות התפטרותו הוא מעוניין להמשיך לשחק בקבוצת הטסט של פקיסטן.

כך מתנהג ספורטאי השנה?

וכמובן, לשערוריה של האליפות.

אנדרו פלינטוף, אחד הכוכבים הגדולים של נבחרת אנגליה, הודח מתפקידו כסגן קפטן של הנבחרת. זה התחיל מערב שתייה שכלל עוד מספר שחקנים, וזהגיע לכך שב-4:00 בבוקר הוא התהפך, שתוי, מסירת פדאלים. פלינטוף והשחקנים הנוספים, איאן בל, פול ניקסון, ג'יימס אנדרסון, ג'ון לואיס וליאם פלאנקט נקנסו. בנוסף לכך הוא הושעה מהמשחק נגד קנדה.

וכמו בכל שערוריה כזו באנגליה, הראשונים לדווח על כך היו הצהובנים, כשהעיתון "ניו אוף דה וורלד" דיווח על הארוע הוא הוכחש, אך בסופו של דבר יצאה הנבחרת עם ההודעה. "הוא הוזהר יותר מפעם אחת על ההתנהגות שלו", אמר דאנקן פלטשר, מאמן הנבחרת, "ובעקבות האירוע החמור, הוחלט שאי אפשר לעבור לסדר היום".

פלינטוף לא יוחזר הביתה וייכלל בסגל למשחק השלישי בבית מול קניה. נאסר חוסיין, לשעבר קפטן הנבחרת והיום שדר ברשת סקאיי, אמר שזו לא הפעם הראשונה שזה קורה לו. "עוד באוסטרליה הוא הוזהר על ההתנהגות הזו, והגיע הזמן שייעשה משהו, אפילו לשחקן הכי טוב של הנבחרת." מייקל ווהן, הקפטן הנוכחי, לעומתו, ניסה לגמד את הארוע, כשהוא אמר שאין שום תרבות שתייה בנבחרת. "כל מה שקרה ביום שישי מביע על סוג של חוסר בגרות, זו הייתה טעות וטעות קשה, אך אין פה שום תרבות של שתייה", אמר ווהן. מי שנמצא באנגליה בטח יראה שהעתונים, בעקר הצהובונים עושים מהארוע מטעמים.

ובשני משחקים שנערכו אתמול: אוסטרליה עם 358 ל-5, ניצחה את הולנד עם 129 ב-229 נקודות. אנגליה עם 279 ל-6, נצחה את קנדה עם 228 ל-7 ב-51 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully