וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנו דרוכים ומוכנים לאנגליה"

לי בוץ

19.3.2007 / 21:03

קשטן בוטח בשחקניו, מצפה לדחיפת האוהדים בשבת, ואף התייחס לאי זימונו של זנדברג: "זה על רקע מקצועי בלבד". בניון ערך אימון מלא

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקליני

נבחרת ישראל ערכה הערב (שני) אימון ראשון לקראת משחק מוקדמות יורו 2008 מול אנגליה, והבשורה היא שיוסי בניון ערך אימון מלא, למרות הפציעה ממנה הוא סובל. יחד עם קשרה של ווסטהאם יונייטד התאמנו גם שאר הליגיונרים של הנבחרת, טל בן חיים, עידן טל ובן סהר ופיני בלילי. האחרון נטש את האימון לקראת סופו בשל פציעה קלה בקרסול, אך נראה שישוב לאימון שייערך מחר. שוער דפורטיבו לה קורוניה דודו אוואט, שטיסתו התעכבה, רק נכח באימון ולא לקח חלק בפעילות.

לרשות המאמן דרור קשטן עמד סגל מלא כשכל שחקני הנבחרת ששיחקו אתמול בתבוסה של הפועל ת"א למכבי חיפה (4:0) ערכו אימון חלקי. בצד האדום היו אלה יגאל אנטבי, סלים טועמה, דני בונדר, שביט אלימלך ו-וואליד באדיר. את הצד הירוק ושמח ייצגו יניב קטן, רוברטו קולאוטי וניר דווידוביץ.

השביתה הכללית שההסתדרות צפויה להפעיל ביום רביעי הקרוב לא אמורה לפגוע בהגעתה של נבחרת אנגליה לארץ. מי שכן צפויים להיפגע מהשביתה שמתכנן יו"ר ההסתדרות עופר עיני הם האוהדים האנגלים שאמורים לנחות בארץ, ואם יופעל איום השביתה נראה שנבחרתם תאלץ לשחק ללא עידודם הקולני.

קשטן פתח את מסיבת העיתונאים בברכות ליו"ר ההתאחדות הנכנס אבי לוזון: "זו הפעם הראשונה שאנו מקיימים במשותף את מסיבת העיתונאים ואני מאחל לו הצלחה בדרכו ותפקידו. אני בטוח ומשכנע שהוא יעשה את המיטב לכדורגל הישראלי". לקראת המשחק מול אנגליה אמר המאמן: "זהו אחד המשחקים החשובים בקמפיין, אני לא אחדש אם אומר שאנגליה היא אחת הנבחרות הטובות ביותר בעולם. אנחנו רואים את הליגה האנגלית, איכות שחקניה והתקציבים הגדולים של המועדונים".

"אנגליה תמיד נשארת אנגליה, גם בכושרה הנוכחי ולמרות תוצאותיה האחרונות היא עדיין עדיפה על ישראל. צפוי לנו משחק קשה מאוד, נצטרך להיות בשיאנו. אני מקווה שהקהל הגדול יהיה השחקן ה-12 שלנו, שהאוהדים יתמכו, ידחפו ויעודדו את השחקנים. אנחנו מתכוונים לתת פייט לאנגלים וכל שחקן שיעלה למשחק בשבת יצטרך לתת 100 אחוז".

"בשבת נשחק כדי לנצח. לאנגלים יש עדיפות עלינו אבל ניתן להם פייט. יש לנו שאיפות להגיע לסגות שהכדורגל הישראלי טרם הגיע אליהם במגרת של נבחרת. אנחנו עוקבים אחרי אנגליה הרבה זמן. אני גאה שבנבחרת משחקים חמישה שחקנים שבאים מהנבחרת הצעירה, אני מאמין בהם, גדל פה דור של שחקנים כשרוניים ואין לי חשש לשלבם גם במעמדים האלה. חלקם כבר שולבו בעבר ועצם העובדה שהם בסגל זה סימן שהם ראויים לכך. אני מאמין בהם בצורה מוחלטת".

"זנדברג עוד ישוב לנבחרת"

קשטן הפתיע כשביקש להתייחס לאי זימונו של מיכאל זנדברג ולמרות שבדרך כלל אינו נוהג להתייחס לשחקנים שאינם בסגל, השיב: "לפני כל משחק חשוב יש התעניינות גדולה של התקשורת, עצות ודעות ואני קורא את כל הדברים בעיון. אני בהחלט נותן דעתי למילה הכתובה שאפשר לקבל ממנה את העצות הכי טובות. כתבו רבות ביומיים האחרונים על מיכאל זנדברג. אין ספק שהוא בחור יוצא מן הכלל ושחקן טוב. מקומו היה בנבחרת ואני בטוח שיהיה. הוא נקלע לתקופה פחות טובה ולכן אי זימונו. כל ספקולציה אחרת בטלה בשישים. הנושא הוחלט על טהרת המקצועיות בלבד".

"אני מעריך ומכבד את מיכאל. כשהוא היה בנבחרת הוא עשה את המיטב כדי להיות טוב. לא צריך את כל העליהום התקשורתי עליו ותמיד יש סיכוי שהוא או כל שחקן אחר יחזור לנבחרת. הצלחת הנבחרת לנגד עיני, אני והצוות המקצועי משקיעים מחשבה בזימונים ובהכנה. פירסמנו לפני שבועיים את לוח הזמנים לקראת אנגליה ופירסום הסגל שמונה ימים לפני המשחק נעשה כדי ליצור רגיעה ואווירה שקטה, וכדי שנוכל להכין את הנבחרת לאירוע הגדול".

"זו פעם ראשונה שאנגליה מגיעה למשחק רשמי וזו חוויה לשחקנים ולי באופן אישי. אנחנו דרוכים ומוכנים למשחק. אני רוצה להדגיש שהדבר היחיד לנגד עיני זו הצלחת הנבחרת, יש למישהו ספק שאני לא רוצה להצליח? שלא אקח את השחקנים שמתאימים למשחק הנתון? אין מאמן או אוהד שלא רוצה בהצלחת נבחרת ישראל וכל הדברים מתנקזים להכנה מקצועית אופטימלית".

"זכותו של כל אחד להביע עמדה, אני אומר את דעתי, אין לי בעיה מצפונית בעניין. אני עושה הכל משיקולים מקצועיים נטו ואם רוצים להדביק לי סטיגמות זה בסדר. השחקנים יודעים ששיקולי נקיים ושהדרך הזו ליוותה אותי לאורך כל הקריירה".

על מצבו הבריאותי של בניון אמר קשטן: "אני ויוסי בקשר הדוק לאחרונה. ביקרתי אותו לפני חודש באנגליה בביקור פרטי וצפיתי במשחקו נגד צ'רלטון כששיחק פצוע. הוא קיבל תוכנית אימונים שונה משאר הסגל וכל התקופה האחרונה הוא התאמן בחדר הכושר תחת פיקוח שלי ושל מאמן הכושר של ווסטהאם. הוא חיזק את השריר הפגוע. לפני מספר ימים הוא ניסה להתאמן והרגיש כאבים. הוא קיבל זריקה שהיתה אמורה להיטיב עם הפציעה. הוא ערך היום אימון ראשון על כר הדשא ונבחן את יכולותיו במהלך השבוע ונקבל החלטה בהתאם". קשטן גם התייחס למצבו של פיני בלילי, אשר נפצע באימון: "פיני קיבל זריקות אך אני מאמין שהוא יהיה כשיר לשבת".

המאמן הלאומי ענה כשנשאל על היכולת שהפגינו שחקני הנבחרת של הפועל ת"א בתבוסה מול מכבי חיפה: "אפשר לתפוס קבוצה ביום לא טוב, זה טבעי. אני עוקב אחרי שחקנים בפרק זמן מסויים ואפשר לתפוס יום רע ויכול להיות שזה מה שקרה להפועל ת"א".

על העובדה שעידן טל אינו כמעט אינו משחק במדי בולטון, אך בכל זאת נמצא בסגל הנבחרת, אמר קשטן: "עידן שחקן יוצא מן הכלל. יש מגבלה שהוא לא משחק באופן סדיר, אבל עדיין הוא שחקן טוב. אני מסתכל על שחקנים בתפקיד שלו ה\בארץ וגם בנבחרת הצעירה אין לי קשרים אחוריים שיכולים לשמש אותי".

קשטן הסביר גם את זימונו מחדש של ניר דוידוביץ', שלא היה חלק מסגל הנבחרת למשחק הידידות נגד אוקראינה: "קראתי שניר נענש וצריך להתנצל, אבל אני דוגל בדרך אחרת. היתה שיחה טלפונית בינינו, הוא התקשר, דיבר ושוחחנו על הנושא. ליבנתי את העניינים גם עם ראשי מכבי חיפה".

על הלחץ שקיים באנגליה לקראת ההתמודדות הוסיף קשטן: "קראתי שיו"ר ההתאחדות האנגלית אמר שמאמנם סטיב מקלארן לא יפוטר גם אם הם יפסידו, וזה הוריד קצת את הלחץ מהאנגלים". לסיכום אמר מאמן הנבחרת: "יתרון ידוע של האנגלים הוא הפיסיות ונצטרך להיערך בהתאם. לשתי הנבחרות יש שבע נקודות. על פניו המשחק יהיה אגרסיבי ופיסי ולזה נערך בהמשך השבוע. בכל אופן, אני לא חושב שלילי, אני אדם אופטימי, לא צובע דברים בשחור אלא רק בצבעים ורודים. אני מאמין בבחורים ובקהל שיבוא לתמוך בנו".

"הלחץ עלי הוא חיובי"

קשר הנבחרת יוסי בניון דיבר אף הוא במסיבת העיתונאים: "אמרתי שאם אתאמן היום ומחר, אז הפציעה תהיה מאחורי. עברתי את האימון בצורה טובה ומבחינתי זה דבר חיובי מאוד. אני חושב שיהיה בסדר בסוף השבוע. אם לא הייתי בריא במאה אחוז לא הייתי מתאמן. אעבוד קשה במהלך כל השבוע כדי להיות כשיר. על הנייר אנגליה פייבוריטים ויש להם מספר שחקנים מהטובים בעולם. כל משחק אנו רוצים לנצח ונקווה שנגרום להם ליום רע כדי שנוציא תוצאה טובה".

"המצב בקבוצתי לא משפיע עלי ובנבחרת אני נטול כולי רק אליה ושוכח את מה שמסביב. באנגליה מכירים את היכולות שלי, אני צריך לתת את מה שאני יודע ולשחק על הצד הטוב ביותר, אבל יש לנו עוד שחקנים שצריכים למשוך את הקבוצה".

"הלחץ עלי הוא חיובי, אני אוהב שמצפים ממני. תמיד חיכיתי להיות אחד השחקנים המובילים בנבחרת ולהיות קפטן הנבחרת בשיא הקריירה שלי, דיברו איתי באנגליה על המשחק הזה ואני רוצה להוכיח שגם לנו יש נבחרת טובה ולחזור לווסטהאם עם תוצאה טובה. האנגלים דרוכים יותר מתמיד למשחק הזה ולא מזלזלים בישראל בשום אופן. יש לחץ על המאמן והשחקנים האנגלים, צפוי משחק קשה מאוד ואנחנו נקווה לעמוד באתגר ולהוכיח שאנחנו לא נופלים מהם".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

שינוי אחרון בסגל האנגלי

אחרי שפירסם את הסגל שלו למשחק בישראל, סטיב מקלארן ביצע שינוי אחרון בעקבות פציעתו של החלוץ דארן בנט. מי שיצטרף במקומו לנסיעה של הנבחרת האנגלית לישראל הוא חלוצה של פרסטון מליגת המשנה, דייויד ניוג'נט. שחקן נוסף שנופה מהסגל ברגע האחרון הוא גארת בארי מאסטון וילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully